Ga naar inhoud

Zijn er verloopkabels voor IDE naar SATA

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb per ongeluk een sata schijf ipv een ide besteld.

Zijn er verloopkabels om dit op te lossen. Dus om de SATA aan een idekabel aan te sluiten.

Ik heb een Dell pc 3.0 ghz, XP +/- 5 jaar oud ik weet niet of de sata rechtstreeks op het moederboard is aan te sluiten.

Geplaatst:

Nee, kabels die dat doen bestaan er niet. Echter ik heb wel in het verleden converters gezien PATA-->SATA...

Afhankelijk van de Dell die je hebt zitten er wel of geen connectoren op het moederbord. Mijn ervaring met Dell is echter dat als de connectoren aanwezig zijn, ze ook gebruikt worden...

Een andere oplossing is misschien een insteek kaartje met SATA controller? Die zijn niet zo duur....

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Geplaatst:

Lijkt me het beste dat je even kijkt of sata aan te sluiten is anders lijkt me de beste optie de harddisk weer te verkopen en de juiste te kopen.

Volgens mij bedoelt @Sjaak(k) zoiets als onderstaand dat kost aan de andere kant van de wereld een euro of 4.

post-5163-1318260393,5592_thumb.jpg

Geplaatst:

In principe lijkt me verkopen de beste optie. Als je toch voor een adapter gaat:

Zoek op de website van dealextreme maar naar SATA, daar zie je diverse conversie-kits.

5,50-7 dollar inclusief verzenden (ongeveer 14 dagen).

Dat is vanaf een euro of 4...

Geplaatst:

Bedankt allen! Ik heb de adapter bij een Nederlandse Firma gevonden voor € 9,95

Geplaatst:

Zo'n adapter is leuk, maar je haalt natuurlijk nooit de hoge doorvoorsnelheid van SATA.

Nou zou dat met een IDE drive ook niet gehaald worden btw...

Geplaatst:

Dan lijkt me een SATA controllerkaart voor een PCI slot een betere oplossing...

Dat is hierboven ook al als oplossing genoemd.

Geplaatst:

gemiddeld is er al een leuke sata controller en/of sata/ide controller voor 35 a 40 euro

zelf geloof ik echter dat het van geval tot geval kan verschillen of je zoiets kiest

want de windows drivers kunnen wel eens problemen opleveren met het MOBO

en

als het enkel een uitbreiding van de hdd's betreft is die ide<>sata connector even snel

langzamer dan ide wordt het niet

en zo begreep ik de quote ook

Citaat:
Ik heb per ongeluk een sata schijf ipv een ide besteld.

dus wilde ide en heb nu sata.

ciao

Nothing Compares 2U

Jimmy Scott

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen