Ga naar inhoud


Nederland 3HD zendt WK atletiek uit,helaas voor CanalDigitaalabonnees alleen NL 1HD


Gerard 76

Aanbevolen berichten


HiHi, ook helaas voor de kabel. De PO zendt het WK athletiek helemaal niet meer uit in Native HD(!)

 

"Saved by the Bell"

 

Bron een ander forum en een andere site en een site van een bekend blad.

 

De PO heeft er geen geld voor om de transportkosten van HD (de aanvoer) te betelen.

 

Ergens toch wel belachelijk dat ze een uitzendstraat hebben voor 3 HD zenders en geen "software" kunnen kopen. Dan leek het me toch wel verstandiger om eerst maar (net zoals de BBC of ITV) met 1 HD zender te beginnen(!)

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had om deze rede een mail gestuurd naar de klantenservice van CDS, en gevraagd of, en zoja per wanneer NED 2 HD en NED 3 HD wordt uitgezonden.

 

Zie hieronder het antwoord van CDS, vanaf 1 November zijn deze zenders te zien.

 

" Naar aanleiding van uw Email kunnen wij u het volgende berichten.

U geeft aan te willen weten of wij Nederland 3 ook in HD (gaan) uitzenden.

Wij kunnen u op dit moment melden dat per 1 November 2009 Nederland 2 en Nederland 3 in HD uitgezonden gaan worden"

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dennis Fokkema,

 

kan je ipv citaat volledige bericht van CD posten en ook of het een mailing was of een antwoord op een specifieke vraag.

 

zonder nadere bronvermelding geloof ik het bericht nl niet. NOS stuurt net vandaag pers in dat ze tot wk voetbal geen native programmas hebben en dan zou cd deze zender op hun schaarse bandbreedte zetten. volgens mij broodje aap!

Link naar reactie
Delen op andere sites

wie zegt dat ze geen transponder hebben bijgehuurd voor nieuwe HD zenders toe te voegen wink of enkele HD zenders en paar SD zenders op een transponder,of 2 extra.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mogelijk dat de Duitsers gezien hun volledige overgave op 720p

hun programma's ook in 720p produceren, en dan is uitzenden in 720p wel het beste.

 

Maar als nou echter blijkt dat zelfs de Duitsers in 1080i produceren maar uitzenden in 720p dan is de keuze voor 720p

als uitzendnorm een belachelijke.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Alfons Verbiest
Origineel bericht van: rosbag
Origineel bericht van: Gerard 76

Ook te zien via de Duitse publieken in HD.

Alleen hoop ik dat de duitsers in volledig HD (1920x1080) gaan uitzenden en niet zoals nu in 1280x720.


Ze hebben al een tijdje terug bekend gemaakt in 720p te gaan uitzenden. Dus geen 1080i.


Op Eurosport HD zal men in 1080i uitzenden. whistle
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Apple740
Mogelijk dat de Duitsers gezien hun volledige overgave op 720p
hun programma's ook in 720p produceren, en dan is uitzenden in 720p wel het beste.

Maar als nou echter blijkt dat zelfs de Duitsers in 1080i produceren maar uitzenden in 720p dan is de keuze voor 720p
als uitzendnorm een belachelijke.


Vooralsnog vind ik de beelden op de duitse publieke HD testkanalen niet overtuigend. Tenminste, het beeld is prima, maar ik vind een goede 1080i uitzending er toch echt beter uitzien.

DM8000HD-SSCT & Kathrein UFS910, Triax 88 cm Astra1/Astra2/Astra3/Hotbird 4xtwin LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb vorig jaar op de ANCA 720p en 1080i naast elkaar gezien - en daar vond iedereen en dat was verrassend 720p beter dan 1080i. Echter na lange discussie is het wel zo dat het er echt niet beter wordt als je het in 1080i opneemt en vervolgens omzet naar 720p...

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Voor atletiek (veel beweging), lijkt mij 720p een uitstekende keuze.

Er moet dan alleen geen conversie plaatsvinden tussen 720 en 1080.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...