Ga naar inhoud

Kwaliteit voetbal Sport1 en NED1 tov DVB-C slechter?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Afgelopen weekend heb ik voetbalwedstrijden bekeken op Sport1 (Engelse wedstrijden) en herhalingen van de Nederlandse competitie op NED1 via Canal Digitaal.

Ook heb ik DVB-C via Ziggo

Naar mijn mening was de kwaliteit zeer onder de maat en bij een bepaalde camerastand (die van veraf neerkijkt op het veld) zag ik alle spelers met een "blur" eromheen en soms zag ik dat snelle camerabewegingen niet bijgebeend konden worden, je ziet dan bepaalde stukjes in het beeld freezen..kortom ik vond het behoorlijk beroerd om naar te kijken!

Echter hier wat interressante bevindingen:

*Als ik voetbal kijk van de Bundesliga via de ARD via de satelliet, is dit van een geweldige kwaliteit, prima beeld en haarscherp

*Als ik overschakel op Ziggo en dezelfde samenvatting bekijk via NED1 is de kwaliteit erg goed en zie ik de verschijnselen die ik boven heb omschreven niet!

Mij geeft dit aan dat de slechte kwaliteit wordt veroorzaakt door Canal Digitaal, wellicht is de bitrate niet voldoende?

Ik ontvang via een Philips DSX7072, het signaal is prima en zoals gezegd voetbal via de ARD is perfect.

Ik ben benieuwd naar de bevindingen van medeforumleden, is iemand dit ook opgevallen of heeft iemand er een verklaring voor?

Geplaatst:

Mijn ervaringen zijn anders.

Ik kijk via UPC.

Engelse live wedstrijden op Sport1 zijn OK.

Maar de samenvatingen bij de BBC Match of the Day zijn scherper.

De "Eredivisie Live" live wedstrijden waren dit weekend prima.

Maat de samenvatingen Zondag's om 19:00 bij de NOS zijn al 3 weken zeer slecht.

Alle scherpte is verdwenen.

Geplaatst:

Bedankt kapoentje voor je reactie. Nog even ter duidelijkheid: je kijkt uitsluitend via UPC en niet via Canal Digitaal?

De wedstrijden op Sport1 die ik bekeek waren herhalingen..

Ik vond de herhalingen op NED1 via Ziggo van goede kwaliteit, dus misschien zit er ook een verschil tussen Ziggo en UPC..

Geplaatst:

Ik heb hetzelfde...

De kwaliteit van de beelden op Sport 1 van met name engels/spaans voetbal is inderdaad slecht bij CDS, ook bij live wedsrijden.

Het valt inderdaad het meest op bij het overzicht op het veld, er is ook een soort van blokjes vorming bij verplaatsing van links naar rechts.

Het lijkt er dan ook op dat de bitrate bij CDS inderdaad onvoldoende is.

Geplaatst:

Het is inderdaad zo dat de bitrate van de betreffende zenders via de satelliet lager is dan via de kabel.

De ARD heeft juist weer een hoge bitrate via de satelliet.

2x Vu+ Zero (S), 1x Vu+ Uno 4k (C)

2x Vu+ Duo 4k. 28E/23E/19E/13E/Ziggo

1x DB 7020 (C).

Geplaatst:

Wat hebben hier veel dubbele abonnement(?)

Bij Ziggo Sport1 + op de satelliet(!?)

Ik zou gewoon 1 van de twee kiezen. En omdat het bij de schijnbaar kabel beter is... zeg dan CDS op(!) hoef je ook niet meer dubbel te betalen(!) en spaar je geld...

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Geplaatst:
Origineel bericht van: Dennis Fokkema
Ik heb hetzelfde...
De kwaliteit van de beelden op Sport 1 van met name engels/spaans voetbal is inderdaad slecht bij CDS, ook bij live wedsrijden.
Het valt inderdaad het meest op bij het overzicht op het veld, er is ook een soort van blokjes vorming bij verplaatsing van links naar rechts.

Het lijkt er dan ook op dat de bitrate bij CDS inderdaad onvoldoende is.

Nou ik heb nu 5 jaar satelliettv en heb een fantastisch digitaal beeld, echt genieten, kun je nagaan als HD tv over wat mij betreft 5 jaar of nog later ook bij mij in de woonkamer binnenkomt is het misschien nog beter!

Wiljo
Geplaatst:
Origineel bericht van: Littlesat
Wat hebben hier veel dubbele abonnement(?)

Bij Ziggo Sport1 + op de satelliet(!?)

Ik zou gewoon 1 van de twee kiezen. En omdat het bij de schijnbaar kabel beter is... zeg dan CDS op(!) hoef je ook niet meer dubbel te betalen(!) en spaar je geld...

Bij Ziggo heb ik momenteel alleen NED1SD en NED1HD digitaal via de ingebouwde DVB-C ontvanger van de TV, in afwachting van de CI+ CAM...

Als de CAM er is zal ik inderdaad Canal Digitaal opzeggen en het satellietsysteem inrichten voor FTA ontvangst.

De vergelijking met Ziggo heb ik dus alleen gemaakt voor NED1 studio sport herhalingen en zoals gezegd NED1SD via de kabel was een stuk beter van kwaliteit dan NED1SD via satelliet

Sport1 kan ik alleen zien ivm de smartcardactie van Canal Digitaal en zal binnenkort weer op zwart gaan, maar ik vind de kwaliteit van de herhaling die ik zag niet goed te noemen..

Ik ben gewoon benieuwd waar dit nou door komt en wil de mensen bedanken die tot nu toe gereageerd hebben!

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen