Ga naar inhoud

[DM800HD] Tune Failed opgelost!

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Vorige week contact gehad met DMM in Duitsland voor het bekende "Tune Failed" probleem. DMM heeft me keurig een nieuwe tunerkaart opgestuurd die ik afgelopen vrijdag heb mogen ontvangen en heb ingebouwd. Het gekke was dat het "Tune Failed" probleem bleef..... Daarna wezen experimenten met m'n settings (SPAUN 16LNB Wavefrontier setup) en wat bleek, als ik in de settings "fast Dicseq" en "repeat" aan zet, switcht hij weer feilloos tussen alle sats. Nu heb ik niet meer het oude kaartje teruggezet, maar dit is misschien voor anderen ook de moeite waard om even te testen.

VisioSat G4 + SPAUN + 4x Alps LNB > DM7020 HD (DMM OE 2.0)

Geplaatst:

Met de door jou aangegeven instellingen, blijf ik de melding "Tune Failed" krijgen ...

2x VU+ Solo 4K, 2x DM8000, 1x DM800, Triax 90cm (13.0° / 19.2° / 23.5° / 28.2°)

Geplaatst:

Ik had last van 2 soorten "tune failed"

1 - was gewoon een time-out op bijv bepaalde HD zenders, en ere kwam dan meestal een paar sec later alsnog wel beeeld

2 - was dat de tuner niet goed switchte tussen bijv hotbird en astra 19.2 zodat ik bijv altijd eerst ff naar 28.2 moest voor dat ik weer beeld kreeg op 19.2

de 2e variant is nu opgelost, heb nu dus weer altijd in 1x beeld zonder heen en weer te zappen. de "tune failed" op sommige HD zenders is nu een loze melding waarna het beeld een paar sec later toch wel volgt.

VisioSat G4 + SPAUN + 4x Alps LNB > DM7020 HD (DMM OE 2.0)

Geplaatst:
Origineel bericht van: Raphie

1 - was gewoon een time-out op bijv bepaalde HD zenders, en ere kwam dan meestal een paar sec later alsnog wel beeeld

Dat ligt aan jouw zenderlijst.
Dit kan je eventueel zelf oplossen met Dreamset.

Origineel bericht van: Satje07

HD zenders worden niet meteen zichtbaar bij sommige lijsten (heen en terug zappen)
Laad de lijst in Dreamset dan bij indelen lijst CTRL A op de gewenste Satelliet en met rechter muis Set Service "Clear piDs values" en safe de lijst en zet hem in je box.

Je kan de zenderlijst van Satje07 gebruiken, die heeft deze aanpassing al gekregen. Zo hoef jij het niet meer te doen.
http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads..._2_#Post1710469
Geplaatst:

2 - was dat de tuner niet goed switchte tussen bijv hotbird en astra 19.2 zodat ik bijv altijd eerst ff naar 28.2 moest voor dat ik weer beeld kreeg op 19.2

Dat probleem heb ik dus ook soms als ik switch naar een zender op een andere satelliet, als ik dan eerst naar NED1 ga en dan weer naar die zender dan doet 'ie het wel. Ik zal je tip eens proberen, kijken of dat iets oplevert.
Geplaatst:
als ik in de settings "fast Dicseq" en "repeat" aan zet, switcht hij weer feilloos tussen alle sats.

Waar en hoe kun je dit instellen ? Heb het niet kunnen vinden frown

----- Wavefrontier T90, 2 X Dreambox 8000 ( DVB-S & DVB-C ), Sky Italia, Tivusat, Ziggo -----

Geplaatst:

Bij instellingen en dan tuner confrigatie.

zet anders de taal ff op engels dan zie je ze er zeker tussen staan.

DM920 2x S2+1xDVB-C/T - Apple TV 4K - DM8000 2x S2 + 2x DVB-C

Geplaatst:

Probleem is denk ik dat de meeste mensen de setting op Simple hebben staan, waardoor je al die settings niet hebt. Ik heb het daar ook niet op staan. Ik weet niet precies wat ik allemaal aan/uit moet zetten bij 4 koppen, terwijl dat bij Simple heel eenvoudig is. Kun je misschien de settings hier plaatsen?

1x DM900 en 1xDM800

Geplaatst:

Staat inderdaad bij de "geavanceerde instellingen". Ik maak gebruik van het nabilo-image en bij mij zit het hier verstopt:

24wx4bm.gif

Ik moet zeggen, heb de instellingen aangepast deze middag en geen "afstemmen mislukt" meer gehad tijdens het zappen tussen de 10 satellieten die ik er op het moment aan heb hangen. Het zappen lijkt sowieso wel sneller te gaan.

Ga dit zeker even in de gaten houden of het zo blijft maar ik ben eigenlijk wel verbaast dat deze tip (bij mijn settings in dit geval) zo'n positief resultaat heeft.

Geplaatst:

als je op mijn eerste link klikt zie je de verbeteringen daar aangegeven in engels

Citaat:

dreambox-dvb-modules.bb: update dm800 and dm8000 drivers

- better H264 compatibility ... (higher bitrates, more reference frames)

- dm800 fix for playback of MPEG2 HD 1080p (converted H264 file with mkv2vob was not working.. green screen)

- add VTUNER_SET_FRONTEND_INFO ioctl (ioctl id 6) to set a struct dvb_frontend_info* to set frontend capibilities and frontend type

ik neem aan dat je dergelijk technisch engelse vakterminologie niet vertaald wilt krijgen

overigens enkele meldingen zijn er wel te lezen over problemen als je oude images met nieuwe drivers combineert... vooral in samenhang met BA moet je dus wel opletten wat je gaat doen!

ciao

Our Darkness

Anne Clark

Geplaatst:

Thx, dat lijstje had ik inderdaad ook gelezen.

Conclusie: ff wachten tot het geïntegreerd zit in een nieuwe image en niet alvast proactief de bootloader installeren in mijn huidige Pli :-)

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen