Jan Ambers Geplaatst: 14 augustus 2009 Geplaatst: 14 augustus 2009 Na een herinstallatie van XPprof SP2 krijg ik die melding, en nochtans staat als first boot device Harddisk... en zelfs second CD is nu none Druk ik op enter dan krijg ik daarna een zwart scherm met keuze tss Windows-XP prof en Windows recovery .... Druk ik Win-XP dan start ie op zonder foutmelding??? Wat kan er nu nog fout zijn???
Poetsdoekje Geplaatst: 14 augustus 2009 Geplaatst: 14 augustus 2009 Heb je de instellingen in het boot menu wel opgeslagen? En de hartelijke groeten van Poetsdoekje... COMPUTERS ??!!.... De meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel........
Jan Ambers Geplaatst: 14 augustus 2009 Auteur Geplaatst: 14 augustus 2009 Save & Exit ->Y < enter> Zal dus wel opgeslagen zijn? (Bios menu) Via ESC in BOOT menu staat altijd op removable??? Kies HDD, <E> en ie start opnieuw op... Volgende keer bij booten in bootmenu staat ie weer op removable??? BA batt plat? alle andere instellingen zijn OK!
Jan Ambers Geplaatst: 14 augustus 2009 Auteur Geplaatst: 14 augustus 2009 Nog maar 's 'n installatie v XP gedaan, met een format C drive; en alles loopt gesmeerd... Beide foutmeldingen weg! EVGA drivers (v 64.NF680i SLI) van moederboard geinstalleerd en zie de eerste foutmelding bij opstart zit erin: pls insert disk???? Maar voor de ethernet moet ik die drivers installeren, anders geen internet... Vroeger had ik dit niet? Iemand raad?
Ome Merde Geplaatst: 14 augustus 2009 Geplaatst: 14 augustus 2009 zit die cd-rom er nog in als je reboot ? merDe deze ruimte is te huur
Jan Ambers Geplaatst: 14 augustus 2009 Auteur Geplaatst: 14 augustus 2009 Ne die is er uit, maar in m'n '95 systeem geeft dit niet, als het geen bootable CD is, boot ie vanuit de HDD, en kost max een paar sekonden om naar de cd te kijken of ie kan starten vanop die CD... bij m'n XOP was da vroeger ook zo en stond boot1=CD boot 2= removable media (floppy) en boot-3= andere (USB of memcard) en boot-4= HDD; en dat ging vlot! Nu om weet ik welke reden is nu boot1= HDD en zelfs dan nog problemen?????? (enter moeten drukken alvorens ie start)
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen