MR_B Geplaatst: 14 augustus 2009 Geplaatst: 14 augustus 2009 Mijn 500s kreeg geen DHCP meer en dus stuurde ik hem naar DMM. Nu is ie retour en DHCP werkt weer, ik kan connecten via lan met dreamup en firmware [459kb/sec] plaatsen. Maar als ik settings wil schrijven of FTPén dan duur het ontzettend lang of het gaat niet. wat zou dit kunnen zijn ? Een beetje van mezelf en een beetje van jullie....
Ome Merde Geplaatst: 15 augustus 2009 Geplaatst: 15 augustus 2009 kan je dit ook testen bij een kennis/familielid ? ik had zoiets ook bij merde sr. die had z'n 500 aangesloten op een Eminent modem/router. sinds ie over is naar een nieuwe isp (dus ook nieuwe router (Zyxel)) was het probleem opeens weg. zelfs de doorgifte van het IP-adres middels DHCP (jouw primaire probleem) had hij ook, statisch was er geen probleem echter zo traag als dikke peop door een trechter. settings updaten deed ik dan ook bij mij thuis (belachelijk ik weet het, maar wel tijdelijk de oplossing). merDe deze ruimte is te huur
MR_B Geplaatst: 15 augustus 2009 Auteur Geplaatst: 15 augustus 2009 Nee helaas, maar hier staan meerdere boxen en die geven alle geen problemen. Alleen deze gerepareerde versie. Een beetje van mezelf en een beetje van jullie....
Ome Merde Geplaatst: 15 augustus 2009 Geplaatst: 15 augustus 2009 ok, dan is mijn beredenering niet van toepassing in jouw situatie. het leek echter identiek te zijn aan mijn 500s-probleem van weleer, vandaar mijn post merDe deze ruimte is te huur
Johnny UAE Geplaatst: 18 augustus 2009 Geplaatst: 18 augustus 2009 Heb dit probleem ook met mijn 7020S. Toen was de box rechtsreeks verbonden met mijn router. Na het plaatsen van een switch tussen box en router was het probleem opgelost. Greetz, Johnny Vu+ Duo 4K SE, 2T HDD 2.5" Barricuda, 65" Smart TV Philips, Triax TD88, 2 x MTI & 2 x Ultra Black Quad LNB’s geschakeld via 2 4/1 switches. Image VTi 15.0 / OsCam / Hans Settings (aangepast)
rvs4all Geplaatst: 18 augustus 2009 Geplaatst: 18 augustus 2009 Klinkt als een half/full-duplex probleem. Netwerkkaart van de Dreambox staat waarschijnlijk op "auto-negotiate" Je kan eens proberen om de netwerkkaart handmatig op half- of full-duplex te zetten (instelling is na reboot weg): - telnet naar dreambox - half-duplex: ifconfig eth0 mediaopt half-duplex - full-duplex: ifconfig eth0 mediaopt full-duplex Misschien helpt dit. Ik kan me ook iets herinneren van een netwerkprobleem bij de eerste versies van de 500... Overigens gaat het met een switch er tussen meestal wel goed omdat deze beter om kunnen gaan met auto-negotiations. Rob.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen