Moderator Matchless Geplaatst: 21 augustus 2009 Moderator Geplaatst: 21 augustus 2009 Ik heb me een nieuw speeltje gekocht en heb deze aan een DM7000 aangesloten. Het speeltje is een logic analizer waarmee ik ook de I2C bus kan uitlezen. Nu heeft elke I2C chip een adres waar hij naar luistert en de analizer laat de data zien van de hele bus. Dus ook de andere I2C chips. Ik kan daar dus niet uitmaken welke adres de tunerchip heeft. Weet iemand welk adres de stv0299b chip heeft of hoe die adres ingesteld is? Als ik het adres weet van de chip kan ik nl een UC0 error meten. Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.
vGnp Geplaatst: 21 augustus 2009 Geplaatst: 21 augustus 2009 Google en dan de eerste PDF link. Misschien helpt dat iets. vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
boarder Geplaatst: 21 augustus 2009 Geplaatst: 21 augustus 2009 datasheet :http://pdf1.alldatasheet.com/datasheet-pdf/view/24828/STMICROELECTRONICS/STV0299B.html
iemand Geplaatst: 21 augustus 2009 Geplaatst: 21 augustus 2009 Een UC0 los ik op met een C-tje van enkele 10-tallen pF. Maar leuk om intern het IC dan eens uit te lezen, waar/hoe het fout gaat. Ik ben benieuwd naar je bevindingen. gr. Erik
Moderator Matchless Geplaatst: 21 augustus 2009 Auteur Moderator Geplaatst: 21 augustus 2009 PDF had ik al doorgelezen. Is altijd het eerste wat ik doe maar daar vind ik niks over de I2C adressering v.d chip. Als het me lukt om de log te verkleinen maar toch leesbaar is dan plaats ik die hier wel. edit.. gelukt als tekst file (in bijlage) Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.
vGnp Geplaatst: 21 augustus 2009 Geplaatst: 21 augustus 2009 Als ik dat textbestand wil openen dan krijg ik dit: vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
Moderator Matchless Geplaatst: 21 augustus 2009 Auteur Moderator Geplaatst: 21 augustus 2009 ik zag het net..nog eens proberen I2C.zip Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.
Moderator Matchless Geplaatst: 22 augustus 2009 Auteur Moderator Geplaatst: 22 augustus 2009 gevonden.. I2C adres van de stv0299 is 0X68 om het zeker te weten soldeer ik eens van me "test DM" de SDA binnekort los. Dan zou ik een UC0 error moeten krijgen. En anders doet hij iets heel anders maar dan weet ik ook meteen welke andere chip adres 0X68 heeft. Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen