Ga naar inhoud


nieuwe software aston xena 1700


Gast

Aanbevolen berichten

hoi luitjes,

 

heb vanavond de nieuwe software (versie 30009) in de ontvanger gezet, wat er is veranderd kan ik nog niet zeggen, maar voor de liefhebber is de software te vinden op;

Hotbird 13 oost

frecquentie 12673 ghz

polarisatie verticaal

symbelrate 27500

 

procedure is als volgt; ga naar menu, ga naar opties, kies satellite download en kijk even of de boven genoemde gegevens goed zijn en druk daarna op ok, de software word nu geladen. denk er wel even om dat je GEEN KAARTEN EN CI MODULES IN JE ONTVANGER HEBT ZITTEN !!!!!!!!!!

sucses.....

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Waarom mag dat niet???

Bang dat je de data van je kaart terugstuurt naar Aston? ;-)

 

PS Kijk even in de posting van de Aston Simba, gisteren, daar heb ik de veranderingen samengevat....

 

Receiver: VU+ Solo 4K

Schotel: Digiality 85cm multifocus, 4x Triax PLL LNB, 4x Digiality DiSEqC 1.0 High-Iso (Astra1-2-3, Hotbird)

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi murdock,

de meeste leveranciers van satontvangers raden aan om tijdens het downloaden van software geen kaarten en ci modules in de ontvanger te laten zitten dit heeft er denk ik mee te maken dat ook kaarten en ci modules kunnen worden voorzien van software zoals jij en ik denk ik wel weten, ik denk verder dat ze er op deze manier voor zorgen dat er zich geen conflicten kunnen voordoen met de software.

dat ik bang zou zijn voor "controle" van aston van bv wat voor kaart ik gebruik ben ik in het geheel niet bang daar het hier slechts DOWNLOADEN betreft en mijn instalatie het jammer genoeg nog niet toelaat om te uploaden.

verder wil ik jou er nog op wijzen dat ik de info heb geplaatst om eventueel mensen met een aston exna 1700 ervan op de hoogte te stellen dat er nieuwe software is de meesten zullen net als ik nou niet direct de link maken naar de aston simba wat toch een andere ontvanger is, of ben jij een andere mening toegedaan???

groetjes.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het kan in ieder geval geen kwaad. De stream die bij de download wordt ontvangen is puur de software voor de ontvanger. Op de stream van Aston worden verder geen updates gedraait.

 

De Xena is grotendeels hetzelfde als de Simba (type onderdelen en blokschema).

 

Het enige wat kan zijn en dat is vooral bij de eerste generatie viacess 2 kaarten: Deze kaarten zijn supergevoelig voor een inschakelspannng (piek).

Bij software wordt de ontvanger twee keer gereset. Deze kaarten kunnen defect raken hierdoor. Maar, deze kaarten kunnen dan ook defect raken wanneer je de spanning een keer uitschakeld...

 

Verder zie ik geen problemen.

 

Receiver: VU+ Solo 4K

Schotel: Digiality 85cm multifocus, 4x Triax PLL LNB, 4x Digiality DiSEqC 1.0 High-Iso (Astra1-2-3, Hotbird)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...