Busje komt zo Geplaatst: 15 augustus 2009 Geplaatst: 15 augustus 2009 Hallo allemaal, Ik draai Win XP op een P4 PC. Nu heb ik een ext. HD van 320 GB die al enige tijd zonder problemen via USB draait. Deze week heb ik er een tweede ext. HD bijgezet (LaCie 1TB). Als ik deze harddisk inplug als Windows draait, is er geen probleem. HD wordt herkend en ik kan hem benaderen. Maar als ik de pc uitzet en weer opstart, wil Windows niet meer opstarten. Het blijft hangen op het scherm van het moederbord, alwaar hij aangeeft dat ik via DEL naar de setup kan gaan. Als ik de HD weer loskoppel en ik reset, dan start Windows wel weer gewoon op. Heeft een van jullie een idee wat er mis gaat? Alvast bedankt voor het meedenken! Groeten Remi .
Sjattuh Geplaatst: 15 augustus 2009 Geplaatst: 15 augustus 2009 Kijk eens in de BIOS of je boot via usb aan of hoog hebt staan. Weet je wat erger is dan een worm in je appel? Een halve worm in je appel...
Busje komt zo Geplaatst: 15 augustus 2009 Auteur Geplaatst: 15 augustus 2009 waar in de bios kan ik dat vinden? .
Ome Merde Geplaatst: 15 augustus 2009 Geplaatst: 15 augustus 2009 boot sequence, benaming is afhankelijk van je mainboard. sommige borden (sommige msi borden) willen zowiezo wel eens moeilijk starten met een aangesloten HDD op de usb poort, ook wanneer het dvd station of hdd als primair bootstation staat aangemerkt. als je het usb kabeltje los haalt zal je zien dat de PC weer opstart. merDe deze ruimte is te huur
Busje komt zo Geplaatst: 15 augustus 2009 Auteur Geplaatst: 15 augustus 2009 Ja, de pc start wel gewoon op als ik de HD loskoppel. Maar het is natuurlijk niet de bedoeling dat ik mijn HD steeds loskoppel om te kunnen opstarten. Overigens is mijn andere externe HD ook via USB aangesloten. Ik ga nogmaals in Bios kijken. bedankt zover en andere opties blijven welkom! Gr. Remi .
Busje komt zo Geplaatst: 15 augustus 2009 Auteur Geplaatst: 15 augustus 2009 Als mijn HD is aangesloten en ik start op, kan ik mijn Bios ook niet benaderen. .
Sjattuh Geplaatst: 15 augustus 2009 Geplaatst: 15 augustus 2009 Heb je hem al eens op een andere poort geprobeerd? Ik doe een beetje wild gokken maar misschien helpt het. Met mijn laptop heb ik het probleem wanneer er een flash drive inzit dat hij hetzelfde doet als bij jou. Weet je wat erger is dan een worm in je appel? Een halve worm in je appel...
Busje komt zo Geplaatst: 17 augustus 2009 Auteur Geplaatst: 17 augustus 2009 In Bios kom ik bij het opstarten en de opstartvolgorde helemaal niets tegen dat over USB gaat. Een andere poort zal ik straks ook nog proberen. Gr. Remi .
Ome Merde Geplaatst: 17 augustus 2009 Geplaatst: 17 augustus 2009 rigoreus maar het testen waard. sluit de ext. hdd eens aan op een usb-poort zonder GND (sommige aansluitingen zijn per pen (op het mainboard), de GND kan je dan zo lostrekken). merDe deze ruimte is te huur
Busje komt zo Geplaatst: 14 februari 2010 Auteur Geplaatst: 14 februari 2010 Heb wat rondgeneusd op verschillende fora en ik heb de oplossing: Ik heb in het BIOS de functie "legacy USB support" op disable gezet. Nu kan ik mijn PC wel opstarten met de USB-HD aangesloten. In ieder geval bedankt voor het meedenken weer! Gr. Remo .
Sjattuh Geplaatst: 14 februari 2010 Geplaatst: 14 februari 2010 Dat heb je vrij rap opgelost, wordt jij per uur betaald? Weet je wat erger is dan een worm in je appel? Een halve worm in je appel...
Busje komt zo Geplaatst: 14 februari 2010 Auteur Geplaatst: 14 februari 2010 Ben nog altijd de snelste op dit forum, betreffende dit probleem. .
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen