Gast tcm1998 Geplaatst: 11 augustus 2009 Geplaatst: 11 augustus 2009 Ik wil graag een schotel aan de zijkant van de schuur hangen. Echter de schuur is hiervoor iets te laag. Het idee is dan ook om de schotel ongeveer een meter of 1.5 meter boven de schuur te laten uitsteken. De schotel wordt een triax 78 of 88. hoe kan ik dit het beste monteren (helaas weinig kluservaring). - Ophangen aan een muurbeugel, waarop een ongeveer 2 meter lange mast is gemonteerd? - Ophangen aan een 3.5-4 meter lange mast die op de grond staat en aan de zijkant van de schuur is vastgemaakt? In beide gevallen: Waar haal je zo'n mast? Waar moet ik op letten? diameter? materiaal? moet ik in het tweede geval een voet hebben? Suggesties om op een andere manier hetzelfde resultaat te verkrijgen zijn uiteraard ook welkom.
mebo870 Geplaatst: 11 augustus 2009 Geplaatst: 11 augustus 2009 Het enige waar je rekening moet mee houden Schotel moet vrij zicht hebben op Astra 19.2 oost, dwz geen bomen, huizen in de kijkhoek van de schotel die de ontvangst kunnen hinderen. Een schotel moet gericht worden op een punt ongeveer zo groot als een autobus, ergens 38 km verder, dit is mm werk. De schotel mag nadien niet meer kunnen bewegen, om die reden mag je nooit lange buizen gebruiken. De hoogte van je schuur doet er niet toe, je kan zelfs de schotel op een buis van 1.5 m hoogte in de tuin zetten. The key to happiness. Stay away from idiots
vGnp Geplaatst: 11 augustus 2009 Geplaatst: 11 augustus 2009 Begin eens met hier wat zaken in de FAQ te lezen vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
Gast tcm1998 Geplaatst: 11 augustus 2009 Geplaatst: 11 augustus 2009 Origineel bericht van: vGnp Begin eens met hier wat zaken in de FAQ te lezen vGnp Zo'n antwoord heb ik dus totaal niets aan. Uiteraard heb ik de FAQ al doorgelezen en de zoekfunctie gebruikt. Mijn vraag staat er niet in. Verreweg de meeste gebruikers hebben de schotel direct aan een muurbeugel, maar dat kan bij mij niet. Vandaar dat ik vraag hoe ik dat mechanisch het beste voor elkaar kan krijgen. @ mebo870: Ik weet dat ik 28.2 graden oost vrij moet hebben. Ik wil zelfs hotbird en astra 1,2 en 3 hebben, dus ik moet tussen 13 en 28.2 graden oost vrij hebben. Om die reden moet de schotel ook op ongeveer 3 en halve meter hoogte, anders kijkt ie niet over de huizen heen. Volgens mijn berekeningen zou het LAAGSTE punt van de schotel ongeveer een meter boven de huizen uitkomen (rekening houdend met de elevatiehoek van hotbird). Voor de astra's is er gelukkig een stuk meer ruimte. Dus ... de vraag blijft staan. Hoe krijg ik met schotel ongeveer 1 meter boven het schuurdak? Een paal vanaf de grond met 1 of meer mastbeugels? een paal(tje) vanaf een muurbeugel? (voelt niet zo sterk aan). Of een andere oplossing. Hopelijk is er hier iemand die me WEL helpen kan.
bellejt Geplaatst: 11 augustus 2009 Geplaatst: 11 augustus 2009 Doe zoals ik steeds doe.Gebruik onderaan een 3 punts en bovenaan een 2 punts muurbeugel.Daarin een alu buis van 2 meter op 68 mm.Voor een goede en juiste montage hang eerst je bovenste beugel horizontaal goed vast.Dan de buis gewoon voorlopig vastschroeven hierin.Dan die buis perfect vertikaal uitrichten met de onderste beugel voorlopig vastgezet.Als je zeker bent dat ze perfekt vertikaal staat langs alle zijden ,de juiste gaatjes boren en definitief afmonteren.Daarna kan je de schotel perfekt uitrichten.Het voordeel van de perfekt geinstalleerde buis is dat je zelfs later geen problemen hebt met het uitrichten van een rotor. Groetjes,salutations,greetings. 1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor Vu + Duo2 twin sat tuner 4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner Octagon SF8008 4K Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)
Gast tcm1998 Geplaatst: 11 augustus 2009 Geplaatst: 11 augustus 2009 Bedoel je zo'n muurbeugel? of zo eentje? En daar kun je die hele paal en met schotel aanhangen??? Dus er hoeft niets onder om die paal weer te ondersteunen? Ik neem aan dat je met "boren" bedoeld gaten in die paal te boren om die schroeven doorheen te krijgen? Boren in de schuurwand is dan al gebeurt? Sorry dat ik zoveel vraag, maar zoals gezegd, (nog) niet of nauwelijks kluservaring.
Gast aart44 Geplaatst: 11 augustus 2009 Geplaatst: 11 augustus 2009 Vermoedelijk bedoelt hij de tweede daar kan de buis door en ja die kun je gewoon vastzetten niets te boren in de buis. En de satdealer waar ik de beugels kocht had ook de bijpassende buis.
Keep it Cool Geplaatst: 11 augustus 2009 Geplaatst: 11 augustus 2009 Ik heb mijn schotel ook aan het schuurtje zitten en moet ook over mijn huis heen kijken. Verder heb ik 2 kleine muurbeugels gekocht onder 3 punts boven 2 punts. Aluminium pijp erin van 50 rond en 5mm wand dikte in mijn geval. en die steekt ongeveer 1.80 mtr boven het schuurtje uit, de schotel zit op 1.60 bevestigd. Dit werkt nu bij mij al een jaar of 4 uitstekend. Totale lengte pijp is 3 mtr. Ik heb er een triax 88 met 4 lnb's inzitten, voor de astra 19.2 een lnb voor 4 ontvangers en de andere 3 lnb's gewoon met 1 uitgang. Dus zoiets moet bij jouw ook lukken. Suc6
Gast tcm1998 Geplaatst: 11 augustus 2009 Geplaatst: 11 augustus 2009 Dat klinkt inderdaad veelbelovend Goed te horen dat als mijn hoek berekeningen/metingen verkeerd zijn, ik TOCH zicht kan hebben door de paal wat hoger te maken. Inmiddels bij een goede doe het zelf shop geweest, nee, geen bouwmarkt en hij raadde me aan een stalen pijp te gebruiken. Hij heeft me dan ook verwezen naar een staalbouw bedrijf. Is dat goed? of moet ik echt voor aluminium gaan en waar moet ik het dan in hemelsnaam vandaan halen?
Lambik61 Geplaatst: 11 augustus 2009 Geplaatst: 11 augustus 2009 steigerpijp is behoorlijk stevig, gegalvaniseerd en niet te duur. CU Lambik VU+ DUO2, Triax88, 13E,19E,23E,28E
Keep it Cool Geplaatst: 11 augustus 2009 Geplaatst: 11 augustus 2009 Stalen pijp is inderdaad ook prima ik heb aluminium genomen om niet teveel druk aan gewicht op de muur te hebben het is mijn geval maar half steens en omdat ik de pijp nog had liggen
bellejt Geplaatst: 11 augustus 2009 Geplaatst: 11 augustus 2009 blijf af van die staalpijp aub.Ik bestel alles in Duitsland.De beugels + de pijp tesamen met verzendkosten kosten amper 38 euro (17,90 euro buis HIgh quality + 10 euro beugels + 10 euro verzend).Als je dan meteeen ook je switch en LNB's besteld dan wordt het steeds voordeliger.Ik heb daar ook sat kabel 4 aderig besteld.Amper 2 euro de meter (vragen ze hier 7 euro voor).Heb meteen genoeg besteld want heb 10 meter over.Wel die kopen met binnendiameter van 1,1 mm.De verzendkosten blijven tot 30 kg 9,90 euro.De schotel ,een triax 88cm heb ik in Diekirch gekocht op vakantie : 49 euro voor het alu model. Je ziet eens rondkijken heeft mij in totaal zo'n 120 euro opgeleverd op de installatie alleen tov Belgie. Groetjes,salutations,greetings. 1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor Vu + Duo2 twin sat tuner 4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner Octagon SF8008 4K Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)
PH2M Geplaatst: 12 augustus 2009 Geplaatst: 12 augustus 2009 Origineel bericht van: tcm1998 eeeh ... wat is halfsteens? De "korte" kant van een baksteen (niet de hoogte dus) Groeten, Frank Visiosat G3C + 3x Alps Quattro + Smart MS 17/4 ES + Clarke Tech ET9000 + OpenPli 2.1 Topfield TF7710HDPVR (met hardware update) FW 23-06-2009-23331 Dreambox DM500+ FW OpenPLi v1.0 Enigma1 Opentel ODS3000CI
Gast tcm1998 Geplaatst: 12 augustus 2009 Geplaatst: 12 augustus 2009 Nou, vandaag eens voor de grap naar twee staalbouw bedrijven hier geweest. bedrijf1: De receptioniste nam op wat ik wilde, 2 a 2. 5 meter gegalvaniseerde pijp, vertelde me dat ze alleen 60.3mm hadden, klopte wat in de computer en de rekenmachine en kwam op 34 euro voor 2.5 meter. bedrijf2: De receptioniste verwees me door naar iemand anders, die me vervolgens meenam naar de calculator. Deze kon vervolgens met geen mogelijkheid bepalen wat zoiets kost. Niet met de computer en niet met de diverse boekje die hij had liggen. Dus maar naar een colega die op het volgende sommetje kwam: 2.5m pijp, 48mm dik, 4mm wand, gegalvaniseerd: materiaal: 15 euro een uurtje fabrieken: 44 euro galvaniseren: 40 euro da's dus 99 euro voor een 2.5m pijp Als ik bedrijf nummer 1 niet had gehad had ik het waarschijnlijk terplekke opgegeven.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen