Gast tcm1998 Geplaatst: 13 augustus 2009 Geplaatst: 13 augustus 2009 Na Heeeeeel veel lezen en nog meer twijfelen heb ik besloten om de volgende configuratie aan te schaffen. Ziet dit er goed uit of maak ik ergens een grote fout (qua merk of compatibility)? Triax 88 originele triax multiblock astra 1,2,3+HB 4x ALP LNB Quad 3x Maximum DiSeqC Switch 4/1 3x Afsluitweerstand 100 meter coax vol koper (helaas geen merk of specs) 24x twist on F-connectors (geen tang nodig) Rebox 9000 HD ontvanger Twin HD PVR ready (huiskamer) Clarketech 2500 Plus PVR ready (slaapkamer) Extra: Een fatsoenlijk compas (mijne verteld me dat de tuin ergens tussen de 35 en 70 graden ligt (al naar gelang hij er zin in heeft). Deze satfinder
Gerritdeheld Geplaatst: 13 augustus 2009 Geplaatst: 13 augustus 2009 Volgens mij moet dit gewoon gaan werken. Is geen hogere wiskunde.... Kijk wel goed naar de switches want dit kan soms problemen opleveren. Check dit even bij je leverancier.... Besef ook dat je zonder juist abbo alleen de FTA kanalen kunt kijken op de Astra 2 en HB.(geld ook voor Astra 1&3 maar ga ervaan uit dat je wel een CD card hebt) Volgens mij is de HB dan tegwenwoordig niet meer de moeite waard. Maar ieder is vrij te kiezen natuurlijk. Het zou evt ook kunnen op een 78 triax schotel. Voor een gebruiksaanwijzing verwijs ik je naar de post van Connexxion een aantal berichten verder. Succes! Dreambox 500 2x Dreambox 800 Maxplus 2100 Astra 1,2,3 en Hotbird
Tonskidutch Geplaatst: 13 augustus 2009 Geplaatst: 13 augustus 2009 Origineel bericht van: tcm1998 Na Heeeeeel veel lezen en nog meer twijfelen heb ik besloten om de volgende configuratie aan te schaffen. Ziet dit er goed uit of maak ik ergens een grote fout (qua merk of compatibility)? Triax 88 goed genoeg originele triax multiblock astra 1,2,3+HB goed genoeg 4x ALP LNB Quad goed genoeg 3x Maximum DiSeqC Switch 4/1 goed genoeg ? 3 stuks 3x Afsluitweerstand (die zijn niet nodig enkel waterdicht is belangrijk indien niet alle 4 gebruikt worden) 100 meter coax vol koper (helaas geen merk of specs) neem koka 24x twist on F-connectors (geen tang nodig) Rebox 9000 HD ontvanger Twin HD PVR ready (huiskamer) Clarketech 2500 Plus PVR ready (slaapkamer) neem twee identieke bv clarktech 5000 of AZbox premium daar heb je veel meer profijt van, want shares thuis zijn simpel mogelijk Extra: Een fatsoenlijk compas (mijne verteld me dat de tuin ergens tussen de 35 en 70 graden ligt (al naar gelang hij er zin in heeft). Deze satfindermet permissie maar ik richt inmiddels zonder kompas en satfeinder de schotel ook prima uit Good Morning Heartache Laura Fygi, Toots Thielemans
Gast tcm1998 Geplaatst: 13 augustus 2009 Geplaatst: 13 augustus 2009 Ja ik heb het idee dat de mensen hier erg koka gericht zijn. Helaas heeft de shop waar ik alles ga bestellen geen koka. Dus dan is EN de kabel een stuk duurder (2x ofzo) en dan ook nog aparte verzendkosten. Is een Rebox RE-2701SPVR + Rebox 9000HD "identiek" genoeg? Als het antwoord nee is, blijf ik bij mijn keuze. Ik wil een Twin HD in de huiskamer en een normale in de slaapkamer (ook vanwege kosten).
Tonskidutch Geplaatst: 13 augustus 2009 Geplaatst: 13 augustus 2009 uuuuuuuuuuuuuuh, neen dat reebox verschil etc. kan ik je niet vertellen. ik weet enkel dat als ik al twee receivers in huis haal ik altijd op een kan kijken en de ander kan opnemen (de twin- receiver is dan eigenlijk al een ietwat overbodige luxe) Of je ligt in de slaapkamer en hebt de geprogrammeerde timer/opname niet op de onbekeken receiver. maar dat zal wel aan mij liggen dat ik 3 maal tegelijk kijken en opnemen, niet echt kan volgen (begrijpen) ciao Good Morning Heartache Laura Fygi, Toots Thielemans
Gast tcm1998 Geplaatst: 13 augustus 2009 Geplaatst: 13 augustus 2009 ok, dan leg ik het even uit. Nee, 3 keer kijken/opnemen is ook niet nodig. Maar ik wil in de huiskamer per se HD hebben terwijl ik dat geld niet voor een slaapkamer ontvangertje over heb. De tv in de slaapkamer is ook niet HD. Twin HD is ook niet echt nodig, maar wel makkelijk juist OMDAT de beide ontvangers niet compatible zijn. Bovendien wilde ik altijd al graag zo'n linux bak hebben. Beide ontvangers zijn slechts pvr READY, dus waarschijnlijk zet ik er in de slaapkamer niet eens een harddisk in. Een USB stickje is voldoende. Niet ideaal, ik had liever ook twee ontvangers gehad die elkaar programma's kunnen lezen, maar daar wordt nooit een woord over gerept. Ik zal het verschil tussen de clarke-tech en de rebox (2701) nog eens nagaan. Ze schelen maar 2 tientjes, dus da's goed te doen.
Gast tcm1998 Geplaatst: 14 augustus 2009 Geplaatst: 14 augustus 2009 Sorry, ik had je berichtje eerst over het hoofd gezien Wat moet ik dan precies navragen? Switches t.o.v. LNB's of t.o.v. ontvangers? Uiteraard komt er een CDS met een settop pakket bij, maar dat vond ik niet de moeite. hotbird heb ik alleen toegevoegd omdat het bijna niets extra's kost. Mischien gebruik ik die ooit nog wel eens voor een andere sateliet, maar de range is beperkt hier. Belangrijkste voor mij zijn de engelse FTA kanalen.
cheapwatcher Geplaatst: 14 augustus 2009 Geplaatst: 14 augustus 2009 Op de hotbird zitten toch best wat zenders die op andere satellieten niet aangeboden worden. Zoals een grote hoeveelheid Italiaanse en Midden-Oosten zenders. Helaas gaan een aantal betaalpakketten niet meer met een EMU open. Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10 VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665 Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700 Ziggo start CI+
Gast tcm1998 Geplaatst: 14 augustus 2009 Geplaatst: 14 augustus 2009 Ik heb een mailtje naar rebox gestuurd. Hopelijk kunnen ze me vertellen of die twee data-compatible zijn. Zou inderdaad ERG mooi zijn.
Gast tcm1998 Geplaatst: 14 augustus 2009 Geplaatst: 14 augustus 2009 YESSSSSSS !!!! Ik heb zojuist een mail terug gehad van rebox met de onderstaande tekst: Goedemorgen, Opnames die zijn opgenomen op de RE9000 ( SD ) zijn gewoon af te spelen in de RE2701/2101. Het uitwisselen van bijvoorbeeld een USB stick van de ene naar de andere ontvanger gaat zonder problemen. De bestanden zijn TS files, en zijn op de PC af te spelen met bv VLC player. HD opnames ga ik toch wel op de HD ontvanger + TV in de woonkamer bekijken.
Daveys Geplaatst: 14 augustus 2009 Geplaatst: 14 augustus 2009 Hoi tcm1998, Misschien dat je shop de Belden H125 kabel verkoopt. Het is kwalitatief een topkabel voor een goede prijs. Groet, Dave VU+ Solo2 - WaveFrontier T90 - Spaun 4/1 SAR 411 WSG - Inverto Quad Black Ultra - Belden H125 - LG 60PM6700 - 13E-19.2E-23.5E-28.2E
Gast tcm1998 Geplaatst: 14 augustus 2009 Geplaatst: 14 augustus 2009 Helaas niet.Dan was ik daar wel voor gegaan. OF ze verkopen zonder het merk te vermelden, maar dat zou ik een beetje dom vinden.
Gast SatMann Geplaatst: 14 augustus 2009 Geplaatst: 14 augustus 2009 ik lees nu ook net je postje van je triax. das dezelfde opstelling als ik nu heb, maar ik ben daar maar matig tevreden over. het stuk van de 4 lnb's en ik gebruik dan nog eens 4 quad lnb's das een enorm gewicht op de arm en beugels. dus ik vind dat je altijd inboet in signaal verlies. want door het grote gewicht begint die multifeed houder serieus te trekken, en die moet schuin hangen. ik ben nml zelf aan het kijken om mijn triax te veranderen naar een visioBig Sat of een T90. maar goed, de rest ziet er zeker goed uit. zeker je open poorten afschermen of je gaat problemen krijgen. SatMann
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen