Ga naar inhoud

16 : 21 geeft raar beeld uitgerekte dingen op een bepaalde plek.

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

@azbox

Ik wil niet lullig doen hoor, maar heeft de winkelier na

dat hij de tv aan je heeft verkocht, de winkel gesloten

en een 3 weken vakantie geboekt naar Hawaii?

Geplaatst:

Lijkt mij een schitterende tv. Special met het ambilight zal het een goed effect hebben, de normale 16:9 hebben met een film die zwarte balk onder en boven en dan met het ambilight werkt dit in mijn ogen storend, de 21:9 heeft dit dus niet.

Is een beetje te duur voor mij knip maar ik had er erg graag een in mijn tv kamer gehad

Geplaatst:

een 7025 DVD rec.van philips?ken ik niet,en google ook niet, wel een dreambox 7025.een dvd rec.heeft vaak een analoog tuner en ingang,en is dus altijd een compromis.enne zo'n rommel recorder van philips heb ik ook gehad niks als elende,dus terug gebracht,en geld terug gekregen.nu een Thomson,met aw.die dingen zijn veel te duur en te storing gevoelig. gewoon een Samsung brander im de PC is maar 50€.van HDD van de Dreambox downloaden en evt op DVD branden dit is de beste op lossing,je hebt dan ook je Dolby 5.1 op je DVD staan,in dien uitgezonden .

Geplaatst:
Origineel bericht van: columbo
een 7025 DVD rec.van philips?ken ik niet,en google ook niet, wel een dreambox 7025.een dvd rec.heeft vaak een analoog tuner en ingang,en is dus altijd een compromis.enne zo'n rommel recorder van philips heb ik ook gehad niks als elende,dus terug gebracht,en geld terug gekregen.nu een Thomson,met aw.die dingen zijn veel te duur en te storing gevoelig. gewoon een Samsung brander im de PC is maar 50€.van HDD van de Dreambox downloaden en evt op DVD branden dit is de beste op lossing,je hebt dan ook je Dolby 5.1 op je DVD staan,in dien uitgezonden .

Ik denk dat het een Philips DVD-R 725 is.
Geplaatst:

wat een onzin hiero

niet duidelijk.. wat nu het probleem is laat staan dat het een probleem is

de 21:9 is een bioscoop toestel dus uitsluitend voor de biscoop kijker is en niet voor die mensen die er een digitale ontvanger onder zetten en dan denken dat het beeld niet goed is

"P.s. ligt niet aan de ontvanger het is puur het beeld"

tuurlijk.. je hebt ook geen ontvanger nodig maar een blurayspeler.. duh

bluray speler er op en je hebt beeld vullend en 1:1 beeld net zoal in de bioscoop..

ik bergrijp uit jou verhaal dat je niet echt de moeite heb gedaan wat het voorn tv het eigenlijk is....

AZbox ME 0,4 Tb en Dreambox 500HD met 1,5Tb + netwerk schijven

Popcorn Hour A-110 met 1 Tb Eminent 7071 met 500GB

Dreambox 500HD met 1,5Tb aan netwerk schijven

PS3- nick name JOSSIE-NL

Geplaatst:

Waar gaat deze discussie eigenlijk over!

Iemand die loopt te roepen over een peperdure tv

(die hij waarschijnlijk helemaal niet heeft), dat het

beeld uitrekt en weet zelf het formaat niet. Heeft een

mooie korting gehad van 25% op 3999 euro, duuh! Een DVD recorder waar hij zelf het type verkeerd van opgeeft.

Verhaal is simpel, zonder blue-ray speler heb je niks

aan dit formaat, alles van de ontvanger of dvd speler wordt vervormd of heeft balken.

Geplaatst:

Ik vind het een vrij geloofwaardig verhaal. Een dvd speler aansluiten is vrij logisch. Na aanschaf heb je geen geld meer over om een bluray speler aan te schaffen wink

Als die persoon had verteld dat ie na het aansluiten van zijn vhs recorder gebruik makend van de composite aansluiting een wazig beeld verkreeg. dan wordt het een ander verhaal.

Want die TV heeft niet eens een composite aansluiting volgens mij laugh

Receivers: DM800 (OpenPLi) - DM500 clone (tuner overleden) - Philips DSR 7121 HD, Sunray SR4 Trial tuner (800SE clone met OpenATV 5), Xtrend ET9200 silver benelux  (Openpli), AzBox Elite cable/sat (OpenATV 6)

Visiosat 13E,19.2E,23.5E,28.5E

Abbo: Canal digitaal Basis + HD, Caiway

Geplaatst:

Die verkoper lacht zich slap: heeft zojuist een peperduur toestel verkocht aan iemand die totaal niet weet wat hij er eigenlijk mee aan moet.

En dat midden in de grootste economische crisis in 80 jaar.

Dit toestel heeft alleen zin als je bluray films bekijkt zonder ondertiteling (die staat immers meestal gedeeltelijk in de onderste zwarte balk) of als je bluray speler de ondertiteling hoger kan plaatsen en dat is volgens mij zeker niet standaard.

Met een PC zou waarschijnlijk wel gaan, maar dan nog.

Maar hey, als 'ie je niet bevalt zet je hem toch gewoon op de kinderslaapkamer... ;-)

Geplaatst:

Tja, de hele manier waarop het toestel met beelden die niet van oorsprong 21:9 zijn staat op de site van Philips uitgelegd. Aan de hand daarvan kun je nagaan dat er wel iets uitgerekt moet worden.. Dat staat zelfs beschreven.

En dat is ook waar in de praktijk, maar mocht dat irritant zijn bij sommige programma's (ovale voetbal), worden er een keur van voor het materiaal beschikbare projectievormen onder de knop gezet.

Leer je apparaat kennen! En voor een apparaat van die prijs liefst een beetje voordat je het aanschaft. Daarin heeft Jossie volledig gelijk..

Voor de sceptici: met een SD ontvanger krijg je nog steeds aardig beeld, en films zijn beduidend prettiger te bekijken.

Met een 21:9 DVD krijg je een bijzonder prettig resultaat; 16:9 levert zeer acceptabele kwaliteit met een klein beetje rek op, en hetzelfde geldt voor een gestreamde opname in MPEG2 of MPEG4.

Met een HD ontvanger heb je een droom in huis gehaald, en de blu-rayspeler is hier ook in aantocht.

Want daarop is de Cinema 21:9 natuurlijk volledig ontworpen.

De naam van het toestel geeft aan voor welke doelgroep hij bedoeld is. Ben je een echte filmkijker is ie zowel in SD als HD geweldig. Ben je geen echte, dan heb je een groter 16:9 toestel (dit is 45 inch in 16:9 stand) voor beduidend minder geld. Dat spaart een 'probleem'

Geplaatst:

Ik heb ook sinds een aantal maanden deze tv, en inderdaad, in combinatie met een HD ontvanger is het geweldig om tv te kijken, met name de HD zenders, maar ook de SD zenders zien er goed uit met de TF 7700.

In combinatie met Blu-ray films is het echt genieten.

Gast hobbymeester
Geplaatst:

zag in Parijs ,dichtbij het Louvre, Rue Rivoli, afgelopen zaterdagmiddag een voetbalwedstrijd op een 21:9 philips scherm , in een cafe, en dat trok enorm veel kijkers ,ook buiten het cafe; het trottoir vol met kijkers.

Was heel natuurgetrouw. Deed me overigens ook even denken aan vroeger toen de eerste voetbalwedstrijden op zwart/wit tv werden uitgezonden...

Geplaatst:

ik denk dat de meeste mensen toen bleven kijken omdat er op die vreemde tv alleen maar dikke mannen voetbalden met een rugbybal laugh

dreambox 8000 2TB | 4x dvbS2 | image LT6 v5 | LG SL9000 LED47

visiosatG4 | 4x Spaun 411 4/1 | quadALPS | 13-19-23-28

TV Vlaanderen | Canal Digitaal | Sky UK | Telesat | CanalSat

• 3 weken later...
Geplaatst:
Citaat:
Die verkoper lacht zich slap: heeft zojuist een peperduur toestel verkocht aan iemand die totaal niet weet wat hij er eigenlijk mee aan moet.
En dat midden in de grootste economische crisis in 80 jaar.

smile

Ik zag hem hier hangen bij de MediaM*rkt en ik ben jalours.
Vraag me alleen af of het mooi is de ondertitels over de films te projecteren. En zo'n TV kopen zonder een BluRay of goede mediaspeler is zonde.
De PopCornHour kan de ondertitels heel makkelijk hoger of lager zetten.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen