Ga naar inhoud


Vriendelijke mensen gezocht om iemand met een IPBox opweg te helpen


Gast D-J

Aanbevolen berichten

Wie kan mij opweg helpen met de configuratie van de IPBox 9000? Kan geen handleidingen vinden en wil maar geen beeld krijgen.

 

Draai de laatste firmware van sifteam (10427) en heb nu ook E2 versie 0.5.5 (Enigma2 Nightly Build: 0.5.5 flash version for ipbox 9000 by loulou2000) geinstalleerd.

 

De 'Wink Pannello_Arabo_1.4b_incubus_all_version.tar.gz' kan ik op forum.sifteam.eu nergens vinden; ik spreek geen italiaans frown

 

Wat zijn mijn volgende stappen om uberhaupt beeld te kunnen krijgen middels mijn IPBox 9000?

Ik heb een CAM en CanaalDigitaal kaartje, maar krijg geen beeld (enkel FTA).

 

Menu, Instellingen, Common interface --> toont m'n ZCAS

Menu, Instellingen, Connon interface toewijzing, Configuratie --> heb aan provider CanalDigitaal en aan een enkele NL zender toegewezen --> geen resultaat.

 

Ik begrijp dat men (o.a.) Incubuscam kan gebruiken om je kaartje te delen met je andere televisies in huis, maar heb je deze ook nodig om je kaartje te doen werken (zonder CAM)?

If so, kan iemand hier iets meer over vertellen?

 

Laatste 2 vragen:

1. Klopt het dat met de flash versie van E2 v 0.5.5 waarvan ppaar een link gepost heeft, de blauwe knop geen enkele applicatie toont?

2. Klopt het dat wanneer je naar 'menu, applicaties, downloaden', er geen enkele plugin gevonden wordt

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

1). zou niet moeten kloppen. Ik meen dat onder de blauwe knop er een menutje zou moeten verschijnen.

2). check in de settings je netwerk instellingen van je box. Als het ding niets kan downloaden kan het zijn dat het ip adres nog default staat en ook de gateway en dns.

 

Dus op menu duwen, dan setup, network en even je netwerk instellingen checken.

 

Overigens ben ik ook erg benieuwd wat het enigma alternatief is voor newcs/mgcamd (wat ik nu gebruik icm de interne kaartlezer).

 

groet,

 

Wiz

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

ik heb even gekeken, als ik op de blauwe toets druk krijg ik het PKT menu waarin je van alles kan. ik gok dat jij dan een enigma hebt zonder het pkt menu.

 

Ik heb alvast maar newcs geinstalleerd, nu nog even uitzoeken welke cam ik daarvoor ga gebruiken.

 

groet,

 

Wiz

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de reakties allemaal!

 

Wat betreft die blauwe knop; ik heb ten gehore gekregen dat de 'Enigma2 Nightly Build: 0.5.5 flash version for ipbox 9000 by loulou2000' image nog geen plugins heeft waardoor ik dan ook geen menu krijg wanneer ik op de blauwe knop druk. (wat je later ook dacht :))

 

Wat betreft m'n netwerk settings; deze staan correct en ik kan via het (publieke :)) internet dan ook op m'n IPBox komen. Wellicht dat dit ook komt door de kale versie.

 

Wat betreft m'n CDS kaartje: deze werkt nog steeds en momenteel kijk ik TV via m'n dreambox (welke ik de deur uit wil doen zodra de IPBox is ingericht en naar tevredenheid werk). FTA kanalen van de astra (19,2) kan ik gewoon kijken (de IPBox kan momenteel niet van de Astra af komen, aangezien deze crashed zodra die positioner wordt aangesproken (dus ook met de 5.5 build)).

 

ppaap, bedankt voor je berichtje en hopenlijk kom ik er nu uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

wat bedoel je met dat je tuner2 niet aan de praat krijgt. Start een opname en zap naar een kanaal op een andere transponder, als dat werkt dan werken beide tuners.

 

Werkt dat niet, dan zul je even je instellingen qua tuners moeten doorlopen.

 

Vertel eens hoe je schotel vast zit aan je tuner, heb je daar 2 aparte kabels voor of lus je ze door?

 

groet,

 

Wiz

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

De tuners zitten op 2 aparte diseqcs.

Gegevens van tuner 1 naar tuner 2 gekopieerd (dus beide zelfde instellingen, behalve staat er uiteraard bij de een tuner 1 en de ander tuner 2)

Lijkt erop of de IPBOX maar aan 1 diseqc stroom wil geven. Morgen ff checken om 1 satelliet direct aan te sluiten op de ontvanger, dus 1 tuner zonder diseqc aansluiten. Ik houd jullie op de hoogte.

Manhattan MX starlight

IPBOX 9000HD plus

64 cm Triax schotel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast holenderski

je kan gemakkelijk je kabels checken door de kabels op de tuners om te wisselen sluit je dat weer uit dus tuner 2 naar tuner 1 en dan ook even schakelen naar alle sattelieten

grt andre

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...