Gast Geplaatst: 20 juni 2002 Geplaatst: 20 juni 2002 Hallo, Heb een NOKIA 9500 , werkend onder DVB2000. Heb via een_of_andere_veiling_site zo'n gepatchte IREDETO ALLCAM SE 4.7 gekocht. Mijn GOLDKAART (die ik met Goldprog 140 programmeer door middel van een GOLDPROG II) werkt hier perfect in, enkel wanneer ik deze zoals vroeger programmeer met de goede IRDETO codes. Eigenlijk is hiermee niets veranderd. Ik ontvang nu nog steeds zoals vroeger de in IRDETO gecodeerde zenders. Als belg zou ik nu ook willen naar franstalige SECA zenders kunnen kijken. Is het hoegenaamd mogelijk om dit de doen met een GOLDKAART geprogrammeerd met een GOLDPORG II ? Indien ja met welk type files ? Ik heb het ganse bulletin-board doorzocht en links en rechts is er steeds sprake van een FUNCARD om de mogelijkheden van een gepatchte IRDETO kaart te kunnen gebruiken. Is dit werkelijk zo ? Kan het echt niet met een GOLDKAART ? PS : Ik ben nog in het bezit van mijn originele DIKKE versie van de IRDETO kaart die in mijn NOKIA 9500 zat. Deze is patchbaar. Op een_of_andere_veiling_site in Duitsland zie ik dat deze sterk gezocht zijn. Iemand geïnteresseerd voor ik deze op een_of_andere_veiling_site te koop aanbied ? Dit is een hele boterham voor een eerste bericht op dit forum. Hopelijk kan iemand mij helpen. In ieder geval mijn beste dank op voorhand voor alle nuttige tips. Marc uit Brugge
Moderator Matchless Geplaatst: 20 juni 2002 Moderator Geplaatst: 20 juni 2002 op de nokia passen alleen de orginele cam's die je dan patchen kan.andere cam's werken niet. ik geloof dat de orginele cam eigenlijk een CI module is (common interface)terwijl en de irdeto 47se een cam(conditional access module).als het ik me kan herinneren kan je op deze een kaart in de module steken. Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.
trust Geplaatst: 20 juni 2002 Geplaatst: 20 juni 2002 Zo'n IRDETO ALLCAM SE 4.7 , is dat niet een Ci-cam ? En die werkt in een Nokia MM 9500 ? Je had natuurlijk ook gewoon die "Dikke kaart" kunnen laten ombouwen . Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging . Octagon SF8008 4K Edision Primo IP S2 Dr.HD F16 1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ 1.2 m Echostar Offset aan schuur 53º E 34.5 W Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka
Gast Geplaatst: 20 juni 2002 Geplaatst: 20 juni 2002 Dank voor je snelle reactie. Ik had de orginele natuurlijk kunnen laten ombouwen, maar dit was niet evident om in de praktijk om te zetten. En die fameuze Murphy ligt bij mij steeds op de loer ! Daarom heb ik het zekere voor het onzekere verkozen. En zit ik nog steeds evenver aangezien ik niet weet hoe ik met mijn huidig systeem met een GOLDCARD zenders kan ontvangen die in SECA uitzenden. Is dit überhaupt mogelijk ? Of is het inderdaad zo dat ik nu nog eens de kosten moet doen om een funcard te kopen samen met een speciale programmer ? Mijn GOLDPROG II is nog maar 2 maanden oud (eigenlijk zo ik moeten "nieuw") zeggen ! In het kort : ik zou SECA willen kunnen kijken via een GOLDCARD in deze module. Een verbetering : het is natuurlijk niet een dikke IRDETO kaart maar wel IRDETO CA Module die ik nu in overschot heb en wens te verkopen. Groetjes, Marc uit Brugge
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen