seije017 Geplaatst: 13 augustus 2009 Geplaatst: 13 augustus 2009 ik heb hier een 7025 waar ik het nu mee moet doen. welke image raad men mij aan om te gebruiken. heb veel met gemini gewerkt. en waar kan ik settings vinden die de sat en kabel in zich hebben. en kan ik een image in de flash doen of is het op een usb aan te bevelen. ik werk hier met CCcam welke image loopt daar het best op.
Gast MiLo Geplaatst: 13 augustus 2009 Geplaatst: 13 augustus 2009 O jee... http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads.php/topics/1707041/DM800HD_welke_image_raden_jull Niet tegen jouw bedoeld hoor, maar ik voel weer een "kies mij, kies mij" aankomen. Er is natuurlijk maar een keus, en dat is MiLo-image Alle gekheid op een stokje, ik denk dat de eerste reply van die post de best was: Probeer er gewoon elke week eentje uit, en kijk dan welke je het best beviel.
Kabeltje87 Geplaatst: 13 augustus 2009 Geplaatst: 13 augustus 2009 Wat ik kan aanbevelen is: 1. Plaats Oozoon CVS lean image in de flash. Dit image kan on line geupdated worden zonder te hoeven te flashen. Dit image hoeft niet geconfigureerd te worden. 2. Plaats een USB stick of een CF kaart 3. Installeer Barry-Allen (multiboot) 4. Installeer met Barry Allen het image van je dromen op de USB stick of CF kaart. Ik gebruik als image om te gebruiken. CVS - Oozoon full op een CF kaart. Een ander goed image is PLi Jade3. 5. En natuurlijk kun je iedere week een ander image op je CF kaart (USB stick) plaatsen, zoals Milo aanraadt, zonder dat je de andere image moet wissen en zo kun je gemakkelijk terug grijpen naar een ander image. Willy ~~Rytec Team~~ Mutant HD-2400 / OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler) VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS *All Rytec EPG POWERED*
bigtwin Geplaatst: 13 augustus 2009 Geplaatst: 13 augustus 2009 Ik heb zo'n beetje alle images geprobeerd, en zweer inmiddels bij de Milo image... Om diverse redenen. Dus, bespaar je de moeite van het steeds weer flashen en neem Milo! Alleen jammer dat er geen 600 Milo image is, daar moet ik nu met alternatieven werken, die me stuk voor stuk minder bevallen (inclusief Oozoon). @Milo, is het voor jou heel veel moeite om ook een 600 image te maken? Is maar voor de slaapkamer, maar jouw images zijn zo geweldig! ET10000DM7020HD Linux laptop en Linux zelfbouw NAS
Ome Merde Geplaatst: 13 augustus 2009 Geplaatst: 13 augustus 2009 heb veel met gemini gewerkt dan is de keuze toch niet zo moeilijk. ik heb er diverse geprobeerd maar ik zweer bij Gemini, niet vast te krijgen, coole RSS reader (die ik veelvuldig gebruik) en een torrent-client merDe deze ruimte is te huur
seije017 Geplaatst: 13 augustus 2009 Auteur Geplaatst: 13 augustus 2009 dus ik kan niet meer werken met flashwixard pro werken ! en waar kan ik die barry-allen downloaden . en ik wil er ook nog een hdd in zetten. maar wat is nu een goede stille hdd. ikzelf zat te denken aan een hdd van een laptop .
boekkie Geplaatst: 13 augustus 2009 Geplaatst: 13 augustus 2009 flashwixard pro,dat werkt niet! Begin gewoon simpel eerst een image milo,CCcam zit er al in! Barry-allen,komt later wel,is op ihad te downloaden. Een HDD van een laptop werkt prima,met een verloopje naar de ide kabel. groetjes boekkie Dreambox Sinds 01-07-2024 en schotels en dreamboxen alles verwijderd. Nu alleen nog NL-Ziet werkt goed
Kabeltje87 Geplaatst: 14 augustus 2009 Geplaatst: 14 augustus 2009 Als je CVS-Oozoon in de flash zet kun je, Barry Allen gewoon installeren via die Apllicaties download van DM 7025 zelf. Willy ~~Rytec Team~~ Mutant HD-2400 / OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler) VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS *All Rytec EPG POWERED*
Kabeltje87 Geplaatst: 14 augustus 2009 Geplaatst: 14 augustus 2009 Een Laptop HDD is zeer zeker aan te raden: reden: Ze zijn gewoonlijk zeer stil En ze produceren gewoonlijk minder warmte. Klein probleempje: Het moet een IDE (PATA) harde schijf zijn, en je hebt een verloopplugje nodig van Laptop IDE naar normale IDE. ~~Rytec Team~~ Mutant HD-2400 / OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler) VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS *All Rytec EPG POWERED*
seije017 Geplaatst: 14 augustus 2009 Auteur Geplaatst: 14 augustus 2009 heel mooi zet er zo de oozoon op. maar nu als ik er een image bij op wil zetten op een cf kaartje. en is een cf kaartje van 2gb groot genoeg. en mijn pc boor had een cf kaartje liggen van 4gb micro-drive zit een klein hddtje in. kan deze ook worden gebruikt in de dreambox ?
Golfdiesel Geplaatst: 14 augustus 2009 Geplaatst: 14 augustus 2009 Inderdaad gewoon proberen en dan blijf je vanzelf ergens hangen. Ik ben bij PLi blijven hangen, die werkt voor mij erg goed. Maar af en toe probeer ik weer een nieuwe image, en als dat beter bevalt dan ga ik daar naar toe. Xtrend ET9500 - OpenPLi powered
seije017 Geplaatst: 14 augustus 2009 Auteur Geplaatst: 14 augustus 2009 ok ga ik doen. maar ik heb nu de oozoon in de flash en heb er een cf in zitten voor de andere images ! maar hoe zet ik die op de cf kaart. voorheen werkte het heel simpel met flashwizard pro. maar hoe dit te doen met de 7025.
dagg Geplaatst: 14 augustus 2009 Geplaatst: 14 augustus 2009 Vanuit oozoon Barry Allen installeren. Kies een image naar keuze en zet de nfi in /hdd/MB_Images/. Selecteer deze binnen Barry Allen om te extracten naar je cf. Rebooten, kun je kiezen in het bootmenu uit je flash of de nieuwe image. Kies nieuwe image, nieuwe instellingen doen en klaar. Je cf is groot zat met 2 GB, kun je zeker 10 images opzetten NB. op de oozoon site staat een howto over Barry Allen. .: AZBox Me OpenRSI-2.1 | DM 8000HD DM 500HD DMM-GP3 | Emitor Satlook Micro+ G2 | TBS 5925 | TechniSat USB 2 HD CI :..: Triax TDS110, Stab HH120/MS220 | Visiosat BiSat G3D A123 HB :.
Kabeltje87 Geplaatst: 14 augustus 2009 Geplaatst: 14 augustus 2009 De images die je wilt installeren met FTP naar /hdd/MB_Images kopieren. Na installatie van Barry Allen. Blauwe toets indrukken. Optie Barry Allen kiezen. Kies dan de optie - Images op MB_Images. En kies voor uitpakken van nfi image. Volg de instructies op het scherm. Nadat het nieuwe image uitgepakt is. Blauwe toets indrukken. Optie Barry Allen kiezen. Kies dan de optie - Huidige images. Kies image om te starten. Kies image. OK ~~Rytec Team~~ Mutant HD-2400 / OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler) VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS *All Rytec EPG POWERED*
seije017 Geplaatst: 14 augustus 2009 Auteur Geplaatst: 14 augustus 2009 tot zo ver ieder dank voor uitleg. maar nu het volgende , hoe krijg ik er een setting in voor kabel en sat. en kan ik een setting van enigma1 ook overzetten naar enigma2 ik heb hier een setting uit een 7000 die ik gaag wil gebruiken in de 7025 en ook de setting van kabel uit de 600c kunnen deze omgezet worden en hoe krijg ik deze in de 7025 .
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen