Ga naar inhoud


[TF7710PVR] Geen opname TF 7710


Gast Raffie_Norway

Aanbevolen berichten

Gast Raffie_Norway

Hallo allemaal.

 

Allereerst mijn oprechte excuses als deze vraag "ergens" te vinden is. Ik heb echt mijn best gedaan om mijn vraag op te zoeken, maar helaas ik kom er echt niet uit.

 

Mijn vraag:

 

Ik heb een TF 7710 HDPVR, deze heb ik gekocht bij Improver, ik heb me laten adviseren en deze aardige meneer adviseerde me deze TF 7710.

 

Omdat wij veel onderweg zijn en op de tijden dat we wel thuis zijn is er niets op TV, dus een harde schrijf om programma's op te nemen is ideaal en de meneer raadde me de TF 7710 aan.

 

Maar tegenwoordig heb ik steeds vaker dat de opgenomen programma's het niet of maar half doen. Het is zo verschikkelijk balen als je een serie volgt en middenin de serie is het programma weer ten einde of stopt na 5%.

 

Wat extra info die misschien belangrijk kan zijn:

 

Ik heb Duo LNB koppen en een 90cm parabol

 

Wie oh wie wil de moeite doen deze leek te helpen ?

 

Je mag me ook mailen:

 

info@vakantie-noorwegen.nl

 

groetjes Raffie

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Beste Raffie,

 

Alle programma's die ik met een timer opneem laat ik door tuner 1 opnemen. Dan zorg ik ervoor dat de ontvanger ook op tuner 1 staat als ik hem uitzet. Op deze manier worden alle opnames code vrij weggeschreven op de HDD. Helaas gaat dit verhaal niet op als en twee gecodeerde programm's tegelijk wilt opnemen.

 

Hopelijk komt er nog een firmware de het automatisch decoderen ook werkelijk automatisch doet en niet pas nadat je hem met de opname knop een decodeeropdracht hebt gegeven in de lijst van gemaakte opnames.

 

Groet,

Marcel

DM8000HD OpenPli v2.1

 

TF5000PVR FW: 08-08-07 / Aston Dual 1.07

Taps: Silverline 0.4 / TF5000 Display v1.40a / RecCopy 4.4

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Raffie_Norway

Hallo Marcel,

 

Bedankt voor je reactie.

 

Je hebt het over Decoderen ?

Wat is dat en hoe doe je dat ?

 

Vaak wil ik ook een programma opnemen en tegelijk kijken, ik begrijp dat dat nog niet kan bij deze uitvoering ?

 

groetjes Raffie

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Nederlandse kanalen (publiek en commercieel) zijn gecodeerd, met je abonnement bij Canal Digitaal kun je ze vrij bekijken en opnemen. Als je opneemt terwijl je het hele programma kijkt zal er een groen tekentje achter de opname komen te staan. Schakel je ook maar een moment naar een andere zender dan zal er een tweekleurig tekentje achter de opname staan.

 

Dit betekend dat er na 2 a 3 dagen niet meer naar gekeken kan worden, men wisselt de codes namelijk regelmatig. Dus in die korte tijd zul je hem code vrij moeten maken voor een langere houdbaarheid. In de meest recente firmware, die op de site van de importeur staat, kun je dan een opdracht geven dat dit proces midden in de nacht gebeurd.

 

Je kunt het ook handmatig doen door terwijl je naar het te bewaren programma weergeeft een kopie te maken door op opname te drukken. Je kunt de opname versneld weer laten geven maar ik heb dan wel een kleine "hickups" in de opname gehad. Daarna kan de originele natuurlijk weg en heb je ook de mogelijkheid om alles dat teveel is opgenomen niet de decoderen/kopiëren.

 

Succes ermee,

 

Marcel

DM8000HD OpenPli v2.1

 

TF5000PVR FW: 08-08-07 / Aston Dual 1.07

Taps: Silverline 0.4 / TF5000 Display v1.40a / RecCopy 4.4

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Raffie_Norway

Hai Marcel,

 

Bedankt dat je me wil helpen, ik zie dat ik een speciale reciever heb, want er reageren maar weinig mensen.

 

Als ik het goed begrijp, als ik 3 programmas heb opgenomen of bv Zondagavond RTL7 van 20:30 tot 23:55, dan moet ik deze een hele nacht laten kopieren om het progr. te decoderen ?

 

Jeemig dat is ook schandalig, waar slaat dat nu op ? Als ik dan 4 dagen weg ben, mis ik alle programma's van dag 1 ? Of ik moet de reciever een hele nacht laten draaien ?

 

Kan dit niet op een andere manier ?

 

Of zijn er geen andere recievers die dit automatisch decoderen ?

 

groetjes Raffie

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Raffie,

 

De meeste deelnemers van dit forum kunnen deze antwoorden ook geven. Het zijn de beginnersvragen, niks mis mee, maar men heeft het vaak over de verdergaande problematiek.

 

Mijn eerste advies om zoveel mogelijk op te nemen met de tuner waarop de ontvanger staat blijft een belangrijk advies. Dan voorkom je immers dat er gecodeerd opgenomen wordt.

 

Verder ben ik wel blij met de mogelijkheid dat de ontvanger min of meer automatisch decodeert, dat was tot voor kort niet mogelijk. Mijn eerste TF5000 ontvanger deed en doet dat nog steeds zonder problemen en ik ben het met je eens zo zou het ook moeten zijn. Wellicht is men nog bezig met deze aanpassing in de firmware.

 

Omdat ik met de TF5000 ontvanger zeer tevreden was heb ik, toen HD zich aandiende, de TF7700 gekocht. Als ik achteraf geweten had dat de vele mogelijkheden van de TF5000 niet op de TF7700 aanwezig zijn had ik wellicht een andere keuze gemaakt. Toch ben ik vooral vanwege de beeldkwaliteit en ook de hoop op verbeterde firmware redelijk in mijn nopjes over de tuner.

 

Andere tuners die het beter doen? Ik hou me daar niet zo mee bezig, een Dreambox heb ik nog wel overwogen maar dat gaat me waarschijnlijk net iets boven mijn pet. Ik zou mezelf dan ook geen satelliet hobbyist maar een satelliet kijker willen noemen.

 

Gr,

Marcel

DM8000HD OpenPli v2.1

 

TF5000PVR FW: 08-08-07 / Aston Dual 1.07

Taps: Silverline 0.4 / TF5000 Display v1.40a / RecCopy 4.4

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Raffie_Norway
Bedankt dat je me wil helpen, ik zie dat ik een speciale reciever heb, want er reageren maar weinig mensen.

Misschien komt dat omdat deze vragen al vele malen zijn besteld en ook beantwoordt. Als je de zoekfunctie gebruikt worden meestal al een aantal vragen grotendeels beantwoordt.

Origineel bericht van: Raffie_Norway
Als ik het goed begrijp, als ik 3 programmas heb opgenomen of bv Zondagavond RTL7 van 20:30 tot 23:55, dan moet ik deze een hele nacht laten kopieren om het progr. te decoderen ?

Het kopiëren (decoderen) hoeft niet al te lang te duren want als je dit met 4-voudige (dus niet met 6-voudige) snelheid uitvoert dan is het zo gepiept.

Origineel bericht van: Raffie_Norway
Jeemig dat is ook schandalig, waar slaat dat nu op ? Als ik dan 4 dagen weg ben, mis ik alle programma's van dag 1 ? Of ik moet de reciever een hele nacht laten draaien ?

Kan dit niet op een andere manier ?

Nee, helaas nog niet.
Als je 4 dagen weg bent en zorgt dat alle opnames op een en dezelfde tuner worden opgenomen en niemand tijdens de opnames tussen de kanalen / tun ers schakelt dan zijn all opnames gedecodeerd.

Origineel bericht van: Raffie_Norway
Of zijn er geen andere recievers die dit automatisch decoderen ?

Ja, er zijn receivers zoals o.a. de Dreambox die automatisch decoderen maar dan moet je zoals Marcel ook al vermeldt wel wat meer kennis meebrengen om dit soort receivers optimaal te doen functioneren.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Raffie_Norway

 

Hai allemaal,

 

Pffff tjee dat had ik echt niet gedacht dat er geen machines zijn die opnemen, terwijl je een ander kanaal kijkt zonder decoderen. Echt eigenlijk absurt, we betalen veel voor een abbo en na 3 dagen blokken ze het...

 

Maar goed zeueren heeft geen zin... enigste optie is dus kopieren en telkens alles doorspoelen....pffff leuk als je een film hebt van 3 uur. Nu dan gaat de lol er ver van af.

 

Nu moet ik eens uit gaan zoeken hoe ik moet kopieren....

 

Raffie

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb sinds kort een TF 7710 HD PVR, had voorheen een Inverto, dus op dit forum ben ik nieuw, kort gelden een aantal vragen gesteld en met die wetenschap de TP 7710 gekocht.

 

Het lastige van zo uitgebreid forum als dit, de vraag plaatsen waar hij moet, ik hoop dan ook na wat zoek werk dat deze vraag hier ook geplaatst kan worden.

 

Gisteren als proef opgenomen, resultaat, een schokkend beeld, zo nu en dan blokken en stil staand beeld. Ik heb hier iets over gelezen maar vind dit niet meer terug.

 

Is dit een bekend probleem?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na wat testen en wisselen met mijn oude AstonCrypt en mijn nieuwe PowerCam Pro ben ik er achter gekomen dat het niet aan de Topfield ligt.

Wanneer ik opneem en afspeel met de PowerCam hapert hij met het afspelen.

Wanneer ik opneem met de Aston dan speelt hij vlekkeloos af.

Erger nog, hij speelt het haperende opgenomen stuk met de PowerCam ook vlekkeloos af.

 

De software is 2.03 op de PowerCam, ik kan niet downloaden van Hotbird daar ik een vaste schotel heb, opties, heeft iemand deze ervaring ook?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...