Ga naar inhoud

Definitie "gecertificeerde ontvanger"

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

..ik mis de dreamboxen in de lijst.... :D:D

Ze doen het net zo goed als een gecertificeerde ontvanger.. bij mij wel tenminste! smile

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Geplaatst:

Die 'certificering' van CDS is ook een beetje techniek gebonden. Wat 'vroeguh' gecertificeerd was duidde alleen op Astra 19.2°E en het (hardwarematig) gemis van B-frames (die gebruikte CDS toch niet vanwege die ouwe gammele Pace-501).

Nu is er de Duo en Triple-Sat oplossing, de B-frames worden wel gebruikt. Het is dus wel logisch dat vanuit technische progressie een aantal oudere ontvangers die dus ooit wel gecertificeerd waren nu buiten de boot vallen..

Het zou alleen zo mooi zijn als CDS die technische progressie ook ten volle zou benutten in zijn/haar gecertificeerde ontvangers. Wat is het nut van een 999 kanalenlimiet, maar wel tegelijk een Tripple-Sat oplossing bieden? Sowieso een antieke gedachtengang uit de tijd dat RAM nog duur was.. Waarom geen AC 5.1 op de simpelere dozen? Waarom nog steeds geen vrije sat-scan functie? Alleen maar omdat een stel Franse augurkenstekers hun helpdesk niet willen opleiden. (Was dé reden om zo'n gammele menustructuur aan te bieden en de reden waarom er altijd een smartcard in de ontvanger moest!).

Geplaatst:
Origineel bericht van: rienk
ik zie de pacepuma er ook niet bij staan ?

Daar zijn ze mee bezig geweest om hem gecertificeerd te krijgen niet gelukt.
Maar ik kan je niet vertellen waar dat nu precies staat wel dat ik het ooit ergens gelezen heb. laugh
Geplaatst:
Origineel bericht van: Mimisiku
Alleen maar omdat een stel Franse augurkenstekers hun helpdesk niet willen opleiden.
:D:D:D

Zou dat de reden zijn joh?
Ze lopen wel hopeloos achter bij Canal digitaal, want met een 999 kanalenlijstje kom je bij een 3-sat opstelling behoorlijk te kort..mits je jezelf houd aan de opgegeven kanalen van canal digitaal, maar dan mis je een heleboel andere zenders.

Het lijkt mij juist dat wanneer Canal digitaal wil concurreren met de kabel en digitenne, dat ze juist zoveel mogelijk tv en radiozenders laten zien op hun ontvangers.
..maar ja, ik heb dat bedrijf nooit echt begrepen.

Ze lopen te mekkeren over piraterij, maar ze rekenen torenhoge abonneekosten voor hun product, wat piraterij behoorlijk in de hand werkt.
Natuurlijk willen ze geld verdienen, dat wil elke onderneming, maar de wijze waarop dat nu gebeurd is gewoon prutswerk uit de marketingafdeling.
Zet het volledige abonnementsvorm op 25 euro per maand, dan zul je zien dat de piraterij bijna niet meer lonend is.
Breng ook een paar knappe ontvangers met wat multimedia faciliteiten op de markt en de dreamboxjes zullen ook minder verkocht worden.

Zelfs televisietoestellen hebben een netwerkaansluiting, net als moderne blue-ray spelers en weet ik veel wat voor apparaten er zijn met een ethernetconnector, waarom dan geen Canal digitaal ontvangers met deze optie?

Nog even en ik kan mijn tandenborstel en de vibrator van mijn vrouw aan het internet hangen en aan elkaar linken, terwijl de CD dozen nog met 999 kanalen beperkt zijn!!

Tja, met zulke mensen in het management en op de afdeling marketing, heb je geen concurrenten meer nodig, dan help je jezelf al naar een faillisement toe!! :D

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Geplaatst:
Origineel bericht van: drz
terwijl de CD dozen nog met 999 kanalen beperkt zijn!!

Volgens mij kun je je eerst zelf beter op de hoogte stellen wat er mogelijk is de moderne ontvangers zijn begrenst kunnen wel vier satellieten ontvangen geen 999 kanalen maar 2500 hebben dus ook disqC voor vier posities.
En wil je ontvangers met motorsturing is dat ook mogelijk met Homecast ontvangers.

Volgens mij vallen de torenhoge abonnementskosten ook wel mee maar daar kun je van mening over verschillen en ja noem eens op welk land heeft een volledig pakket voor 25 euro.
Dat betaal je in Engeland en Italie al voor een basispakket. laugh
Geplaatst:

golfdiesel,

waarom zijn die redenen volstrekt belachelijk?

vanuit het gezichtspunt van cd en de huis-tuin-en keuken kijker zijn ze denk ik heel normaal.

voor een hobbyist niet, maar ja welke waarde hangt een hobbyist aan een cd-certificatie?

dus volgens mij is dit een zinloze opmerking: nutteloos voor alle betrokken partijen.

maar als je je prettiger voelt om even tegen cd te schoppen: ga je gang!

Geplaatst:

2500 kanalen is nog te weinig voor 4 satttelieten,die gecertificeerde rommel mogen ze houden.gooi maar in de open haard.PRODUKTIE HOPELOOS IEDERE {LAMP}IC IS PRAKTIES STUK.

Geplaatst:
Origineel bericht van: columbo
2500 kanalen is nog te weinig voor 4 satttelieten,die gecertificeerde rommel mogen ze houden.gooi maar in de open haard.PRODUKTIE HOPELOOS IEDERE {LAMP}IC IS PRAKTIES STUK.

Je bent dus ook niet op de hoogte fabrikant is PACE met een Philips naamplaatje op de ontvanger.
Of PACE nu beter is dacht ik ook niet maar in ieder geval is het geen Philips.
En 2500 kanalen is voldoende hij laad toch geen gecodeerde zenders van andere providers in dus CDS of TVV en de rest FTA. laugh
Geplaatst:
Origineel bericht van: aart44
Origineel bericht van: drz
terwijl de CD dozen nog met 999 kanalen beperkt zijn!!

Volgens mij vallen de torenhoge abonnementskosten ook wel mee maar daar kun je van mening over verschillen en ja noem eens op welk land heeft een volledig pakket voor 25 euro.
Dat betaal je in Engeland en Italie al voor een basispakket. laugh
ik betaal al over de 50 euries zonder de wippers mvg 44piet
Geplaatst:

Je loopt hier weer tegen het aloude probleem aan, dat CD in zijn informatievoorziening, geen verschil maakt tussen de ontvangers die zijzelf verkopen (en die meer beperkingen dan mogelijkheden hebben) en ontvangers die door derden (lees: importeurs) in de markt zijn gezet en die de CD certificering hebben gekregen (en die vaak/meestal/altijd geen beperkingen hebben. CD spreekt in beide gevallen van "gecertificeerde" ontvangers, en laat het aan de klant/de verkoper om het verschil uit te leggen.

Overigens: ik kan mij heel goed voorstellen dat er voor de (beperkte) "plug & Play" dozen wel degelijk een markt is. Daar is ook niets mis mee, als maar duidelijk wordt uitgelegd wat de voor-en nadelen zijn.

Geplaatst:
Origineel bericht van: aart44

.....Volgens mij kun je je eerst zelf beter op de hoogte stellen wat er mogelijk is de moderne ontvangers zijn begrenst kunnen wel vier satellieten ontvangen geen 999 kanalen maar 2500 hebben dus ook disqC voor vier posities.
En wil je ontvangers met motorsturing is dat ook mogelijk met Homecast ontvangers.......

Inderdaad ben ik niet op de hoogte van de "moderne" canal digitaal ontvangers, en dat had ik eigenlijk ook zo willen houden, maar daar is het nu te laat voor. :D
Inmiddels heb ik begrepen dat er 2500 kanalen op zijn te slaan.

Niet verkeerd en voor de doorsnee abonnee ruim voldoende.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen