Gast SatMann Geplaatst: 14 augustus 2009 Geplaatst: 14 augustus 2009 HI guys, mijn vader heeft nu nog een oude monobloc waarmee hij hotbird en 19.2 neemt. nu een pak dingen verschuiven naar 23.5 vroeg ik mij af, kan hij die monoblock herregelen zodat hij nu 19.2 en 23.5 kan nemen? het verschil is eigenlijk 6°, maar met astra1 en 3 is dat maar 4°. is er iemand die dit al eens probeerde of weet of dit werkt? thx SatMann
paardengek Geplaatst: 14 augustus 2009 Geplaatst: 14 augustus 2009 Dat zal ,denk ik, niet gaan werken. Je zit met het probleem van 6 naar 4 graden. Theoretisch zou je de monoblok in het midden iets moeten inkorten, zodat de LNB's dichter bij elkaar komen. Misschien een leuk knutsel klusje...... Met vriendelijke groet, paardengek Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
columbo Geplaatst: 14 augustus 2009 Geplaatst: 14 augustus 2009 nee dit zal nooit werken,omdat je er veel te ver naast zit A1<>A3= 4,3 en geen 4 en tussen A1 en H bird =6,2 graad.je kunt aan een mono Blok niets veranderen aan de afstand onderling.
paardengek Geplaatst: 14 augustus 2009 Geplaatst: 14 augustus 2009 Origineel bericht van: columbo je kunt aan een mono Blok niets veranderen aan de afstand onderling. Jawel, de zaag erin zetten.......... Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Gast SatMann Geplaatst: 14 augustus 2009 Geplaatst: 14 augustus 2009 Hi guys, bedankt voor de uitleg, ik vreesde er al voor. het probleem dat ik nu heb, stel hij koopt een nieuwe monoblock voor astra1/3, en binnen een paar maand doen ze weer een switch en gaan ze meer en meer de 28.2 gebruiken, dan is het weer prijs. nu heeft hij voor zijn caravan een triax schotel van 68 cm. de vraag is, koopt hij dan beter geen multytenne singel? dan heeft hij de 4 koppen direct op zijn plaats. enkel vraag ik mij af of hij zal moeten inboeten in signaal. want een schotel van 68 cm is toch een pak groter dan een multytenne... de prijs is X4 voor de multytenne ipv een nieuwe monoblock. tenzij er al monoblocks bestaan waar je nu al 3 koppen in hebt, maar die vind ik niet terug, dus tzal wel niets zijn :-) laat maar horen. greetz SatMann
Gast aart44 Geplaatst: 14 augustus 2009 Geplaatst: 14 augustus 2009 Origineel bericht van: SatMann tenzij er al monoblocks bestaan waar je nu al 3 koppen in hebt, maar die vind ik niet terug, dus tzal wel niets zijn :-) laat maar horen. greetz SatMann Je hebt toch geen monoblock nodig je kunt een beugeltje kopen voor meerdere lnb's en gewoon losse lnb's gebruiken en een disqC switch.
trust Geplaatst: 14 augustus 2009 Geplaatst: 14 augustus 2009 Origineel bericht van: columbo nee dit zal nooit werken,omdat je er veel te ver naast zit A1<>A3= 4,3 en geen 4 en tussen A1 en H bird =6,2 graad.je kunt aan een mono Blok niets veranderen aan de afstand onderling. Alles kan (soms) Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging . Octagon SF8008 4K Edision Primo IP S2 Dr.HD F16 1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ 1.2 m Echostar Offset aan schuur 53º E 34.5 W Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka
Gast SatMann Geplaatst: 14 augustus 2009 Geplaatst: 14 augustus 2009 ja tuurlijk kan je werken met 2 lnb's en een diseqc. maar dan sleurt hij alles mee op zijn caravan EN is de prijs wel hoger dan een monobloc hé. hij zal niet beginnen zagen :-) dat weet ik zeker, toch mooi gedaan, dus hij zal effen moeten nadenken wat hij wilt. merciekes SatMann
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen