paardengek Geplaatst: 16 augustus 2009 Geplaatst: 16 augustus 2009 Citaat: is dat met een soort anti terug trek systeem eheheheh? Door het conische gedeelte binnen in, gaat de coax kabel daarin zich vast zetten. Met vriendelijke groet, paardengek Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Nowtv Geplaatst: 16 augustus 2009 Geplaatst: 16 augustus 2009 Ik vraag mij echter af of dit gebaseerd is op specs van de kabels, of dat het in de praktijk getest is. Ik gebruik al jaren en jaren de gewone coax 12 met een geweven afscherming en een foliescherm er onder. En heb lengtes van meer dan 30 meter aan mijn lnb,s zitten. Tevens gebruik in de standaard opdraai F-connectoren. Wel gebruik ik zoals al vermeld door Keep it Cool ook de vulcaniserende tape om de verbindingen buiten in top conditie te houden. Ik vraag me dan ook wel eens af wat een KOKO120, of een coax 12,of een H125 en alle andere varianten die verkocht worden nu werkelijk verschillen in de praktijk. In prijs in ieder geval wel, vandaar dat ik coax 12 gebruik. De connectoren daar is het ook zo dat ik wel eens connectoren op een kabel zie zitten die los zitten, en de draden van de afscherming er uit steken. Ik snij de kabel netjes aan, en gebruik de juiste F-connector met de juiste diameter, en voor buiten tevens met vocht ring. En draai deze strak op de kabel. En ik moet je eerlijk zeggen dat ik daar nog nooit problemen mee heb gehad. Vandaar dat het een beetje een broodje aap verhaal lijkt. Net zoals met de luidspreker kabels die in gespeeld moeten worden. Of ....................
Gast joost1963 Geplaatst: 28 augustus 2009 Geplaatst: 28 augustus 2009 Wij installeren de laatste maanden met een nieuwe coax kabel van het merk Bedea. Deze werd al langere tijd ook als grondkabel (Groen met een streep) gebruikt maar is nu ook voor boven de grond in de kleur grijs verkrijgbaar. Dit is wat je noemt ook echte klasse kabel. Goed afgewerkte kabel de kern is vol koper De buiten kern is volkoper en vertind. Deze coax kabel is coax kabel is 75 ohm en valt onder coax 9 wat de demping heel erg reduceerd. Met namen de kwaliteit en de Ber/fouten op de meter blijft heel goed. Deze kabel zit wel in de duurdere prijsklassen
Gast joost1963 Geplaatst: 28 augustus 2009 Geplaatst: 28 augustus 2009 P`s We gebruiken hiervoor ook de krimp connectoren van Cabelcon. Deze worden met een Cabelcon kabel snijder aangesneden en met behulp van een tang er op geknepen.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen