Gast ccomms Geplaatst: 18 augustus 2009 Geplaatst: 18 augustus 2009 Hoi allemaal. Ik wil films en zo gaan streamen naar mijn dreambox DM600PVR. Alle hoedoes die ik vind verwijzen naar een VLC plugin, echter, ik kan een boel plugins installeren behalve VLC plugin. Hij komt gewoon niet in de lijst voor. Ik heb VLC al geinstalleerd op mijn PC. Ik heb enigma1 Jade2 en heb zelfs recent geupdate naar jade 3. Helaas No joy. Het is een beetje belangrijk omdat ik mij over een aantal dagen ten oosten van Afrika bevind en daar geen satelliet ontvangst meer heb (heb nu nog badr4,6) bij voorbaat dank grtz CCOMMS
dAF2000 Geplaatst: 18 augustus 2009 Geplaatst: 18 augustus 2009 In plaats van de VLC plugin kun je de "movieplayer" gebruiken in PLi. Die staat standaard ook onder de gele knop.
Hoeba Geplaatst: 18 augustus 2009 Geplaatst: 18 augustus 2009 Hallo, Als je op de pagina van vlc kijkt, zie je dat je die plugin niet meer nodig hebt. Movieplayer is wat je moet hebben inderdaad en als je bij de wiki van pli kijkt (heel handig en belangrijk!) zie je precies hoe je het moet instellen en dan werkt het ook allemaal, de meeste moviefiles op de pc zie je dan op de tv, ook HD films! Bij Jade 3 kun je zelfs de laatste versie van vlc gebruiken en hoef je niet meer alleen versie 0.8.6 te gebruiken, maar dat heb ik zelf nog niet getest. Je moet movieplayer wel ff downloaden, volgens mij, maar dan vind je hem onder de gele knop terug om te starten. Is heel handig die 600, om hem als portable moviesysteem te gebruiken. Hij past zelfs in een grote jaszak, de voeding in de andere zak, en vergeet de ab er niet bij te doen en een scartkabel/video- en audio- ;-) Maar je kunt ook die films die je wil zien er naar toe copieren en dan heb je geen movieplayer meer nodig. Wel kan het zijn dat je dan sommige films eerst naar een ander formaat moet zetten. Hoe dan ook of met de 600 alleen of in samenwerking met een pc kun je goed films kijken op een tv-scherm Goede reis! Groetjes,HoebaDM 600 S PVR 160 GB, OpenPli, DM 8000 S/C, OpenPli, Nokia Dbox2 C, PB-7, Cisco dvb-C, RaspberryPi 2b
Gast ccomms Geplaatst: 21 augustus 2009 Geplaatst: 21 augustus 2009 Thanx Hoeba. het werkt nu een beetje, maar nog niet helemaal. Wat er gebeurt is dit. Ik start de plugin 'movieplayer' en ik start VLC (nieuwste) met webinterface. Dan krijg ik in movieplayer de lijst van de DVD te zien (chapter 01 chapter 02 chapter 03 etcetera) ik druk ok op de bovenste. (chapter 01) dan zegt mijn DM600 "Buffering videostream... please wait" in mijn pc zie ik dat de dvd gestart wordt en vervolgens begint die met chapter 1 na drie seconden gaat de dvd naar chapter 2 na weer drie seconden gaat hij naar chapter 3 iedere keer laat hij de dvd zien op de pc maar de dm600 laat geen dvd zien. die blijft zeggen dat hij aan het bufferen is maar presenteert verder niks. Ik denk dat ik de wiki nauwkeurig heb gevolgd. Kan iemand dit gedrag verklaren? greetz uit de golf van aden. ccomms
Gast ccomms Geplaatst: 22 augustus 2009 Geplaatst: 22 augustus 2009 Goed ik ben nu een stap verder. Ik heb gedowngrade naar versie 0.8.6. avi's en zo streamen gaat nu goed. DVD's echter worden gestreamd zonder geluid.???? raarrrrrrrr grtz ccomms
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen