Ga naar inhoud


probleem met auto


pukje

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: caddydriver
Origineel bericht van: Johan45
Vapour lock zal hier het probleem niet veroorzaken omdat dit onstaat bij een (te)warme moter.


Het probleem vapour lock heeft niets met een te warme motor te maken ook als je motor normaal op temperatuur is kun je dat krijgen het heeft eerder te maken met een slechte afscherming van warme /hete onderdelen oa van je motor als je benzine toevoer bij een te warm deel langs loopt en niet goed is afgeschermd kun je dat krijgen .
De kans dat je dat tegenwoordig met een moderne auto nog krijgt is klein dat heeft er mee te maken dat je tegenwoordig de benzine pomp in de tank hebt en de gehele leiding op druk staat(kookpunt verhogend dus verdamping minder snel) en niet meer aan /op het motorblok om die reden zat er ook altijd een kunstof blokje gelijk aan de flens van de benzine pomp aan het motorblok om warmte geleiding/te warm worden van de pomp en dus vapourlock te voorkomen.

Groeten de Caddydriver. smile

Als automonteur zou ik zeggen ga maar naar een garage hang hem aan een computer en lees hem uit dat is de kortste klap .


pukjes auto loopt slechts één seconde.
Als automonteur moet je dan weten dat de moter dan niet warm wordt.
Dus vandaar mijn reactie dat vapour lock hier niet de oorzaak kan zijn als je even nadenkt.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 84
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: caddydriver
Antwoord van mij slaat op uw opmerking van een te warme motor dat heeft er volgens mijn verhaal niets mee van doen daar vapour lock ook bij een normaal warme motor voorkomt .
Even je eigen reactie goed lezen dan de mijne en het is je wel duidelijk wat ik bedoel smile


Je verhaal klopt niet.
Vapour lock komt alleen voor als de temperatuur te hoog is, dan verdampt de benzine in de leiding.
Bij een normale bedrijfstemperatuur doet vapour lock zich niet voor.
Alleen een te hoge temperatuur is daar dus verantwoordelijk voor.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na de hele thread gelezen te hebben houd ik op een vuil brandstoffilter. Hij verzamelt dan wel benzine, tot het filter leeg is (achter het filter, richting motor) en dan zit je dus zonder benzine. Of de benzinepomp heeft gewoon de geest gegeven en kan niet voldoende meer leveren.

Ik weet niet of jouw pomp IN de tank zit of er vlak bij in de buurt. Andere pomp is zo gevonden en gemonteerd.

 

Hopelijk wordt het geen kostbare operatie. Hoe handig ben je zelf als het op sleutelen aankomt ?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ozzo


Hopelijk wordt het geen kostbare operatie. Hoe handig ben je zelf als het op sleutelen aankomt ?


Status tot nu:
benzine toevoer moet ook zijn
ontsteking doet het niet goed ,ploffen in uitlaat.
rotor en verdelerkap gecontroleerd en schoon gemaakt
geen resultaat.
Monteur denkt vliegwielsensor ,is besteld en wordt morgen
vervangen ,pfff hopelijk wordt het geen (dure) lijdensweg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Johan45
Vapour lock zal hier het probleem niet veroorzaken omdat dit onstaat bij een (te)warme moter.


Origineel bericht van: caddydriver

Het probleem vapour lock heeft niets met een te warme motor te maken


Origineel bericht van: caddydriver

Bij een normaal op temperatuur zijnde motor kan dus ook vapourlock voorkomen(oude pomptype) en uiteraard natuurlijk bij een oververhitte ook maar dat is wel logisch toch.


Ja zo komen we er wel.
De moter van pukje's auto is niet op bedrijfs temperatuur, de moter loopt immers niet lang genoeg (1 sec.), dus van vapour lock kan geen sprake zijn.

Ik heb dan ook meer vertrouwen in de diagnose van pukje's monteur.
Defecte vliegwiel sensor....

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Denken? de werking van deze sensor kun je gegoon meten met een scoop.is niks moeilijks aan.meten is weten,en denken moet je aan een paard overlaten die heeft een groter hoofd.Als deze sensor defekt is loopt de motor niet goed bij een hoger toerental.ivm.het niet werken van de vervoeging vd ontsteking.Dit geld allen voor een motor met een stroom verdeler.

DP Monteurgeen resultaat.

denkt vliegwielsensor ,is besteld en wordt morgen

vervangen ,pfff hopelijk wordt het geen (dure) lijdensweg

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: columbo
Denken? de werking van deze sensor kun je gegoon meten met een scoop.is niks moeilijks aan.meten is weten

1. welke garage heeft een scoop ? heel weinig
2. Als je de motor niet aan het draaien krijgt kan je ook geen
pulsen meten.
3. Op de scoop kan je ook niet zien of de pulsen op het juiste
moment komen.

theorie OK praktijk frown


Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: columbo
Denken? de werking van deze sensor kun je gegoon meten met een scoop.is niks moeilijks aan.meten is weten,en denken moet je aan een paard overlaten die heeft een groter hoofd.Als deze sensor defekt is loopt de motor niet goed bij een hoger toerental.ivm.het niet werken van de vervoeging vd ontsteking.Dit geld allen voor een motor met een stroom verdeler.


confused.gif

Heb het idee dat je niet echt weet waar je het over hebt.

Tegenwoordig hebben alle auto's een BDP sensor (vliegwielsensor). Ook diesels!! Eenvoudig gezegd doet deze eigenlijk niets anders dan kijken naar de stand van de zuigers\krukas. Aan de hand hiervan wordt de ontsteking\inspuiting aangestuurd.

Met name had een Renault Megane hier veel last van, meestal was het sensor onvetten/schoonmaken.
Even de computer laten uitlezen in de garage, waarschijnlijk staat er wel een foutcode op.
Link naar reactie
Delen op andere sites

ik mag aannemen dat de auto al is voor zien van obd2 aansluiting

dan is deze ook uit te lezen zonder dat de motor loopt

weet je tenminste welke richting je moet zoeken

ploffen in de uitlaat duid zeker niet altijd op een ontstekings probleem

gr metropar

VU+ DUO met Blackhole 1.7.8 +hbbtv .dreambox7000,500plus,nokia 9500,

nokia9600 ,dbox2

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

zo dat kan ik me goed voorstellen. Ik hoop voor jou dat het niet al te erg in de papieren gaat lopen.

 

groet,

 

Wiz

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Door (soortgelijke) ervaringen twijfel ik sterk aan de

vakkenis- en kunde van garagisten.

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

 

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...