rbl Geplaatst: 11 augustus 2009 Geplaatst: 11 augustus 2009 Hallo, Kan iemand mij vertellen wat ik in mijn hoofd heb mogelijk is om te maken? Of is er een betere oplossing. Het volgende wil ik bereiken: •Overal beschikking hebben over kabel TV (5 kamers digitale TV). •Slaapkamer enkele satelliet ontvanger. •woonkamer een twin satelliet ontvanger. In de woonkamer de twin ontvanger aansluiten op beide schotels. 1 hiervan is draaibaar (Spelen en spotten etc) 1 hiervan op de vaste schotel. Uiteraard moeten beide ontvangers afzonderlijk van elkaar kunnen funtioneren. Graag wacht ik jullie reacties af, MarTan
Fatfreddy Geplaatst: 12 augustus 2009 Geplaatst: 12 augustus 2009 Zo gaat ie niet werken. Vanaf de versterker voor de kabel dien je om op elk aansluitpunt signaal te krijgen gebruik te maken van een z.g. koppelfilter. Deze bijvoorbeeld. In de slaapkamers komt dan een aansluitpunt waarin het signaal weer gesplitst word in een sat en een kabelsignaal. Deze bijvoorbeeld. Dan het satgedeelte voor de motor gestuurde schotel een aparte kabel van de ontvanger naar de draaibare schotel trekken. Voor de overige decoders een lnb met minimaal 5 aansluitingen nemen en vandaar voor elke ontvanger een draad naar het koppelfilter trekken. Benodigdheden worden dus: 1 antenneversterker 5 koppelfilters 5 sat-kabel antenne doos 2 schotels 1 diseqCmotor 1 enkele lnb 1 waarschijnlijk octo lnb veel draad, stekkers en bevestigingsmateriaal
rbl Geplaatst: 13 augustus 2009 Auteur Geplaatst: 13 augustus 2009 Alvast bedankt voor je reactie Fatferry. Zoiets had ik ook al ingedachte. De bedrading naar de meterkast trekken en daar koppelen met de cai kabel. Dan weer splitsen bij de sat ontvangers. Voor de beneden een rechstreekse kaabel naar de draaibare schotel. De vraag is alleen. komen beide stuursignalen dan niet bij elkaar? of wordt dit door de cai versterker tegen gehousen. (dit is een astro versterker).
Fatfreddy Geplaatst: 13 augustus 2009 Geplaatst: 13 augustus 2009 Geen enkel probleem ik heb het zelf ook zo werken.
rbl Geplaatst: 14 augustus 2009 Auteur Geplaatst: 14 augustus 2009 bedankt voor jereactie. Dan ga ik het ook zo maken. Als het in de toekomst naders wordt kan er altijd nog dingen veranderd worden.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen