Ga naar inhoud

[DM800HD] Geen geluid op eurosport hd met bepaalde image

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

@Tonskidutch

was uw zin :"als je het zelf gelooft zal het ook wel een geruststelling zijn."

voor mij?

want ik nodig je met een gerust hart uit.

ik heb 3 kathreins staan, eentje met originele software en twee met E2 software.

ik zal ze alle drie op eurosport HD zetten, en je zal horen dat ik duidelijk een NEDERLANDSE taal heb, ik kan trouwens alle audio sporen daarvan horen.

dus : ja ik geloof het zelf !

en ik vind -als die zin voor mij bestemd was- uw uitlating niet echt gepast, wetende dat we alles doen om dingen op te lossen en met elkaar te bespreken.

enfin, ik kijk in ieder geval wel op eurosport in de nederlandse taal op alles wat niet DM is....

misschien is er wel nog een probleem met de providers, maar toch zijn er receivers die het wel goed doen.

Dus misschien moet de andere fabrikanten het maar ook effen checken?

en verder wijk ik hier niet meer uit, want anders komt het weer op het eeuwenoude gezeur : dm is goed of slecht.

SatMann

• Reacties 54
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatst:

Het zit in de drivers van DMM waar het opgelost kan worden - plus op de transponder zit ook iets fout. Andere ontvangers geven dan gewoon geluid door (alleen niet libsynchroon). De drivers van DMM geven dit nu niet gewoon door.

Er zijn dus 2 oplossingen.

1. DMM past de drivers aan (met het risico dat andere zenders weer niet libsynchroon zijn).

2. SkyLink sleutelt aan de transponder zodat de de synchronisatie van beeld en geluid gewoon juist is.

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Geplaatst:
Origineel bericht van: Littlesat
Het heeft geen enkele zin dit hier te posten. Post het op het forum van DMM en dat andere forum. DMM zou de drivers kunnen aanpassen (maar dan heeft dat ook weer gevolgen voor lipsync) en/of SkyLink moet wat sleutelen aan de parameters van de encoders op deze transponder.

Als work-a-round zou je een opname kunnen maken en deze via de opname lijst na een seconde of 15 afspelen. Dan hen je wel geluid.

Waarom zouden we dit hier niet mogen posten?
Anderen mogen toch weten dat Dreammultimedia in gebreke blijft.
En ja, ik heb reeds herhaald aangedrongen op "hun" forum... zonder enig resultaat.
Geplaatst:
Origineel bericht van: Littlesat
Je kunt het hier wel posten... Maar het zal niet tot een oplossing leiden...

duh, bedoel dus dat het niet aan dmm ligt.

VU+ Duo2 - PrismCube

Geplaatst:

kijk eens op de hotbird esp hd dutch :-)

marc

Dreambox 800 pvr met spaun switch ; Visiosat met 4lnb's 3x titanium + 1 alps.

tvv + hd.

--------------------------------------------------------------

Geplaatst:

@littlesat,

je schreef, dat de lipsync niet meer zou kloppen.

wel ik heb al 4 verschillende images getest op mijn dm800.

alle waren ze standaard niet in staat om die lipsync bij discovery hd, ngc hd, juist te doen.

raar is, de gewone vlaamse zenders zijn wel goed qua lipsync.

dus ja, er zal dan maar iets mis zijn met de uitzendingen zeker?

want je kan moeilijk de lipsync aanpassen voor 3 kanalen en dan de rest laten mislopen.

jammer allemaal.

SatMann

Geplaatst:

CDS/TVV doen het beel recoderen. Ook op deze HD zenders gaat hierdoor regelmatig wat mis met de geluidssynchronizatie omdat door het recoderen ook het geluid vertraagd moet worden. Zover ik begrijp is feitelijk bij Eurosport HD hetzelfde probleem. Om het op te lossen moet CDS/TVV aan de transponderparameters sleutelen gaan... Een andere oplossing is dat DMM de drivers slechter maakt...

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Geplaatst:

Ik kan je technische uitleg niet beoordelen, maar ik ben het beu dat het altijd wat is met die sateliet-TV. Ik betaal 450 euro voor een Dreambox en ik verwacht dan ook dat die mij zeker het essentiële waarborgt: beeld en klank. Als TV-VL (en CSD) weer eens aan het prutsen zijn (al dan niet om financiële redenen) en/of ons bewust willen beperken tot hun "eigen (minderwaardige) hardware", dan nog blijf ik ervan overtuigd dat Dreammultimedia dergelijk probleem reeds lang zou verholpen hebben mocht het een duitstalig toonkanaal zijn van bijvoorbeeld Premiere, m.a.w. dat wij nederlandstaligen commercieel niet belangrijk genoeg zijn.

Dat dit hier allemaal niet veel zal helpen... er is inderdaad maar een afdoende reactie: geen Dreambox meer en geen satelliet-TV meer als er iets goedkoper is.

Geplaatst:

Nogmaal, klaag op het DMM forum bij bugs en overtuig de DMM mensen om eventueel de drivers aangepast te krijgen... en/of klaag op dat ander forum waar ook CDS op reageerd zodat zei eventueel de parameters van het geluid van Eurosport aanpassen...

Geplaatst:

het is inderdaad zo dat we veel geld betalen voor een DM.

maar zoals ik het hoor zijn er nog andere decoders die het ook niet doen.

dus ik trek hier zeker geen kaart van dm.

ik heb er 2 en ik heb 3 andere receivers.

die zijn stukken goedkoper en spelen wel af.

ik vraag mij af of de fabrikanten niet doodleuk gaan zeggen : het ligt aan uw de provider en de provider die zegt : het ligt aan uw receiver?

het komt er gewoon op neer dat de consument meestal de dupe is.

jammer, want ik geloof echt wel in het sat. verhaal als er deftig gewerkt word.

dus maar hopen dat het probleem opgelost raakt.

SatMann

Geplaatst:

Nou snap ik deze discussie even niet.

Ik draai met verouderde image en ik heb er wel gewoon de nederlandse audiospoor erbij.

Kortom, wat al vaker is aangegeven, of de nieuwere drivers zijn niet helemaal goed, of een parameter van eurosport HD zit niet helemaal geod.

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen