Ga naar inhoud

Kabelstripper voor koka 799?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb een coax kabelstripper gekocht, maar nu blijkt deze geschikt te zijn voor RG58 en RG59. Is hij dan ook geschikt voor de hier zo geprezen koka 799 en in welke stand moet ik em dan gebruiken.

De verpakking is nog dicht, dus als het niet gaat, wil ik em graag terugbrengen. Ik kan het dus niet even gewoon proberen.

Gast Pedro Newbie
Geplaatst:

Misschien is het niet onverstandig om in ieder geval te laten zien welke stripper jij hebt, zo valt er weinig van te zeggen.

Heb je zoiets:

Dan heb je hier een Gebruiksaanwijzing

Geplaatst:

Nee, het is deze:

cc-stripper.jpg

En hij is van het merk Konig.

Geplaatst:

Voor KOKA799 moet je hem in de stand 59 zetten

RG58=5mm / RG59=6,2mm / Koka799=6,5mm

er zitten trouwens ook nog instel-imbusjes ingebouwd.

Het is voornamelijk bedoeld voor F-krimpconnectors

want hij snijdt isolatie en mantel eraf

een ander mesje snijdt tot de kern

afgesneden delen verwijderen en eerst klembus over de kabel schuiven vervolgends de F-connector tussen mantel en afscherming erop drukken, daarna de klembus met de speciale tang erop klinken.

wil je gewone draai F-connectors gebruiken, dan is een kleine kniptang veel handiger.

Snurker

( Straks zijn meer behangers nodig om OLED schermen tegen de wand te plakken)

Geplaatst:

Ik weet niet of deze kabelstripper anders werkt dan een cable con kabelstripper want die gebruik ik namelijk.

Ik kan zeggen dat deze kabelstripper perfect werkt voor zowel schroefconnectoren als krimpconnectoren. Als het goed is snijdt ie inderdaad de isolatie er af maar laat nog wel een stuk mantel zitten tot aan het andere mesje welke de teflon die om de kern heen zit af snijdt.

Geplaatst:

Ik heb ook krimpconnectoren, dus dat is goed. Hij zou als het goed is de hele isolatie in 1 keer eraf moeten halen. Ik kon alleen niet aan het apparaat in de verpakking zien of ie ook instelbaar is. Daarom wilde ik graag weten of ie ook bruikbaar was voor koka 799.

Geplaatst:

Antwoord is dus..Ja prima te gebruiken voor Koka799

als je geen hulptool hebt om de F-connector in de kabel te draaien, dan kun je een F-verdeler gebruiken.

F-conn. erop schroeven en in de kabel proppen, daarna die F-verdeler er weer af draaien.

vergeet NOOIT eerst die klembus over de kabel te schuiven, anders moet je hem van de andere kant 30 meter verder weer terug schuiven wink

groeten van Snurker

( Straks zijn meer behangers nodig om OLED schermen tegen de wand te plakken)

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen