Ga naar inhoud


[Nokia] automatisch draaibaar.


nokiadbox

Aanbevolen berichten

Ik ben in het bezit van een Nokiadbox met de NoOnemandit firmware,de pace 995 positioner en een echostar acturator.Mijn vraag is deze combinatie automatisch draaibaar te maken zonder dat ik steeds via de afstandsbediening de juiste positie moet kiezen.Is dit mogelijk, of blijft dit behelpen.

 

Alvast bedankt. Groetjes Jan

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ja dat is mogelijk, ik zelf heb ook een combinatie werken met een Pace positioner. Ik ben tijden lang aan het zoeken geweest voor een oplossing en die uiteindelijk gevonden. De pace Positioner kan normaal via een scart kabel via een analoge Pace receiver aangestuurd worden om automatisch te draaien. Dus de positioner beschikt over een externe aanstuur lijn. Maar dit protocol is vrij beschermd en van pace zelf. Nou is er een interface op de markt die de disecq motor positie's naar Pace positie's en dan tot 60 Positie's.

Deze interface monteer je tussen de coaxkabel(om de diseqc signalen op te pikken) en vervolgens sluit je hem met een ander kabeltje op de scart aansluting van de pace(waar de data lijnen inzitten). Ni beschikt noonemanit de mogelijkheid om een positioner aansturen dmv van de audio-pid in een satmarker. Je hoeft alleen een satmarker de juiste audio-pid te geven en die staat voor het pos nr in je jouw pace positioner, en draaien maar. Dit is de site van de interface.

 

http://www.datcom.com.pl/pl/adapter.htm

 

Belec

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb toen de tijd een bericht op het forum van hun site beantwoord en vervolgens kreeg ik een email van een poolse man die engels kon. Die heeft voor mij alles verteld en vertelde dat hij zelf zo'n had. Omdat hij een andere receiver ging kopen kon ik hem van hem over nemen hij heeft hem vervolgens naar mij opgestuurd en zodoende ben ik er in het bezit van gekomen.. Hij kost ongeveer 22 euro.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...