Ga naar inhoud

[DM800HD] Geen geluid op eurosport hd met bepaalde image

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

nee het is dus niet opgelost.

jullie probleem is als symptoom verdwenen,

maar geen hond (met permissie, spreektaal) weet nu waarom een kathrein wel en de dreambox niet

wie houdt zich nu aan de dvb-s (2) standaards mbt de uitgezonden data en de ontvangen data?

bovendien hebben we een dergelijk probleem OOK een dik jaar geleden ook met discoveryHD gehad en toen was het CCcam.

het lijkt me te vroeg om zo maar te beweren dat we<>ze (gezien alle bovenstaande / tegenstrijdige berichten en antwoorden) het opgelost hebben.

ciao

Our Darkness

Anne Clark

• Reacties 54
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatst:
Origineel bericht van: Tonskidutch
nee het is dus niet opgelost.

jullie probleem is als symptoom verdwenen,
maar geen hond (met permissie, spreektaal) weet nu waarom een kathrein wel en de dreambox niet

wie houdt zich nu aan de dvb-s (2) standaards mbt de uitgezonden data en de ontvangen data?

bovendien hebben we een dergelijk probleem OOK een dik jaar geleden ook met discoveryHD gehad en toen was het CCcam.

het lijkt me te vroeg om zo maar te beweren dat we<>ze (gezien alle bovenstaande / tegenstrijdige berichten en antwoorden) het opgelost hebben.

ciao

Ik weet uit ervaring hoe moeilijk foutzoeken is. Deze ervaring leert ook, dat degene die er een oplossing voor heeft, tevens als "schuldige" wordt gezien, terwijl dat helemaal niet waar hoeft te zijn.
Het is afstemmen op elkaar, zoiets als een industrie norm, maar dat is met software vrijwel onmogelijk....

DM 800 HD, Enigma2, OpenPli, 2*Pioneer DBR-S110 NL, 2 wokken 1*HtH.

Geplaatst:

uh heb ik het nu gedaan / misdaan?

de reactie gaat over zo eenvoudig is het niet.

dus er zijn meerdere factoren die WE nog niet achterhaald hebben, opdat een eenduidige oplossing voor alle situaties toegepast wordt.

ciao

Our Darkness

Anne Clark

Geplaatst:

Tonskidutch,

ik begrijp maar al te goed wat jij wilt zeggen( alle soms toch whistlewink )

we (lees WIJ = de gewone sat liefhebber) zullen het inderdaad nooit weten wat ze veranderd hebben en wij zullen het zeker niet in de hand hebben als HET weer zomaar effen veranderd.

Ik snap ook niet waarom de kathrein het met de Enigma2 software (die volgens mij een kopie is van de dm E2 software met de nodige aanpassingen) wel werkte en niet op de dm met bijna identieke E2 software.

Ik weet gewoon dat de drivers van E2 voor kathrein door TDT werden veranderd...

maar waar, wat, hoe?

dus laten we stillekes hopen dat er nu afblijven.

En soms vraag ik mij af, voor zo'n firma's die zoveel geld binnen halen met de klanten waarom zij eens niet iets deftig testen voor het zomaar in de ether te gooien.

Ik zou dat eens moeten doen op mijn werk....

nou genoeg gejankt. :D

dat ze er maar van blijven.

SatMann

Geplaatst:

Hetvolgende was er waarschijnlijk aan de hand:

In een Transport Stream dienen de PTS waarden in de PES te corresponderen met het PCR informatieveld, dit is de PCR pid van de stream.

Tot gisteren was dit alleen het geval bij de Tjechische audio stream waarbij de PTS waarde correspondeerde met de PCR.

De andere audio streams hadden niet een PTS welke overeen kwam met de PCR waarde. Hierdoor ging het decoderen in de hardware mis waardoor alleen het Tjechische geluid werkte.

Wat er verder waarschijnlijk aan de hand was, is dat ze bij hun bestaande eurosport HD kanaal met Tjechisch geluid, ergens anders een Nederlands audiospoor vandaan trekken, en dat bij hun transponder erbij opzetten.

En dit zonder de PTS waarden in de audio PID aan te passen naar de PCR van het kanaal.

Lekker makkelijk, maar als het werkt op bepaalde hardware is dat meer uitzondering dan regel.

Waarschijnlijk hebben ze hedenochtend hun fout ingezien en deze hersteld!

Wat betreft de oudere DMM drivers en andere fabrikanten hardware: Daar is maar 1 conclusie mogelijk, met die drivers werd de PCR niet gebruikt om de decoder tijd bij te stellen, en speelde de decoder gewoon alles wat hij voor z'n kiezen kreeg (met alle jitter en audio/video sync problemen die je dan krijgt)

DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs

Hemertje.Dreambox Webmaster

Sat-nerds Moderator

Plinux Member

Geplaatst:
Origineel bericht van: Tonskidutch
uh heb ik het nu gedaan / misdaan?

Hee Tonskidutch, als het over mijn reactie gaat: ik bedoelde te zeggen, dat als zaken niet compatable zijn, da gebruiker er vaak van uit gaat dat wie die dit oplost, de veroorzaker is..... En Vaak (meestal) is dit niet zo. Dus hulde aan degene die het opslost!!!

Grtz

En dank voor allen die zich hiervoor inzetten!

DM 800 HD, Enigma2, OpenPli, 2*Pioneer DBR-S110 NL, 2 wokken 1*HtH.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen