Ga naar inhoud


Valt Canal Digitaal niet uit de toom met zijn combiprijs CAM+smartcard?


Gast calculator

Aanbevolen berichten

Gast calculator

Bij Ziggo is nu de officiele adviesprijs van een CI+ en smartcard €79,95. Wellicht dus nog veel goedkoper te krijgen hier en daar, zoals nu ook het geval is met de Ziggo smartcard.

 

Canal Digitaal vraagt maar liefst €135 voor een CI met smartcard !!! en je moet ook nog eens extra activiatiekosten betalen.

 

Zo krijg je toch nooit nieuwe klanten erbij?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hoeveel abonnees heeft Ziggo? Misschien dat zij door een grotere oplage de prijs lager kunnen houden?

 

Ik vind € 135 ook veel, zeker als je ook al een ontvanger moet kopen en evt. een schotel enz.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De prijs van de CAM is vrij normaal, maar de smartcard is zoals vanouds veel te duur. 55 + 70 = 125 dus dat klopt zo'n beetje.

 

Daar heeft CDS al eens eerder een reactie op gegeven. De smartcard is stervensduur omdat ze met de verkoop daarvan een gat vullen van de maandelijkse inkomsten.

 

Ja echt, ze vullen een gat in periodieke inkomsten door exorbitante bedragen te vragen voor iets waar ze maar één keer geld van krijgen. Ik kan er ook nog steeds met mijn verstand niet bij.

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt, helemaal waar, is niet duur die € 99. Dit bij een 2-jarig abo. Het schijnt dat je na 3 jaar abo ook eigenaar bent van de spullen. Best aantrekkelijk. Ik denk er zelf zeker over om dat te doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Littlesat
Hoezo duur? Voor 99 Euro heb je een ontvanger + schotel + kaartje + monteur die je wel moet teruggeven(!!!)...

Bij Ziggo/UPC doen ze niet eens de schop in de grond voor die prijs(!)


Dat laatste klopt niet, bij een Ziggo alles-in-één pakket krijg je gratis installatie van internet en telefonie én een gratis digitale ontvanger (geen HD receiver overigens maar een simpele MPEG2 DVB-C ontvanger). Dit alles bij een abonnement dat vanaf 39.95 euro per maand kost, inclusief het analoge basispakket van de kabel.

Neemt niet weg dat de 99 euro voor dat starterpakket van CDS ook helemaal niet te duur is. Tenslotte is de installatie van een schotel nu eenmaal wat ingewikkelder dan het aansluiten van een paar coax-kabeltjes op de kabelaansluiting.

DM8000HD-SSCT & Kathrein UFS910, Triax 88 cm Astra1/Astra2/Astra3/Hotbird 4xtwin LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, zo zie je maar weer vergelijken is lastig. Maar bij UPC betaal je voor de HD ontvanger per maand en bij UPC ben je minstends 135 Euro kwijt voor een koopontvanger (verbeter mij als je een goedkopere vindt). Dan is die 99 Euro wel conform de markt. Zeker als CDS dit jaar nog met Nederland 2 en 3 in HD komt en eventueel de aangekondigde RTL zenders... maar dat is een ander verhaal...

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

ze zouden beter de redenering omdraaien: de kaart en cam héél goedkoop maken en de maandelijkse kosten met 1 euro verhogen. Zo houden ze na enkele maanden meer geld EN meer klanten over.

dreambox 8000 2TB | 4x dvbS2 | image LT6 v5 | LG SL9000 LED47

visiosatG4 | 4x Spaun 411 4/1 | quadALPS | 13-19-23-28

TV Vlaanderen | Canal Digitaal | Sky UK | Telesat | CanalSat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoezo? Die 99 Euro Family-HD/Entertainment-HD is toch genoeg? Die losse kaarten met CI zijn alleen voor die gasten die perse een andere ontvanger willen... Ik zie hier nog een topic voorbij komen dat het Basispakket met 45 cent omhoog is gegaan en het SetTop pakket met 10 Euro per jaar(!) Dus dat is de oplossing ook niet

 

Trouwens datzelfde draadje met 1 Euro omhoog bij Digitenne was veel korter en de verhoging bij de kabelaars, daarvan heb ik geen draadje gezien....

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Littlesat
Hoezo? Die 99 Euro Family-HD/Entertainment-HD is toch genoeg? Die losse kaarten met CI zijn alleen voor die gasten die perse een andere ontvanger willen... Ik zie hier nog een topic voorbij komen dat het Basispakket met 45 cent omhoog is gegaan en het SetTop pakket met 10 Euro per jaar(!) Dus dat is de oplossing ook niet

Trouwens datzelfde draadje met 1 Euro omhoog bij Digitenne was veel korter en de verhoging bij de kabelaars, daarvan heb ik geen draadje gezien....


Dan zou het CDS nóg sieren als ze ook de combinatie smartcard/CI module in een dergelijke pakket zouden leveren; bijvoorbeeld voor diezelfde 99 euro mag je dan ipv. voor de Philips ontvanger ook kiezen voor de smartcard met module.

DM8000HD-SSCT & Kathrein UFS910, Triax 88 cm Astra1/Astra2/Astra3/Hotbird 4xtwin LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...