Ga naar inhoud

[DM800HD] Zenderlijst weergave wijzigen

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Weet iemand hoe ik mijn zenderlijst naast elkaar (3 kolommen) krijg i.p.v. een lange zenderlijst. Voorheen met de DM7000 moest je op op de knop video drukken en kon je zo de weegave van de zenderlijst wijzigen.

Geplaatst:

Die vraag heb ik ook gesteld een tijd geleden op het forum.

Toen kwam het antwoord dat dat nog niet gaat op enigma 2 en dat dat enkel werkt op enigma 1.

Het zou aan de skinmakers ofzo moeten liggen daar zij dit zouden moeten inplementeren als ik het toen goed begrepen had.

Waarom er nu niemand dat doet weet ik ook niet maar ik zou ook liever weer de 3 kolommen naast elkaar hebben ipv altijd die lange lijst naar beneden.

Geplaatst:

Ik heb mijn DM800 nu 2 dagen en het verschil met Enigma-1 is zeer groot. Enigma-2 is duidelijk nog niet af. Daarmee bedoel ik niet het aantal plug-ins en andere "Spielerei-en", maar de basis is helemaal niet afgewerkt of doordacht.

Ik kan zo een lijstje maken met verscheidene punten waaraan ik mij erger omdat ik weet dat ze bij Enigma-1 wel werken, dat je bepaalde dingen wel kan aanpassen enz..., dingen waarvan je gewoon verwacht dat ze er zijn en werken.

In de zenderlijst kan je ook niet gewoon naar ".. vorige" gaan, je moet op de aparte blauwe knop drukken om een bouquet te kiezen. Bij E-1 ga je gewoon een niveau naar boven en kies je het volgend bouquet zonder je vingers van de pijltjes en OK toets te halen (je kan dat dus in het komplete donker).

Het verschil dat men maakt tussen "opgenomen films" en andere bestanden is ergerlijk. Een *.mpg film, een *.jpg foto, noem het maar op (en Linux heeft daar zelfs geen extensies voor nodig), moet je openen met een aparte mediaplayer.

De mediaplayer met playlists is verschrikkelijk moeilijk te bedienen met afstandbediening.

enz..

Kortom: ik heb gemengde gevoelens bij de aankoop van deze ontvanger. Gelukkig ben ik nogal goed thuis in Linux, maar dit is een aparaat dat ik in zijn huidige vorm NOOIT bij ouders, vrienden, kennis, ... zal plaatsen.

Ik kan hem zo doen crashen (herhaalbaar) en heb al een item in een bouquet staan dat ik niet meer kan verwijderen.

Ik ga niet beweren dat het hier "bananasoft is" (= software die nog moet rijpen), maar ik zou het wel nog onder de noemer beta zetten.

Gelukkig zie ik het nog als een hobby.

VU+Solo², DM-800HD, T90

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen