Jan Ambers Geplaatst: 12 augustus 2009 Geplaatst: 12 augustus 2009 Ik heb zojuist met verkenner een directory gevonden op m'n c drive waar nogal wat in zit, die dir noemt Qobox. Is er iemand bekend met die naam? Mag ik die deleten?
rvs4all Geplaatst: 12 augustus 2009 Geplaatst: 12 augustus 2009 Volgens Google zou het met "Combofix" te maken hebben. Volgens een paar websites: Mocht je dit niet meer geïnstalleerd hebben, kan je de map verwijderen. Combofix schijnt verwijderd te kunnen worden via: Start -> Uitvoeren -> Combofix /U Rob.
Tonskidutch Geplaatst: 12 augustus 2009 Geplaatst: 12 augustus 2009 is er al weer iets bij je op de PC dat van bedenkelijke aard is in google vindt je wellicht eveneens je antwoorden. welke veiligheid heb jij eigenlijk werkende? zou je niet eens linux gaan installeren? je berichten geschiedenis toont echt extreem veel windows en freeware/shareware MALWARE ellende ook een multiboot onder linux kan. ciao I Am Gone Love You JESTOFUNK
Jan Ambers Geplaatst: 12 augustus 2009 Auteur Geplaatst: 12 augustus 2009 Ik heb ondertussen ook een beetje gegoogeld... Via verkenner vind ik een dir combofix die leeg is! Ook wat reportfiles. Maar hoe kom ik aan dit alles? Combofix.exe vind ik niet! Avast loopt continue en vindt niks. Met Spybot heen verwijzing, met HitmanPro-v3.5 ook niks. Zijn die files die in Qoobox quarantaine staan besmet? Mag ik die deleten en lopen de progs nog waaruit die geplukt zijn??? Misschien is hier een Qoobox ervaringsdeskundige? Of een Qooboxdoctor?
Ome Merde Geplaatst: 13 augustus 2009 Geplaatst: 13 augustus 2009 kan je gewoon verwijderen. die map blijft achter nadat je combofix op je PC geïnstalleerd hebt gehad. er staat ook nog een .txt file in root die weg kan. merDe deze ruimte is te huur
Jan Ambers Geplaatst: 13 augustus 2009 Auteur Geplaatst: 13 augustus 2009 Dat is het nu juist: ik vind geen combofix op m'n PC! Ik heb die Qoobox en bijkorende vreemde files in een Qoobox.zip gepackt, de orig deleted, en ik heb Spyware PCdoctor ook uit de pc gehaald, die spartelde wat tegen maar is toch weg! Ik haat die onbekende rommel die onverwachte zaken uithaalt... Nu zit er nog Cineplayer dvd decoderpack van Sonic solutions in m'n config scherm. Ik weet niet hoe dit d'r in zit, en kan het ook niet verwijderen! Hoe kan ik te weten komen via welk progr dit op m'n PC geraakt is, want de licentie is vervallen en ik wil het eruit... Zo ben ik met dat zoeken ook op die Qoobox gevallen.
Ome Merde Geplaatst: 13 augustus 2009 Geplaatst: 13 augustus 2009 dan heb je het alweer verwijderd. die map blijft nl. staan, net als de spybot-dir in program files, ook al deïnstalleer je hem, de map blijft. http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads..._sc#Post1688473 ahoy, merDe deze ruimte is te huur
Jan Ambers Geplaatst: 13 augustus 2009 Auteur Geplaatst: 13 augustus 2009 Uw geheugen is beter dan het mijne! Wist niet meer dat ik ooit eens combifix geinstalleerd had! Maar nu is die weg, samen met die Spywaredoctor... Ben eea aan het opkuisen. Heb jij ook raad voor die Sonic Cineplayer hoe ik die eruit kan vissen?
Ome Merde Geplaatst: 13 augustus 2009 Geplaatst: 13 augustus 2009 probeer Revo uninstaller eens, die kan veel verwijderen merDe deze ruimte is te huur
Jan Ambers Geplaatst: 13 augustus 2009 Auteur Geplaatst: 13 augustus 2009 Als ik via Configuratiescherm kijk dan staat die player er... Ga ik dan naar Software verwijderen, dan vind ik dit niet. Dan vermoed ik dat dit via een ander programma geinstalleerd is, maar hetwelk; of dat het van een slecht verwijderde software is... De licentiemelding komt als ik een DVD/DVB applicatie opstart. Ik gebruik Yr-uninstaller-2008-Pro, maar daar staat ie ook niet bij geinstalleerde software???
Ome Merde Geplaatst: 13 augustus 2009 Geplaatst: 13 augustus 2009 ccleaner kan ook software-entries in het register killen merDe deze ruimte is te huur
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen