Ga naar inhoud

[DM7025+] Hoe Pli erop te zetten ?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Zucht , hier ben ik weer , heb weer een nw dream 7025+ gehaald.

Ik krijg nu wel het menu te zien , kan ook via de webbrowser kontakt maken , alleen laat hij de web update niet zien , kan onderin de browser wel zien dat hij kontact wil leggen met de webupdate alleen hij gaat niet verder , dus krijg de optie van web update niet te zien, heb ook al een andere browser geprobeerd, via rs232 weer het zelfde probleem met de volgende melding is not a valid integer value

Word nou toch wel een beetje moe hier van , is er nog een andere manier om de pli er in te stoppen via lanup , graag hulp ,

Alvast bedankt , wil hem nu nog eens rechtstreeks aan de pc koppelen.

Groetn martin

Je moet niet steeds dezelfde fouten maken, er is keus genoeg.

Geplaatst:

Als je in de bovenstaande link het duits niet kunt volgen, klik dan even op de engelse valg bovenaan, om de engelse uitleg te krijgen.

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Geplaatst:

Wat ik kan aanbevelen is:

1. Plaats Oozoon CVS lean image in de flash. Dit image kan on line geupdated worden zonder te hoeven te flashen. Dit image hoeft niet geconfigureerd te worden.

2. Plaats een USB stick of een CF kaart

3. Installeer Barry-Allen (multiboot). Activeer meteen na het installeren van Barry Allen een swapfile (met de menu opties van BA) op je CF kaart (of USB stick). De 7025 zit nogal krap in het geheugen.

4. Installeer met Barry Allen het image van je dromen op de USB stick of CF kaart. Ik gebruik als image om te gebruiken. CVS - Oozoon full op een CF kaart. Een ander goed image is PLi Jade3.

5. En natuurlijk kun je iedere week een ander image op je CF kaart (USB stick) plaatsen, zoals Milo aanraadt, zonder dat je de andere image moet wissen en zo kun je gemakkelijk terug grijpen naar een ander image.

Willy

~~Rytec Team~~
*All Rytec EPG POWERED*

Geplaatst:

paarde gek , beter lezen.

Dat probeer ik toch , maar krijg de webupdate niet tezien , duits of engels is geen enkel probleem

Geplaatst:

Maar waarom zie ik de webupdate dan niet , als ik via de barry allen doe, gaat het goed tot dat hij de usb moet vinden, die zit er wel in , maar vind hij niet , ik heb gewoon een maagdelijke dreambox , dus hoe formateer ik de stick anders dan

Geplaatst:

Zet je de Dreambox wel in de stopmodus? Dus Dreambox uit, onderste knop ingedrukt houden en dan weer aan zetten. Dan staat de box in stopmodus. Alleen dan kom je in het update menu door in je browser het IPadres van de box in te tikken.

VUplus DUO / Dreambox 7025s / 500s /2x Moteck SG-2100 / 2x 1M Schotel zonder naam / 42 Oost-58 West /

Geplaatst:

En gooi die USB en CF er maar uit. Start eens gewoon met een image te downloaden en die te flashen. Zou sterk zijn als jij de enige bent die het niet lukt.

Geplaatst:

wil je eens duidelijker zijn wat je bedoeld,

Maar als er iemand is in de regio van drenthe Emmen , die mij wil helpen , dan wil ik de dream graag langs brengen

Image via rs232 wil niet , krijg foutmelding

web interface , krijg de update knop niet te zien.

Dus zie eigenlijk geen uitweg meer , hahah erg dit

Geplaatst:

Tisnix Geweldig dat was het ,

Gelukkig , ik snap het niet , heb ik dan al die dagen deze regel over het hoofd gezien ,

Iedereen bedankt ,

Nou kan ik weer verder

Geplaatst:

alleen nu heb ik pli er opgezet , alleen lijkt het er op als nog gewoon het oude dream menu erop staat , en pli niet is geactiveerd want het achtergrond van pli blijft ook staaan

Geplaatst:

PLi ziet er bij de eerste opstarten verdacht veel op de originele image.

Bij het opstarten, krijg je dan wel het groene Jade scherm?

~~Rytec Team~~
*All Rytec EPG POWERED*

Geplaatst:

ja dat krijg ik wel, maar heb nu gemini er op gezet , vind het toch wel handig met de blauwe knop , alleen de afstandbediening moet ik nog even anders zetten , maar dat komt wel

Iedereen nog bedankt voor het reageren

Geplaatst:
Origineel bericht van: martis
paarde gek , beter lezen.

Dat probeer ik toch , maar krijg de webupdate niet tezien , duits of engels is geen enkel probleem

Dat zeg ik, lezen........ :D

Maar toch fijn dat het gelukt is !! laugh

Veel plezier met je dreambox.

Met vriendelijke groet, paardengek
Door veel lezen en prutsen kom je er wel!

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen