Ga naar inhoud


[Satelliet] Satellietinstallateurs hekelen ‘egoistische beleid’ Canal Digitaal


Gast calculator

Aanbevolen berichten

Gast calculator

Satellietinstallateurs hekelen ‘egoistische beleid’ Canal Digitaal

 

1000 verenigde statellietinstallateurs hebben gister middels een persverklaring hun ongenoegen geuit over de gang van zaken van satellietoperator Canal Digitaal. Dit deden ze met het uitdelen van een virtuele ‘gele kaart’. XXX .... , Auke van Muiswinkel ( en Rolf Edens () stelden als zegsmannen namens de installateurs het ‘zat’ te zijn en noemen het beleid van Canal Digitaal ‘egoistisch’ en frustrerend.

 

http://dutchmedia.nl/blog/?p=1808

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 51
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Gedeeltelijk hebben ze gelijk omdat Canal Digitaal er een puinhoop van maakt als het op beleid en visie aan komt. En de satellietwinkels hebben daar nu even veel werk aan. (wordt overigens ook wel aan verdiend)

 

Aan de andere kant hebben zij jaren kunnen profiteren van het wanbeleid bij Canal Digitaal en werden allerlei "oplossingen" verkocht waar aan verdiend kon worden. Dankzij die ontvangers komen nu problemen voor CanalDigitaal en klanten. En laten we vooral niet vergeten dat diverse winkels er een levendige CS handel op na houden.

 

Nu Canal Digitaal meer in eigen handen gaat nemen, en ik hoop dat ze dit doorzetten is het exit voor de tussenhandel. Ik ben van mening dat het geld beter bij de aanbieder terecht komen omdat wij daar als klant uiteindelijk meer van profiteren. Ja zelfs als dat die prutsers van CD betreft.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjaak(k)

Dat dacht je maar, ze kunnen amper hun tent nog runnen als je het van CD ontvangers alleen moet hebben tired

Wat een domme redenatie zeg, wie denk je dat bij een leek de schotel zet en de boel installeerd, ik zie CD dat niet doen. mad Ze moeten de handelaren juist koesteren die er nog zijn, ze gaan uitsterven als CD zo doorgaat sick


Waarom moeten zij zich alleen richten op CD en is dat niet een beetje het risico van het vak? Bovendien CD huurt nu juist de installateurs in en de rest van het volk hangt die schotel zelf wel op. (met alle gevolgen van dien :D)

Wij als klant willen veel voor weinig en het zal ergens vandaan moeten komen.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjaak(k)
knip

Sjaak, je wil het niet begrijpen. Een slimme ondernemer houd zich niet alleen met Canal Digitaal bezig. Een vetpot of niet, het interesseert de klant niet wie die schotel levert/aansluit. Het gaat om het totaal plaatje en dat de kosten zo laag mogelijk zijn. (uitgezonder hobbyisten)

Ik wil zeker niet Canal Digitaal verdedigen maar iemand met een beetje verstand weet dat als zij het goed hadden aangepakt jaren geleden jullie grotendeels overbodig waren. De laatste 10 jr zijn er juist veel satellietshops bij gekomen omdat de schotel in opkomst was dus er is genoeg verdiend.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 ding wordt nog steeds wel erg uit het oog verloren en das dat de abbonee zowel bij TVV / CD het GROTE slachtoffer is deze diend wel vooruit te betalen zelfs al hebben ze geen beeld.Ze zijn wel gretig om de ontvangsten van de abbonemten te innen , en nu zien ze gewoon niet dat voor velen de maat vol is en ze terug overstappen naar de kabel!!!!.

 

Van wie moeten ze leven juist van de abbonee!!!.

 

2de belangrijk punt eerst moeten de dealers klanten lokken en abbonementen verkopen , nu het goed draaid vliegen ze eruit en gaan ze zelf ontvangers en modules en kaarten verkopen.

 

Ze zijn zichzelf de nek aan het omwringen en velen vooral hier in belgie keren TVV de rug toe en gaan over naar de kabel.

 

Domme providers zou ik zeggen.

 

Koostronics

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

 

Waarom moeten zij zich alleen richten op CD en is dat niet een beetje het risico van het vak? Bovendien CD huurt nu juist de installateurs in en de rest van het volk hangt die schotel zelf wel op.] Ik denk omdat er geen andere sat aanbieder is in Nederland ,En het is een feit dat CDS veel onnodige wijzigingen doorvoerd (zenders van de ene naar de andere transponder )en oa receivers op zwart zelfs met de cds module . Zodat de handel als ze een beetje met de klant meeleefd weer een boel tijd kwijt is . Neem duitsland als voorbeeld daar heb je dat gezeik niet als hier. En het valt niet te ontkennen dat het beleid niet in het voordeel van cds is . Want beter een miljoen abonnee`s die ze hadden kunnen hebben dan de laatste 300000 die leegemelkt worden en ook ontevreden zijn of worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik snap niet dat er nog mensen zijn (boeren en buitenlui) die zonder beeld van CDS zitten.

ik had dan allang de knoop doorgehakt en de schotel in de oud-ijzer bak gegooid om vervolgens KPN een seintje te geven dat ze Digitenne mogen gaan leveren.

wat NL zenders, een regionale, da's toch meestal wat dit volk raadpleegt.

een hobbiëst vind zelf de oplossing wel.

 

misschien denk ik te simpel smile

 

 

merDe

deze ruimte is te huur
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Drs. IJzerbout
Citaat:
misschien denk ik te simpel


Merde, ik ben het helemaal met je eens.

Als ik in NL zou wonen, nam ik een fta dvb-t ontvanger van eigen keus. Daarmee ontvang ik dan NL123 en één of andere regionale.
Dan een kleine 45 cm schotel op Astra 19,2° oost met een fta ontvanger van eigen keus voor de Duitsers en de de NL radio kanalen eventueel aangevult met FM/AM en DAB ontvangst.
De NL commercielen kunnen me echt gestolen worden want ik laat me niet door die oneindige reklame murf lullen.
Laat staan dat ik voor de ontvangst van commerciele TV ook nog eens extra betaal. Dit druist tegen mijn verstand in.
Wil ik echt eens een goede film zien, dan huur ik wel een DVD.

Dan heb ik met niemand wat te maken en zeker geen CDS oplichters club.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Codx

Nu Canal Digitaal meer in eigen handen gaat nemen, en ik hoop dat ze dit doorzetten is het exit voor de tussenhandel. Ik ben van mening dat het geld beter bij de aanbieder terecht komen omdat wij daar als klant uiteindelijk meer van profiteren. Ja zelfs als dat die prutsers van CD betreft.


HAHAHA, Dit geld gaat gewoon naar de investeerders en echt niet naar jouw of andere klanten.

Een beetje van mezelf en een beetje van jullie....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uiteindelijk is het simpel.

CDS moet geld verdienen.

Vanwaar moet dat geld komen ?

Uiteindelijk van de klant, maar dat gaat via dealers en installateurs.

Nu heeft CDS het blijkbaar zo hoog in zijn bol gekregen dat ze denken dat ze die dealers en installateurs toch niet meer nodig hebben.

Ze zijn nu 'groot' en denken dat ze er gaan komen met alleen kant-en-klare setjes in de supermarkt en in webwinkels.

Die klant waar het uiteindelijk om te doen is, die schofferen ze dan ook nog wat met 'vrijwillige' kaartbijdrages, het illegaal noemen van hun ontvangers, het spelen met de beveiliging zodat het beeld op zwart komt te staan, onduidelijke communicatie over toekomstige zenders, enz.

Denken ze nu echt dat je zo met al die mensen kunt sollen, en dat dat geen gevolgen gaat hebben ?

Ze zeggen nu al dat het marktaandeel van CDS sterk terugloopt.

Nu gaan ze nog eens extra kosten opdringen door de officiële Mediaguard module erbij te duwen, terwijl ze daarbij geen enkele garantie op beeld leveren.

 

Blijkbaar ziet iedereen (klanten, dealers, installateurs) dat het steeds meer de verkeerde kant opgaat.

Er is maar één partij die het niet beseft en dat is CDS.

Ze zien de ijsberg op hun afkomen en ze denken dat als ze maar gas genoeg geven ze er los door gaan varen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan me er wel iets bij voorstellen.Kijk naar de telecom markt gratis mobieltjes bij een abb. en het werkt. Dit naar cd verkoop een abb. voor 1 of 2 jaar en kies daarbij een ontvanger.het aanleggen kun je dan zelf doen of voor meerprijs laten doen.Verkoop van de kaarten gaat na 1 sept. alleen nog maar samen met een ontvanger of module. dus weg met de problemen die we nu met seca 3 hebben En ja de dealers en ik denk vooral de groothandel zijn hiervan toch voor een groot gedeelte de dupe. Maar marketing technisch vind ik niet zo slecht.

sab ultimate hd 88cm schotel (2 keer zelfde installatie)

samsung dvbt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: clemens2
Verkoop van de kaarten gaat na 1 sept. alleen nog maar samen met een ontvanger of module. dus weg met de problemen die we nu met seca 3 hebben

Weg met de problemen ?
Vergeet het maar.
Op een ander forum is meermaals de vraag gesteld of het hebben van een officiële CAM en smartcard enige garantie inhoudt.
Blijkt dat CDS niets garandeert.
Enkel een gecertifieerde ontvanger is dan een garantie dat het werkt.
Het lijkt dus op een gemakkelijke manier om hun zakken te vullen bij CDS.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...