Ga naar inhoud


Forum voor site suggesties? (en een paar relevante vraagjes)


Gast tcm1998

Aanbevolen berichten

Het valt me op dat sat4all geen forum heeft waarin leden suggesties, vragen en opmerkingen over het forum zelf kwijt kunnen. Is dit bewust weggelaten? Nu heb ik het maar in off-topic geplaatst, maar eigenlijk hoort het daar ook niet thuis.

 

maar goed, zoals het onderwerp opgeeft, een paar vraagjes

Links binnen het forum zelf. Het is me opgevallen dat er nogal wat links binnen onderwerpen niet meer geldig zijn. Zijn deze gelinkte onderwerpen inmiddels verwijderd? Of heeft het forum in het verleden 1 of meerdere reorganisatie(s) ondergaan? Is er een logica waardoor de nieuwe links uit de oude kunnen worden opgemaakt? Met name foute doorverwijzingen in topics die rechtsstreeks in de beginnersfaq worden gelinkt vind ik een beetje jammer (bijvoorbeeld deze verwijzing: 5. Lees deze draad nog eens aandachtig door, die staat in het verhaal over het uitrichten van een schotel. Deze link verwijst naar een topic genaamd Een beetje regen en gelijk geen beeld, en in post 5 van die thread wordt vervolgens verwezen naar een andere thread. Geen naam of onderwerp, dus zoeken gaat ook niet, maar DIE wordt niet meer gevongen).

In dit forum wordt iedereen (terecht) geacht de beginners faq te lezen, maar dan moet dat natuurlijk wel mogelijk zijn. Nu heb ik sterk het gevoel dat ik essentiele informatie mis.

 

Ook staat er in diezelfde beginnersfaq een linkje naar http://www.***censuur****/nl/elobst_calc.html (Berekening van de elevatie van een hindernis (staat die boom in de weg?)). Ik weet niet wat voor browser de meeste leden gebruiken, maar de mijne kan daar weinig van maken. Gelukkig kon ik via google deze site vrij makkelijk vinden, maar het is toch een extra stap. Mischien zou deze link beter zijn: http://www.google.nl/search?q=elobst_calc

 

Tenslotte, in de huisregels staat dat reclame niet mag. Geldt dit ook voor een PM? Als iemand mij vertelt (volledig hypothetish ;)) dat ik beter een alu buis in duitsland kan bestellen, mag ik dan per PM vragen naar het adres van die shop? En mag de ander mij dat dan ook vertellen? Blijkbaar vindt de sensuur engine van niet. Ik het wel geoorloofd om het een en ander per email te doen? Als zoiets niet zou mogen, dan is het enige resultaat dat ik de pest in krijg dat "hij" het goedkoop kan krijgen en ik de hoofdprijs moet betalen omdat ik het adres niet kan achterhalen.

 

Ik hoop dat het stellen van deze vragen geoorloofd is en dat het me niet gelijk mijn account gaat kosten. Dat zou namelijk ERG jammer zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: tcm1998
Blijkbaar vindt de sensuur engine van niet.


Dit komt volgens mij omdat de boardsoftware geen onderscheid kan maken tussen PM en t publieke forum.

commercial links per PM mag volgens mij want er wordt wel eens door een mod om een link gevraagd via pm vanwege de regels.

GREETZZ.HOBSAT
--------------------
oost west, mij best.
Xtrend ET8000 3x DVB-C

Link naar reactie
Delen op andere sites

die links kunnen nog verwijzen naar de oude database, die is inmiddels uitgeschakeld.

daar wij niet continu alle links op sat4all (kunnen en willen) controleren, hopen we er middels PM of een dergelijke draad als dit achter te komen.

 

zelfde geldt voor die beginnersfaq, dient dus door ons te worden aangepast.

 

onze blacklist engine maakt geen onderscheidt tussen forumtopics en PM's, commercie via PM kan op creatieve manier maar beter is nog via e-mail.

 

 

 

 

merDe

deze ruimte is te huur
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...