Ga naar inhoud


Moet een radiator altijd hangen?


The Iron Maiden

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik heb een nieuwe radiator gekocht voor in de huiskamer. Deze wil ik ophangen onder het raam. De radiator is 2,20 m lang en 40 cm hoog. Nu vraag ik me af of een radiator altijd uitsluitend moet hangen. De radiator weegt namelijk zo'n 40 kg (met de personen was ie nog loeizwaar) en dan komt er nog het water bij. Het is een brede radiator (type T33), dus het zwaartepunt ligt vrij ver van de muur af.

 

Als de radiator aan de muur hangt ben ik bang dat door het gewicht misschien stenen van de binnenmuur los komen. Toen ik de muur opnieuw liet stuckadoren zag ik al dat er een paar stenen niet 100% vast zaten.

 

Is het misschien mogelijk om de radiator op pootjes te zetten, zodat het grootste deel van het gewicht op de vloer rust ipv de muur?

 

Of maak ik me zorgen om niks en valt het wel mee.

 

mvg,

The Iron Maiden

 

VU+ duo met OpenPli, CCam 2.11 op 78 cm triax wok en multiblock op Astra 19.2, 23.5 en 28.2

 

-- Hier had uw reclame kunnen staan --

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dat heb ik hier ook gedaan, het werkt al 10 jaar goed.Vroeger zag je niet anders.

Wel zorgen dat deze gefixeerd staat, zodat deze niet op kan schuiven (feestjes), met alle gevolgen voor het leidingenwerk.

 

You can never solve a problem on the level on which it was created
Groeten, Jos
VU+DUO2-2-S2; 1xT/C; OpenATV 5.1; Logitech 700;Maximum E85 HB,A1,A2,A3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Wel zorgen dat deze gefixeerd staat, zodat deze niet op kan schuiven (feestjes), met alle gevolgen voor het leidingenwerk.


De radiator zit ook nog vast aan de muur, dus schuiven zal wel meevallen. Het is alleen maar om de muur niet te zwaar te belasten

mvg,
The Iron Maiden

VU+ duo met OpenPli, CCam 2.11 op 78 cm triax wok en multiblock op Astra 19.2, 23.5 en 28.2

 

-- Hier had uw reclame kunnen staan --

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zie de standaard voet, wel zorgen voor zijvasthouders uiteraard.

 

HG CC

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst).

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W11, Intel Nuc i5 met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gewichtsbelasting van de muur valt best mee, kun je over meer dan 2 meter verdelen, bijv. 5 steunen om de 40 cm. Iedere steun heeft maar 1/5 van het gewicht te dragen.

(van voetjes onder radiatoren worden vrouwen niet blij)

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: boaz

(van voetjes onder radiatoren worden vrouwen niet blij)


Het ging om de bevestiging van de radiator, niet om de "rol"bevestiging. :D

You can never solve a problem on the level on which it was created
Groeten, Jos
VU+DUO2-2-S2; 1xT/C; OpenATV 5.1; Logitech 700;Maximum E85 HB,A1,A2,A3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zeker als dat een radiator is die goed bereikbaar is, zou ik hem op pootjes zetten. Bij ons thuis zijn er al een paar radiators uit de muur gevallen doordat gasten er op gaan zitten. Eén keer is er een radiator ook vanzelf uit de muur gevallen, toen heb ik er ook pootjes onder gezet.

Philips DSR 7121, Multytenne Single en TV-Vlaanderen toppakket

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...