Ga naar inhoud


Hoe zet je e2 op je usb stick?


plex

Aanbevolen berichten


Multiboot moet zijn geïnstalleerd. De rest staat hieronder:

1. Boot your DGS image, wait to full boot.

2. Insert your USB stick

3. Telnet to your box, execute mount

4. In the list check - if the /dev/sdb1 is mounted (if is FAT probably is mounted to /mnt/usb/usb0)

5. umount it - umount /mnt/usb/usb0

6. now execute fdisk /dev/sdb (not sdb1)

7. on the prompt press p - to see current partition table

8. press d - to delete partitions, if it is only one proceed, if not - press d again and delete all partitons

9. press p again - there will be no partitons now

10. Press n - to create new partition

11. select p - primary

12. select 1

13. press enter, enter

14. press w to write changes & exit

15. You have just created linux partition on your usb stick

16. Now format this partition - mkfs.ext3 /dev/sdb1

17. mount formatted partition again - mount -t ext3 /dev/sdb1 /mnt/usb/usb0

18. Now ftp e2 tar.gz to /mnt/usb/usb0

19. execute cd /mnt/usb/usb0

20. execute tar -zxvf e2image.tar.gz, wait few minutes to decompress all. (wait for prompt)

21. after decompress type, sync

Link naar reactie
Delen op andere sites

@miracles,

bedankt ga ik proberen. Ik heb nog een vraag hoe weet je welke incubus versie je hebt bij e2 . Ik gebruik op dit moment Enigma2

tideglo sifteam 0.4.2 pkt 4.1. Als je in emu beheer kijkt geeft deze alleen aan dat je met incubus werkt maar niet welke versie.

gr

plex

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Ben bezig geweest om via bovenstaande procedure de pkt-mod-5.5 tideglo rev 0.5.5 te installeren. Ik loop vast op "execute tar -zxvf e2image.tar.gz, wait few minutes to decompress all. (wait for prompt". De ipbox 9000 crashed en ik verlies de ftp verbinding. Op diverse andere manieren geprobeerd om te formateren via linux maar dan herkent de ipbox de usb niet meer. Wat doe ik fout. Hoe is de usb geformateerd ,is dit ext3? In linux geeft deze nl als bestand systeem linux swap aan. Wie o wie kan mij helpen.

gr

Plex

Link naar reactie
Delen op andere sites

De stick mag EXT2 en EXT3 geformatteerd zijn.

 

Het uitpakken moet redelijk snel gaan op zich.

 

probeer het bestand even opnieuw op de stick te zetten en geef het sync commando zodra hij klaar is. Dit doe je neem ik aan wel in de ipbox en niet op je pc?

 

Gr,

 

BaZ

There is nothing wrong with having a strong opinion... if it comes with an open mind!

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat vastlopen heeft mijn ipbox ook.Het ontzippen gaat wel verder en de box blijft via telnet bereikbaar.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga het nog eens proberen. Ik zal de stik nu eens ext2 formateren. Mogelijk gaat het daar fout. Het vastlopen gebeurd bij mij als ik via ftp de tar file op de usb stik wil zetten. De ipbox stopt en dan ben ik de verbinding kwijt en de file staat er niet helemaal op.

Bedankt voor de reactie.

gr Plex

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben (toevallig) ook bezig met e2 op een usb stick te krijgen. Het formateren op een linux machine en uitpakken is niet gelukt, dus heb ik het maar via de ipbox gedaan.

 

Waar ik dus tegenaan liep is dat bij het ftp-en naar /tmp mijn box telkens vastliep. Ik begrijp daar dus helemaal niets van. Het is mij uiteindelijk wel gelukt maar door de file naar de /media directory te ftp-en. De /media directory is gekoppeld aan mijn harddisk. Toen de usb-stick geformatteerd en de tar-file uitgepakt. Voila E2 boot. Helaas kon ik niet zomaar de emu's downloaden aangezien er scripts missen. Volgens mij heb ik nu via een andere manier wel de emu's erop staan maar ik heb nog geen beeld op C+

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

 

@plex:

 

volg precies de methode van miracles, het is niet genoeg om

alleen een filesystem te maken, maar de partitie tabel moet ook in orde zijn.

 

wanneer je de webif van de ipbox (onder NLB, bv) gebruikt om de

usb stick te formatteren, worden er een swap en een linux partitie gemaakt (de swap komt eerst), terwijl uboot als eerste een linux partitie verwacht.

 

het is inderdaad handiger om direct naar /media te ftp-en en vandaar uit te pakken. de /tmp is nogal beperkt in grootte.

 

Succes!

Pajarin.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Hoi plex,

 

Ik dacht net nog aan iets anders: afhankelijk van de grootte van de usb stick, kan het zijn dat de stick zelf op /media gemount wordt. Bij mij ziet de ipbox zonder problemen sticks van 512Mb en 1Gb, maar ik geloof dat een 4Gb stick als media gezien wordt.

 

 

Groet,

Pajarin.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...