Ambilight Geplaatst: 21 augustus 2009 Geplaatst: 21 augustus 2009 Hallo ik wil graag een Linux server maken Het populair is Ccam las ik .oke ik zal die nemen welke distributeur moet ik nemen en waar vindt ik de juiste files en uitleg hoe krijg ik de server online krijg Want er wordt zoveel gesproken dat ik op een gegeven moment niet meer weet hoe of wat een stappen plan zo fantastisch zijn ps:ik ben een beginneling met Linux groet bert 1. Mandriva 2. Fedora 3. SUSE 4. Red Hat 5. Ubuntu 6. Damn Small Linux 7. Knoppix 8. MEPIS 9. Slackware 10. Linux XP 11. Debian 12. CentOS 13. PCLinuxOS 14. Gentoo 15. Linspire
DRG Geplaatst: 21 augustus 2009 Geplaatst: 21 augustus 2009 hoezo zou je een cardserver online willen zetten? ( denk aan de regels op dit forum ) Ik heb m'n server op Ubuntu lopen en dat draait al jaren prima. Begin eerst eens om je server te laten lopen met linux. dan de configuratie bestanden doorlopen van CCcam voor je accounts/boxen en cardreader. met WinSCP CCcam.x86 en CCcam.cfg uploaden naar je server ( ik zou een apart mapje aanmaken in de root hiervoor ) Rechten op CCcam.x86 op 755 zetten anders start hij niet ( rechtsklikken op het bestand en eigenschappen selecteren ) op de console /<mapje>/CCcam.x86 -C /<mapje>/CCcam.cfg inkloppen en hij loopt. In grove lijnen wat je moet doen, gebruik de zoekfunctie van het forum voor meer info suc6 Diverse meuk... maar dat boeit niemand toch..
Ambilight Geplaatst: 21 augustus 2009 Auteur Geplaatst: 21 augustus 2009 bedankt voor je reactie ik ga hier mee aan de slag groet Bert ps : zijn er nog meer tips zijn die van harte welkom ik hoop dat ik deze vragen mocht stellen op deze forum en er geen ban mee op loop
labyrint Geplaatst: 22 augustus 2009 Geplaatst: 22 augustus 2009 Hallo Bert, Neem een grafische versie van Linux ( geen server versie ) om mee te beginnen, zoadat alles iets overzichtelijker is. Probeer er 3 uit ( b.v Suse, Ubuntu, Fedora ). Je zal zien dat er 1 bij zit die jouw het meest aanspreekt. Hiermee bouw jij dan verder uit. Wat misschien iets is voor jouw is een boek halen met cd over een Linux Server inrichten. Voor een paar tientjes heb jij dan een boek en een orginele cd van Linux. Het is maar net wat jij van de Server verlangd. Als jij wat meer gevorderd bent kan jij altijd overstappen op een server versie van de betrefende Linux distro. Voor wat de bestanden voor een cardserver betreft, er zijn tal van how too's te vinden op het www. Zo zal jij zelf even moeten uitzoeken wat voor jouw het beste is. Een kwestie van uitproberen. Suc6
Ambilight Geplaatst: 22 augustus 2009 Auteur Geplaatst: 22 augustus 2009 Hallo goed labyrint Zal ik doen bedankt reactie groet bert
Lamko Geplaatst: 22 augustus 2009 Geplaatst: 22 augustus 2009 Ik zou zeggen pak een ubuntu versie 9.04 voor de desktop en dan nog een cccam howto voor ubuntu opsporen en je bent klaar. Ubuntu is de gebruiksvriendelijkste distro voor Linux beginnelingen en ook de meest populaire. Verder is er een grote community die je graag willen helpen met vragen zie het ubuntu forum. Mythbuntu 12.04 Celeron 220 op Mini-ITX D201GLY2, 1 GB Ram,2x1,5 TB HDD, Digitenne op TerraTec Cinergy, CCcam
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen