Ga naar inhoud


UFS-910 FW versie 2.00


verkerkbr

Aanbevolen berichten


Beste D,

 

Volgens informatie heeft Kathrein, vanwege toezeggingen, perse een nieuwe versie willen uitbrengen. Het is echter exact dezelfde versie als 2.00 beta. Een slechte beurt om dit nu versie 2.00 final te noemen en te presenteren als iets nieuws. Ook de gebruikers, die hebben meegewerkt fouten te melden zijn teleurgesteld.

 

De verwachting (tja, heb ik al eens eerder gehoord) is, dat over enige weken er een echte nieuwe versie aankomt.

 

Zowel de 2.00 beta als dezelfde versie 2.00 finale genaamd werken bij mij op zich goed. Wat voor een geluidsprobleem heb je ?

 

Geluid loopt hier via Spdif naar versterker en zie geen probleem hiermee.

 

Groet,

 

 

Bram

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het geluid gaat bij mij via de optische uitgang naar mijn homecinema set en dan heb ik op de nederlandse zenders geen geluid, op sommige duitse zenders heb wel geluid verder heb ik het niet gecontroleerd en heb de versie 1.06 er weer opgezet gr Duracell

Triax 88 met 4 x Inverto Black Ultra lnb's. Vu+Solo 4K OPEN ATV 6.0 Samsung 48JU7000 Harmony Elite

Link naar reactie
Delen op andere sites

Versie 2.0 is door Kathrein weer ingetrokken. Deze versie bleek hetzelfde te zijn als de 2.0 beta, ondanks aankondiging dat het om de finale versie 2.0 ging.

 

Een en ander was gedaan, in de haast, om de HDTV uitzendingen van atletiek WK goed te kunnen ontvangen. De betreffende aanpassingen waren achteraf ook niet nodig geweest, aldus de informatie. Ook met 1.06 zijn de uitzendingen goed te ontvangen.

 

De finale versie met aanpassingen verschijnt nu pas september:

 

UFS 910 Finale Firmware

 

Die endgültige Finale Firmware 2.01 wird für den UFS 910 Anfang September über Satellit und Internet zur Verfügung stehen.

 

In dieser Firmware sind dann auch weitgehend (soweit nachvollziehbar) die Fehlermeldungen der Beta-Tester eingeflossen.

 

Overigens werkt versie 2.00 hier uitstekend.

 

Groet,

 

 

Bram

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Versie 2.00 is terecht weer ingetrokken.

TimeShift functie bij gebruik externe harde schijf werkt bij de HD zenders voor geen meter. Ontvanger gaat bij beëindigen van deze functie vastlopen op datum en tijd (in display) en dient opnieuw te worden opgestart.

Overigens bij normaal tv kijken versie 2.00 geen probleem.

Vooral de zapsneldheid bij ongecodeerde zenders is sneller en ontvanger boot sneller.

Heb inmiddels versie 1.06 weer teruggezet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: verkerkbr
Versie 2.0 is door Kathrein weer ingetrokken. Deze versie bleek hetzelfde te zijn als de 2.0 beta, ondanks aankondiging dat het om de finale versie 2.0 ging.


Op hun site is Firmware 1.06 (ufs910_fw1.06.zip) inmiddels terug gezet in plaats van Firmware 2.0

5d49at.jpg
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Had de eerder, de voor korte tijd verschenen 2.00 met 2nd stage bootloader in de flash staan.

 

Upgrade procedure:

 

Eerst de 2nd stage bootloader afgezet.

 

Vervolgens upgrade 2.01 uitgevoerd via de ontvanger. Automatisch opstarten na upgrade komt niet. Reset gedaan.

 

Als versie wordt bij de info nog steeds 2.00 genoemd.

 

2nd stage bootloader daarna weer aangezet.

 

Boot menu start en E2 start ook normaal op. Lijkt of er maar weinig veranderd is. De 2nd stage boot optie blijft kennelijk behouden of er wordt aan de kernel niets veranderd.

 

Verder lijkt alles goed te werken.

 

Een 2.01 USB versie is nog niet verschenen. Maar schijnt er ook aan te komen.

 

 

Groet,

 

Bram

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kathrein kan volgens mij de software versie 2.01 wel weer terug trekken want op mijn ufs 910 is er niks veranderd, vergeleken met versie 2.00 want ik heb weer geen geluid op de nederlandse zenders dus heb ik versie 1.0-6 maar weer geinstalleerd gr Duracell

 

Triax 88 met 4 x Inverto Black Ultra lnb's. Vu+Solo 4K OPEN ATV 6.0 Samsung 48JU7000 Harmony Elite

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste D,

 

het werkt hier op zich goed, ook met geluid van de nederlandse zenders. Maar dat er met versie 2.01 echt vooruitgang is geboekt kan ik niet zeggen. En ook de beeldkwaliteit lijkt eerder wat minder dan beter.

 

Als je versie 2.00 erop hebt staan met de 2nd stage bootloader erin kun je de nieuwe versie er zo (sat upgrade) overheen zetten en alles blijft dan ook nog werken.

 

Ik heb eerst de 2nd stage bootloader afgezet en na de upgrade weer aangezet, maar dat schijnt zelfs niet nodig te zijn.

 

Ik heb zo het idee dat Kathrein er zelf ook onvoldoende greep op heeft, maar dat de ontwikkeling uitsluitend in Korea bij Marusys worden gedaan.

 

Op zich heb ik geen klachten. Maar het zou zoveel beter kunnen. En er zijn uiteraard ook veel alternatieve ontwikkeling, zoals Enigma2 firmware die ook steeds beter wordt. En elke maand wel iets nieuws brengt.

 

Ik zie overigens geen reden waarom het geluid niet zou werken voor de Nederlandse zenders.

 

Groet,

 

 

Bram

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...