Ga naar inhoud


[AZBOX HD] Firmware 0.9.3177


rtificial

Aanbevolen berichten

Angezien de firmware al gelekt is naar de diverse fora, ook maar hier.

Let op, dit is een beta firmware, nog niet officieel gereleased door Opensat, en dus enkel voor testdoeleinden

 

Releasenotes

Citaat:

# FIXED

 

- CI can not support HD channel

- CI can not send the reply of ENQ

- Subtitles are transparent when menu is set to transparent

- Unicable is not working

- If playing recorded contents on movie player, recorded contents have no sound

- Can not add new SAT/TP on SAT/TP Editor

- Can not play with After recording

- If the channel has the subtitle language, which was selected on setting, subtitle

should be showed, automatically

 

# ADDED

 

- DVB-T/C NIT Search

- DTS decoding

- The menu of “Fixe Interlace on/off” on channel manager

For supporting the encoder, which may not respect the spec on this matter.

“When progressive_frame = 1 the picture is progressive, the two fields represent the

exact same time, and you should not see any comb effect when displaying the frame.

Moreover, when progressive_frame = 0, top_field_first is used to indicate which field

has to be displayed first.”

 

- Satellite Nile Sat 101/102/Altantic Bird4 (7.0W) is missing in the satellite list

- Telefonica transponder on Amazonas(61.0W) is missing

- Always start in TV mode

- “Automatic Reboot Option” to Timer menu

 

# IMPROVED

 

- If you choose a movie from hard disk and in the same folder where the movie is stored

there is an .srt or something else the box loads subtile automatically ordered

by .smi/.srt/.txt

 

Hier te downloaden : klik

DB800HD ~ AZBox HD Premium ~ Archsat 3/1 ~ Apple TV2 XBMC

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: MacGuinness
We zitten nog steeds op FW 0.9xxx dus het is allemaal beta.

uh...
Origineel bericht van: rtificial
Let op, dit is een beta firmware, nog niet officieel gereleased door Opensat, en dus enkel voor testdoeleinden


dat staat er toch ook, waarom dan nog eens melden en wie is "we" ?

rtificial, heb je ook als betatester alle gemelde bugfixes en addities positief kunnen testen?
ciao

Move It On Over

George Thorogood & The Destroyers

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben geen beta-tester hoor. In dat geval had ik de FW hier al helemaal niet gepost.

 

Wat ik tot nu toe ervaren heb van deze FW is het volgende:

 

Zapsnelheid:

Lijkt wat verbeterd, maar ik ben misschien snel tevreden. Een seconde of 2 met Mbox vind ik al prima.

 

Ondertiteling:

De ondertitel-taal die je in de settings vastlegd wordt nu inderdaad automatisch getoond bij de kanalen waar deze aanwezig is. Niet de teletekst ondertiteling. Dat had ik persoonlijk nog een aardige toevoeging gevonden, omdat er niet altijd de normale dvb ondertitels beschikbaar zijn.

 

Recordings:

Opnemen op ingebouwde harddisk, vanuit standby, een geprogrammeerde opname op een gecodeerd kanaal, heeft bij mij vannacht prima gewerkt.

 

Verder zijn me wat optische wijzigingen opgevallen, wat meer uitgebreide disecq instellingen, en een nieuwe functie om de box bijvoorbeeld 1x per dag automatisch te laten rebooten.

 

Doordat ik bij mij dagelijks gebruik eigenlijk niet veel storende bugs ervaar, kan ik ook niet goed beoordelen hoeveel daarvan opgelost is.

DB800HD ~ AZBox HD Premium ~ Archsat 3/1 ~ Apple TV2 XBMC

Link naar reactie
Delen op andere sites

duidelijk dat een betatester niet mag publiceren, maar toch heb je dus een grijze taak

een beta firmware presenteren aan de AZbox gemeenschap en dan effe conclusies trekken is zoals je nav mijn vraag deed het minste.

 

bedankt daarvoor

 

ik denk als 2e kijkbox toch ook maar zo'n voetbalbox te kopen... :D

ciao

Move It On Over

George Thorogood & The Destroyers

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Tonskidutch

ik denk als 2e kijkbox toch ook maar zo'n voetbalbox te kopen... :D
ciao


Kun je best doen, ik heb hem nu ook enkele dagen in huis (EliteHD) en bedacht me gewoon: als er het merknaampje dreambox op had gestaan en we hadden gedaan alsof dit een nieuw model van hun was, dan was volgens mij iedereen laaiend enthousiast. De mediaplayer (ja deze speelt gewoon avi files af zonder moeilijke koppelingen met vlc of zo), de youtubefunctie (ook zonder vlc), en een redelijke client ondersteuning voor CCcam maakt het voor mij althans een hele leuke tweede ontvanger. En eigenlijk weet ik zelfs niet waarom ik nu schrijf "tweede" ontvanger.

Ik zie in elk geval dat met deze nieuwe firmware de azbox alweer een stukje volwassener geworden is.

M_Z
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk ook dat nu al, zonder dat de hele source openbaar gemaakt is, de ontvanger al heel interessant is, en daarnaast stabiel te gebruiken door minder hobbyisten.

 

Wat mij betreft kan dat alleen maar beter worden.

 

Mocht de twin-tuner functionaliteit daadwerkelijk gaan werken, en de sourcecode vrijgegeven worden, dan is dit een van de meest interessante hobby ontvangers voor een normaal budget.

DB800HD ~ AZBox HD Premium ~ Archsat 3/1 ~ Apple TV2 XBMC

Link naar reactie
Delen op andere sites

misschien omdat je een eerste kijkdoos hebt? :D

 

natuurlijk volg ik de draadjes over nieuwe types en ontwikkelingen

en

natuurlijk heb ik al erg lang een dreambox (die doe ik ook echt niet weg)

 

een van de overwegingen is dat ik de dm800 met enigma2 vorig jaar heb getest en het allemaal te complex en te duur vond

met name omdat er maar zeer weinig HD zenders zijn waarop ook twenty-four seven HD uitzendingen zijn te zien

(dat mag een ieder voor zich als mening anders waarderen)

 

maar dan is een AZbox als HD receiver toch langzaam maar zeker een heel goede concurent in het gamma van overige HD receivers.

 

ciao

Move It On Over

George Thorogood & The Destroyers

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe zet je die firmware erin? Ik heb de patch.bin op een usb-stick gezet, maar de usb stick wordt niet herkend. En via ethernet kan ik nog geen firmware updaten (wordt aan gewerkt). Op internet is de 0.9.2880 de laatste nieuwe.

En nog een newbie vraagje, is de firmware voor de eliteHD dezelfde als voor de PremiumHD ?

 

M_Z

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Hoe zet je die firmware erin? Ik heb de patch.bin op een usb-stick gezet, maar de usb stick wordt niet herkend


Eerst de stick geformateerd? (hoef ik eigenlijk niet aan jou te vragen denk)
Azbox een keer uit en aanschakelen met de net schakelaar achter op.?

Er schijnen ook sticks te zijn die niet werken, dus andere stick proberen.

DM8000 HD - Newnigma

VU+ duo - PLI

Triple dragon - PICmod cronbear1 image

Echostar 7000 viaccess

Gregorian 120 & 90 cm

Visiosat bisat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja makkelijk die Azbox.

Je kan ook heel handig van emu wisselen door op de snel vooruit toets te drukken, dan hoef je niet het plugin menu in smile

DM8000 HD - Newnigma

VU+ duo - PLI

Triple dragon - PICmod cronbear1 image

Echostar 7000 viaccess

Gregorian 120 & 90 cm

Visiosat bisat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Satlook
Ja makkelijk die Azbox.
Je kan ook heel handig van emu wisselen door op de snel vooruit toets te drukken, dan hoef je niet het plugin menu in smile


Whahaha heb je gelezen op mijn forum;) maar inderdaad een goede optie. Software word steeds beter.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...