Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Kan iemand mij het juiste aantal pulsen geven voor één graad om de schotel te laten eleveren. Heb een MP-880 besturing tot aandrijving met 99 instelbare posities. Is dus van belang hoeveel graden ik in totaal kan instellen met deze 99 posities.

feedhunting , a crazy hobby !

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Geplaatst:

Dat hangt toch heleamaal af van de "arm" van de actuator, oftewel hoeveel centimeters de actuator van het draaipunt afzit. En bovendien is dat aantal van 99 het aantal memory posities van de besturing, en niet het aantal pulsen dat ie kan uitsturen. Volgens mij hoef je je dus niet druk te maken dat de besturing niet voldoende pulsen kan uitsturen voor deze actuator.

Geplaatst:

Weet ik hoor. Is gewoon dat ik per pulse één postie wil opslaan , dus wil gewoon weten ( bij benadering ) hoeveel graden ik kan opslaan met 99 posities.

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

Geplaatst:

Ligt ook aan welk type je hebt 8 of 12 Inch etc.

Verder is het systeem wat je gebruikt ook bepalende voor deze stelling 1 graad per .. puls de ene mannier is de andere niet.

12 Inch 46 pulsen per inch (2.54 Cm)

Maar de incl.Sat's zijn toch niet stabiel je gaat naar de

H to H positie en draait de jaeger toch omhoog cq naar beneden...

Misschien is dit een idee voor je.

Voor de duidelijkheid je demonteerd de micro switches en die rondjes op het asje.

Tapt een draad in de plastic as en snijt een draad op de as van de potmeter. Huis van de potmeter zet je met een beugeltje vast en klaar. De min en max is meteen je eindpunt als je die het 36 volt relais laat schakelen.

post-47604-1318260392,8742_thumb.jpg

post-47604-1318260392,8884_thumb.gif

Geplaatst:

Nog een andere mogelijkheid en nauwkeuriger is om een meerslagen potmeter te nemen. (24 slagen 100 pulsen)

Die zijn er met een dikke as ook. Deze monteer je direct in het kunststof wiel die de arm van de actuator draaid en klaar.

100 omwentelingen dat is ongeveer 40 graden totaal.

Meer heb je niet nodig en erg precies, het gehele orginele systeem kan je laten zitten dan als backup of controle.

Geplaatst:

Hartelijk dank azbox voor deze wel zeer technische uitleg smile

Citaat:
Ligt ook aan welk type je hebt 8 of 12 Inch etc.

Verder is het systeem wat je gebruikt ook bepalende voor deze stelling 1 graad per .. puls de ene mannier is de andere niet.

12 Inch 46 pulsen per inch (2.54 Cm)

Dit is idd. zo , ik zal gebruik maken van een 10 inch actuator om te eleveren, maar de aard van de opstelling van de actuator, de afstand van het bevestingspunt op de arm tot het "oog" van de actuator , enz... zullen in hoge mate het aantal pulsen beînvloeden.

Nu als ik ervan uitga dat er +/- 46 pulsen per inch zijn , en ik heb 99 instelbare posities op de positioner zou ik in principe zo een 2 inch (5,08 cm) kunnen eleveren met de actuator wat volgens mij meer dan genoeg is voor elevatie.

Wil eerst en vooral zeggen dat ik gebruik maak van een sg2100 rotor ( dus gemakkelijk via usals voor de H2H ).

Zal even volledig perfect uitrichten op de Sirius (5E) met de usals via de ontvanger en daarna met de positioner mijn max. signaal bepalen op elevatie . Dit wordt dan opgeslagen in de positioner als positie 50. Eén puls naar beneden wordt positie 49, twee pulsen positie 48 , enz...Voor één puls naar boven , positie 51 , twee pulsen positie 52 , enz...

Op die manier kan ik altijd via usals naar de juiste H2H positie van de sat draaien en daarna voor iedere sat de positie zoeken die het max signaal geeft. Bvb. voor de 2E zal dat dan positie 65 of 70 zijn , weet het nog niet maar zal het wel ondervinden.

Moest dit systeem niet werken dan schakel ik even over naar uwen deskundige uitleg i.v.m. die potmeters.

Alvast thanks wink

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen