Ga naar inhoud


ervaring gevraagd draaibare schotel met ufs910.


joop001

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

 

Ik ben voornemens om de kathrein uit te rusten met een draaibare schotel (heb nog geen ervaring met een draaibare schotel). Nu is mijn vraag of er mensen zijn met ervaring met deze combi en hoe deze zijn. Daarnaast ben ik benieuwd welke motor het beste werkt ic met een Kathrein.

 

Momenteel heb ik rising sun ic met incubus op de kathrein en het is de bedoeling in deze lijn te blijven.

 

Alvast bedankt voor een reactie.

groeten Joop

 

(ps Moderators als dit de verkeerde topic is voor deze vraag dan verneem ik dit graag.)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik gebruik een motor (Stab HH100) met de UFS910.

 

De Enigma 2 images hebben geen enkel probleem met een motor, tenminste niet in de Usals modus. Geef je eigen coordinaten op bij de instellingen en het hele zaakje werkt gewoon zoals het hoort.

 

Er is (was?) wel een hiaat bij het zoeken naar kanalen. Als je geen kanalen hebt op een bepaalde satelliet en de eerste transponder van die satelliet is niet te ontvangen (verkeerde beam, feed) dan blijft de software denken dat de motor nog aan het draaien is. Kies dan een transponder (via handmatig zoeken) die wel sterk is en de ontvanger kan alle transponders scannen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Zak,

 

Bedankt voor de reactie. Dat betekent dus dat het een usals motor moet worden. Ik zit te spelen met de gedachte om een triax 88 of 110 cm schotel aan te passen. Of is er een betere optie qua prijs/prestatie?

 

Wat ik me nog afvraag werkt de aansturing van de motor over dezelfde coax als waarmee het signaal binnenkomt of moet daar een extra kabel voor getrokken worden? Want als er een extra kabel getrokken moet worden dan zou ik indien mogelijk liever voor een disq 1.2 motor gaan.

 

Groeten,

Joop

Link naar reactie
Delen op andere sites

Diseqc is zo goed als standaard op de kleine motoren. Het wordt ook wel GotoX genoemd. De ontvanger weet natuurlijk de positie van de satelliet, en je geeft je eigen positie op. De ontvanger rekent dan de draaiingshoek van de motor uit en stuurt die positie gewoon over de coax naar de motor. Je hebt dus geen extra kabel nodig (voordeel van alle kleine motoren). En omdat de satellietposities onderling perfect kloppen kan je de schotel uitrichten op een enkele satelliet en alle andere kloppen dan bijna automatisch. Handig, als je een zwakkerd als Nilesat wilt proberen. Je hoeft dan niet te blijven zoeken en twijfelen.

 

Bij Disecq 1.2 moet je dan ook de motor nog afstellen per satelliet; bij 1.3/Usals/GotoX kloppen de verhoudingen automatisch.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later...

Ik gebruik nu een maand een kathi 910 met m'n moteck motor. Deze heeft altijd prima gewerkt op m'n dreambox. Dit zeg ik omdat ik nu met de kathi ontdekt heb dat ie niet altijd wilt draaien als ik van zender en satelliet verander. Meestal is het probleem als ik van astra1 naar Hotbird wil. Naar Astra2 en Thor nog geen problemen mee gehad. Maar dan ook wel weer problemen soms om van Astra2, HB of andere naar Astra1 te draaien, er zit nog geen echte logica in.

Zet ik de kathi even in standby en weer aan dan wil die in de meeste gevallen wel weer draaien.

In de E2 images van DM kon men ook de stroom instellen, dit mis ik hier wel om te kunnen uitproberen.

 

Dit probleem heeft zich pas na 2 weken gebruik voorgedaan, in het begin nergens last van gehad. Ik heb ook al eens van skin veranderd maar staat nu weer terug op de standaard omdat het hiermee toch iets beter lijkt te gaan.

~~Rytec Team~~

VU+DUO OpenPli-TVV-Pana TH42-PV700

VUSolo,DM7025+,DM500

*Pli/Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo allemaal, fijne kerstdagen

 

de image rising sun werkte altijd goed met motor,

bij opvolgende e2 image wil het niet lukken kan geen motor instellingen geven of aktiveren,iemand een oplossing of een idee waar dit aan liggen kan .

 

bij voorbaat dank.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...