Ga naar inhoud

vraagjes over Hirschmann kabel en connectoren

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ok, ik ga NIET vragen welke kabel ik het beste kan gebruiken, daar komt toch koka799 uit. Dus ga ik voor de veiligheid gewoon maar met de meute mee.

Maar.

- 61 euro voor 100 meter (geen verzendkosten). Is het mogelijk voor die prijs? Ik had begrepen dat het ongeveer een euro de meter kost? De site ZEGT officieel hirschmann dealer te zijn, maar ja, is dat ook zo? Uiteraard kan ik de sitenaam niet noemen, maar google es op koka799 prijs en hij staat bovenaan.

- Als F-connectoren verkoopt deze site Hirschmann F-connectoren SFC070 (0.30 per stuk). Volgens de omschrijving moet ik die er gewoon opdraaien. Betekent dit dat ik hier geen krimptang voor nodig heb? Bij die andere connectoren staat er wel "twist-on" bij, maar bij deze niet. Helaas heb ik weinig verstand van F-connnectoren en al helemaal geen tang (hoewel ik die mischien op het werk wel kan lenen).

Geplaatst:

Gek genoeg staat DAT er nou niet bij op die site:

Bestaat er ook koka799 met een andere impedantie confused

Hirschmann coaxkabel KOKA799

Professionele zwarte coaxkabel met meteraanduiding.

Cell-PE, stikstof geinjecteerd

Demping: 18,5 dB per 100m

bij 860 MHz

HF afscherming van 90 dB

diameter 6,8 mm

rol van 100 meter in doos

€ 61,00 incl. BTW

geen verzendkosten, gratis thuisbezorgd

Geplaatst:

Hi,

die persoon die je deze kabel verkoopt koopt die zelf in aan 0.5 eurocent per meter excl btw.

dus hij verkoopt die met nauwelijks wat winst.

tenzij hij echt golden dealer is, dan zal er misschien nog 0.10 cent vanaf.

dus een goed prijs zou ik zeggen, en dan nog zonder portkosten...doen !

dus ja das een goede kabel want ik gebruik die ook.

en die werkt uitstekend.

enkel zou ik geen opdraaibare voetjes kopen, das echt brol.

komt los, en is zeker niet aan te raden.

koop gewoon de orignele hirschmann voetjes erbij. (HIRSCHMANN KRIMP F-CONNECTOR) kosten zo'n 0.40 eurocent zonder btw per stuk. en zijn prima met die kabel.

ik gebruikte vroeger gewoon een ronde tang, gaat ook hoor. natuurlijk zou een echte tang je veel meer van dienst zijn.

voila,

uitleg genoeg zeker?

:-)

SatMann

Gast Drs. IJzerbout
Geplaatst:
Citaat:
dus ja das een goede kabel want ik gebruik die ook.

hier is alles mee gezegd..! :D :D
Geplaatst:

Volgens mij gebruikt het halve forum die kabel.

Zijn er meer mensen die twist-on connectoren afraden? tussen haakjes, de SF070 IS hirschmann en speciaal voor de koka799. Het is ook de enige 6.8mm f-connector op de site waar ik die kabel vandaan haal.

Persoonlijk denk ik dat het wel meevalt, hoewel het monteren van 32 (ik dacht eerst 24, maar ik heb er echt 32 nodig) f-connectoren nog wel eens een geduldig klusje kon gaan worden.

Geplaatst:

tcm,

je zegt het zelf, je draait ze erop, dus.....kunnen ze even snel eraf.

ik had da vroeger, allemaal nu vaste f-connectoren en dit werkt veiliger....jou keuze uiteraard.

en neem zeker je tijd, ik heb hier dus ook 4X4 quad lnbs naar diseqc = 16 coax kabels *2 connectoren = 32 en dan van je diseqcs naar binnen = 4*4=16 connectoren.

ik heb mij daar een halve dag mee bezig gehouden om het zeker goed te doen.

want achteraf moeten zoeken waar je slordig bent geweest...geloof mij, is geen werk.

SatMann

Geplaatst:

huh? 4x4*2=32 (voor de lnb's naar de switches), maar het is toch "slechts" 8 tussen de switches en de ontvangers???

En ja, ik kan me heel goed voorstellen dat het verschrikkelijk is om een voor een elke verbinding te controleren. En uiteraard, niet goed gemonteerd, geen goed signaal.

Geplaatst:

Grappig dat koka799 hier een soort gouden standaard is geworden terwijl het in Duitsland niet (meer?) te koop is. KOKA120, met betere specs, kost daar ca. 55 EURO/100m.

Geplaatst:
Origineel bericht van: SatMann
enkel zou ik geen opdraaibare voetjes kopen, das echt brol.
komt los, en is zeker niet aan te raden.
koop gewoon de orignele hirschmann voetjes erbij. (HIRSCHMANN KRIMP F-CONNECTOR) kosten zo'n 0.40 eurocent zonder btw per stuk. en zijn prima met die kabel.
ik gebruikte vroeger gewoon een ronde tang, gaat ook hoor. natuurlijk zou een echte tang je veel meer van dienst zijn.
SatMann

Je hebt me overtuigd. Zeker na het hele epistel over correct opdraaien van die dingen gelezen te hebben. En mijn locale electronica boer heeft een tang voor 16.95 (geen hirschmann) of zelfs een voor 9.75 (geen hevel werking).

Geplaatst:

Qua F-konnekters gebruik ik deze:

Type is FY058. Dit zijn f-konnekters die taps toe lopen. Dus in de praktijk is kabel aanpellen en de konnekter er stevig, iet wat draaiend erop drukken. Werkt perfekt. Konnekter kan niet van de coaxkabel worden afgetrokken, de coaxkabel gaat dan stuk.

Geen tang is nodig, alleen een coax afstriptangetje is nodig.

Met vriendelijke groet, paardengek

post-15016-1318260388,3335_thumb.jpg

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Geplaatst:

Ik gebruik wel de opdraai connectoren en voor buiten heb ik daar een soort van zelf vulcaniserend rubber tape omheen gewikkeld.

Voordeel geen last van vocht of water wat via de connector in de kabel kan dringen.

Als je na b.v. 4 jaar een connector wilt loshalen dan snij je met een mesje het rubber voorzichtig weg en de connector ziet er nog als nieuw uit en heeft vocht en verwering tegen gehouden.

dat tape wikkel je dus over zowel de connector als de schroefdraad waar je de connector op heb gedraaid.

Dus ongeacht het type connector is het misschien handig dit met dit soort tape te borgen.

Geplaatst:
Origineel bericht van: sigp
Grappig dat koka799 hier een soort gouden standaard is geworden terwijl het in Duitsland niet (meer?) te koop is. KOKA120, met betere specs, kost daar ca. 55 EURO/100m.

Klopt helemaal... deze kabel heb ik ook in Duitsland gekocht, en heeft inderdaad betere specs, én een betere prijs. Ben er heel tevreden over icm met mijn CityCom2000 schotels CCA850.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Geplaatst:

kijk dat is goed om te weten van die coax.

wist ik ook niet.

ps van mijn connectoren klopt het wel hoor :

vier lnb's met elke 4 uitgangen = 4*4=16 f connectoren

maar niet te vergeten, de andere kant komt op je diseqc's, dus terug 4*4 = 16 f connectoren.

en dan van iedere disecq vertrekt er toch ook één coax = 4* f connector en naar je receiver dus nog eens 4 = 8 f connectoren vanaf je diseqc naar je ontvanger.

4*4*2 = 32 + 8 = 40 stuks.

@paardengek

deze connectoren kende ik niet.

is dat met een soort anti terug trek systeem eheheheh?

SatMann

Geplaatst:

De connectoren van Paardengek werken prima (zijn er ook van Hirschmann, push on connectoren type PFC 070). Overigens denk ik dat de eerdere opmerking over de matige trekontlasting van F-connectoren weliswaar klopt, maar dat je coax nooit zodanig belast wordt (mag worden...) dat je de coax uit een connector trekt- mits je de goede maten hebt gebruikt uiteraard.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen