Ga naar inhoud


canaldigitaal niet te activeren/ontvangen


daddy2Zm4SE

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Met mijn ABcom9000 kan ik inmiddels geen enkel Canaldigital meer. Het is begonnen met de HD kanalen, maar nu kan ik sind een aantalweken helemaal niets meer. Bij canal digital wil men mij niet helpen omdat het geen gecertificeerde receiver is. Inmiddels heb ik de UPC-box van mijn zoon thuis staan, maar dat is natuurlijk niet de bedoeling en die moet straks weer terug.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Welke image / emu c.q. Module gebruik je ?

Dus geef eens wat meer informatie, zodat men je dan ook goede tips kan geven.

 

Waarschijnlijk is je software nog niet geschikt om een seca 3 kaart van canal digitaal te kunnen gebruiken. De update pulsen worden waarschijnlijk niet herkend.

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Veel Ipbox gebruikers hebben de afgelopen maanden problemen met de activatie gehad, maar uiteindelijk is het bij de meesten toch weer goed gekomen. Houdt moed!

 

Het zou helpen om te weten over welke firmware en welke CAM we praten, en of het om een oude (SECA2) of nieuwe (SECA3) kaart gaat.

 

Op welke datum staat de kaart? Doet de Ipbox het weer nadat de kaart een paar uur in de UPC-box gezeten heeft?

 

Groet,

Pajarin

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo en bedankt voor je antwoord. Dit geeft mij weer hoop. Wat ik je kan zeggen is dat het gaat om het laatste Canaldigitaal kaartje (oranje), dat ik denk ik wel bekend met de activeringsmethodiek (internet-sbs6) maar wat minder met de software op mijn ipbox. Via een flash programma heb ik er r9580 opgezet als update. Als je meer wilt weten, dan zou ik graag wat advies hebben hoe ik de registratie daarvan kan weten/bemachtigen. Fijn dat je me wilt helpen in ieder geval.

 

Dirk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo en bedankt voor het contact en de aangeboden hulp. Aan "paardenkoper"heb ik al e.e.a. gemeld. Wat betreft jouw vragen:

- ik weet niet wat een cam is - hoe verder ?

- mijn abonnement heb ik nu eerst terug gebracht naar basic. maar ik betaal netjes dus daar zit het hem niet in. Pa sheb ik ook nog telefonisch de helpdesk van CD gehad , daar was alles ok ,ook met mijn abonnement, maar men gaf het toestel de schuld. ik kon zelfs gratis een eenvoudige ontvanger krijgen, maar daar heb ik niets aan.

- de procedure meen ik te kennen en ik heb het kaartje er wel eens een dag op sbs 6 bewust in laten zitten , nadat ik via internet geactiveerd had.

 

Ik weet niet of jij of paardenkoper verder gaat, maar alvast bedankt.

 

Groeten,

Dirk

Link naar reactie
Delen op andere sites

OK, we proberen het voor elkaar te krijgen.

 

-) CAM staat voor "conditional access module", we zullen zeggen dat dat een interface is om de ontvanger met de smartcard te laten praten. Dit kan hardware- of software-matig bij de 9000.

Naast de twee smalle sleuven, waar direct de smartcard in kan (met de chip naar beneden), zitten twee bredere sleuven voor hardware-CAMs (ook wel CI voor "common interface" genoemd).

 

Bij canaldigitaal wordt de CAM ook wel CI-module genoemd, geloof ik.

 

-) De standaard images, van Abcom of DGS, houden geen rekening met de smartcard sleuven, en verwachten dus een hardware CAM.

 

Dit problem kan omzeild worden bij de aangepaste images van Sifteam, NLB en de Enigma images. Daar is het mogelijk om een software cam te gebruiken. Vaak is dit een combinatie van twee programmatjes, mgcamd+newcs of incubuscamd+newcs.

 

Het makkelijkst om mee te beginnen zijn de NLB images, omdat deze na het installeren standaard mgcamd+newcs aan hebben staan, en het niet nodig is software naderhand te installeren. De NLB9580 schijnt tot nu toe zonder al te veel problemen te werken, nieuwere images zijn nog niet goed uitontwikkeld.

 

Wat ik aanraad om te doen, maar het kan dat anderen het hier niet helemaal mee eens zijn:

 

-)NLB9580 downloaden en flashen

-)zenders zoeken, etc.

-)kaart met de chip naar beneden in de smartcard reader, maakt niet welke maar de onderste heeft altijd gewerkt

-)SBS6 / RTL4 opzoeken

-)per internet (her)activatie aanvragen

-)een poos aan laten staan

 

Bij de NLB images kan je vie je netwerk met de Ipbox praten, maar dat geeft nog weinig info over de kaart.

 

Op poort 9000 geeft newcs eigen info (gewoon via http://ip.van.ip.box:9000), waar ook de "entitlements" bijstaan die aanduiden of de kaart up-to-date is. Het inloggen gaat via "root" en "relook".

 

Ik hoop dat het allemaal een beetje gaat lukken, succes!

Pajarin.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Pajarin,

 

Tja,da's nou ook wat. Krijg ik zo'n mooi antwoord, maar mijn receiver doet het mooi niet. Ik beken dat ik het IP-adres via mijn PC nog moet doen. Maar de flash en dan activeren is niet gelukt. Wel als proces , maar niet met ontvangst als resultaat. Nu zag ik dat jij ook nog iets hebt met SIF. Is dara iets mee te doen ? Of heb je een ander idee ?

 

Groeten,

Dirk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak je geen zorgen, ik heb gewoon een paar dagen geen tijd gehad om te lezen.

 

Ik zie dat er op dit moment nog drie vragen zijn:

 

1) aansluiting op het net:

In principe vraagt de IPbox een adres via DHCP bij het opstarten, maar daarvoor is aansluiting op een netwerk nodig. Onder het menu "system settings" is met de afstandsbediening ook met de hand een adres toe te wijzen, dat is makkelijker om te onthouden voor de toegang via de PC.

 

Zelf heb ik de goedkoopste draadloze router genomen die ik kon vinden, en achter de IPbox in de kast liggen, zodat ik niet met een kabel door de kamer hoef.

 

In principe kan je zelfs met een gekruisde netwerkkabel direct naar een PC, maar dan moet je met de hand een adres instellen omdat er dan geen DHCP-host in het netwerk zit.

 

2) Sifteam images: de images van Sifteam werken in het algemeen prima, en zijn een beetje slanker / sneller dan die van NLB. Echter, er moet met de hand een software-cam ingezet worden en dat is weer ietje moeilijker (gaat via het netwerk).

 

Nu wordt het een beetje gecompliceerder:

Zelf gebruik ik een USB stick om meerdere images op te bewaren, de NLB, DGS en Sifteam images ondersteunen een z.g. multi-boot.

Mijn box start op van NLB9580 in flash, maar schakelt dan over naar Sifteam10427 op usb. Ik gebruik niet de multi-boot optie van "u-boot" (de bootloader), maar gebruikt de http interface van nlb9580 om de usb images te installeren en kiezen. Het opstarten duurt zo iets langer maar ik vindt dat geen probleem. Een groot voordeel van de usb stick (een 1Gb) is dat zo het filesysteem in z´n geheel te modificeren is (ook de root directory). Als ik toevallig iets goed fout doe en de image niet wil booten, trek ik gewoon de usb stick er uit en start de box weer met nlb9580. Opnemen doe ik op een ingebouwde 2.5" HD van Samsung (kijk even op de website van de makers welke HDs ondersteund worden!).

 

3) geen beeld. Ik moet weer een paar vragen stellen:

Komt er bij het booten "NLB9580" in het display van de IPBox te staan (even) en wat later "MGCAMD-START"? Zo ben je zeker van de image en de cam. Heb je wel beeld op BVN of een andere niet-gecodeerde zender?

 

Zoals je ziet helpt het zeker om een netwerk verbinding met je IPBox te hebben, voor de diagnostiek van de kaart. De "Entitlements" van newcs op poort 9000 zijn de beste indicatie van wat er goed / fout is. Bij CDigitaal zijn er nogal eens "halve" updates van SECA3 kaarten binnen gekomen. Ook om met de settings van mgcamd te spelen (vooral het forceren van de autoupdates heeft bij sommigen geholpen) is netwerkverbinding nodig.

 

Een laatste puntje van diagnostiek is bij CDigitaal zelf te vinden: Als je je opgeeft voor "mijn canal digitaal" en door de paginas gaat, kan je bij de optie "erotiek aan/uit zetten" je kaartnummer selecteren. Dat helpt meteen om te controleren of je kaart goed op jouw naam geregistreerd staat; het nummer moet met het nummer op de kaart zelf overeen komen.

 

Laatste vraag voor nu: Doet de kaart het wel in een andere ontvanger? Tussen de duizenden SECA3 kaarten zou er toch nog wel eens één defecte kunnen zitten.

 

Ik hoop dat het ondanks dat het een hele klus is, toch gaat lukken; als alles eenmaal loopt is het niet meer nodig om verder te sleutelen (alhoewel het wel leuk is een steeds makkelijker wordt).

 

Groeten, Pajarin

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nogmaals een "houdt moed" berichtje voor alle Revo / IpBox fans:

 

Ik heb het gevoel dat deze ontvangers een slechte naam gaan krijgen op het gebied van de activatie-puls van CD / TVV. Maar nu ik door de forumlijst ga en naar "Canal Digitaal" zoek, zie ik dat er nog veel meer mensen met problemen zijn, zelfs met goedgekeurde ontvangers. Anderzijds zijn er genoeg mensen met een Revo / Ipbox en wel beeld op gecodeerde zenders!

 

Het is gewoonweg erg druk met het aanvragen van de activatie-pulsen, en bij velen lukt het na volhouden opeens wel. Zou het helpen om op een doordeweekse dag om 09:30 de puls aan te vragen?

 

P.S. Voor het geval iemand het zich afvraagt: Ik ben geen verkoper van Ipboxen (zit niet eens in de sattelietbrache), maar ben van mening dat deze forums er voor zijn om elkaar vooruit te helpen.

 

Groeten,

Pajarin.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Pajarin (en alle anderen),

 

Ik was goed fout, want bij nog eens goed nalezen gaf jij aan dat de originele images niet via de cam lezen. En ik had indertijd wel een 9580image op gezet, maar dat was via een originele r-9580. Nu heb ik via denktenk de nlb-9580 binnengehaald en zie daar ... de zenders zijn er. Nog niet de canal digitaal HD's , maar dat akn een kwestie van activering zijn. Ik ga nog even door, maar ben zeker verder op weg... De RTL's, sbs6 etc zijn er al.

 

Kan ik via de netverbinding de kanalen wijzigen of in ieder geval opslaan ? Ik ben ze nu steeds kwijt als ik een image zet.

 

Kan ik de ftp beter via linux (waar ik onervaren in ben) of is vista net zo goed ? Ik ben gewend met Cute-ftp

 

 

Groeten,

Dirk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

check even bij de buren (denktenk.com), daar kan je als het goed is de pc editor downloaden. Daarmee kan je je kanalenlijst bewerken en bewaren zodat je niet elke keer alles opnieuw hoeft te doen.

 

Als je vista hebt, kan je daarmee ftpen hoor. Je hoeft geen linux op je pc te installeren om te kunnen ftpen naar je ipbox.

 

groet,

 

Wiz

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Prima, Dirk, goed om te lezen dat het begint te werken !

 

Ik geloof dat ik niet-commerciele links mag plaatsen hier, dus ik kan zeggen dat PCEditor direct te vinden is op:

 

www.pceditor.de

 

De goede raad van wiz is inderdaad ook belangrijk, neem even de tijd om door de forums te gaan en wat over de kanalenlijst te lezen. Een fout in de lijst geeft al vlug een "error 79" fout, en kan zelfs betekenen dat de firmware opnieuw geflasht moet worden.

 

Even zoeken op google met "pceditor" en "db.dat" levert al veel info op.

 

Gr,

Pajarin.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo allemaal.

 

Zoals ik al heb verteld, kan ik de sbs6én etc ontvangen, maar alle specials van Canal niet zoals de HD's de regionale zenders etc. Dit zou volgens mijn abonnement wel moeten kunnen. Moet ik dit nu wijten aan Canal of toch nog weer verder gaan in mijn hard- en software? SBS staat nu al van af 9 uur vanmorgen te reactiveren. Daar lijtk mij het niet aan te liggen.

 

Groeten,

Dirk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan heb je dus geen ontvangst op de astra 23,5.

Of je hebt de diseqc instellingen verkeerd staan.

Of je kunt astra 23,5 niet ontvangen, omdat je schotelinstallatie niet daarvoor is ingericht.

 

De regionale zenders zijn namelijk fta, en dus deze zijn zonder een smartcard te ontvangen.

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...