Johan45 Geplaatst: 23 augustus 2009 Geplaatst: 23 augustus 2009 Origineel bericht van: caddydriver Origineel bericht van: Johan45 Vapour lock zal hier het probleem niet veroorzaken omdat dit onstaat bij een (te)warme moter. Het probleem vapour lock heeft niets met een te warme motor te maken ook als je motor normaal op temperatuur is kun je dat krijgen het heeft eerder te maken met een slechte afscherming van warme /hete onderdelen oa van je motor als je benzine toevoer bij een te warm deel langs loopt en niet goed is afgeschermd kun je dat krijgen . De kans dat je dat tegenwoordig met een moderne auto nog krijgt is klein dat heeft er mee te maken dat je tegenwoordig de benzine pomp in de tank hebt en de gehele leiding op druk staat(kookpunt verhogend dus verdamping minder snel) en niet meer aan /op het motorblok om die reden zat er ook altijd een kunstof blokje gelijk aan de flens van de benzine pomp aan het motorblok om warmte geleiding/te warm worden van de pomp en dus vapourlock te voorkomen. Groeten de Caddydriver. Als automonteur zou ik zeggen ga maar naar een garage hang hem aan een computer en lees hem uit dat is de kortste klap . pukjes auto loopt slechts één seconde. Als automonteur moet je dan weten dat de moter dan niet warm wordt. Dus vandaar mijn reactie dat vapour lock hier niet de oorzaak kan zijn als je even nadenkt. Vult u rustig aan !!!
Fatfreddy Geplaatst: 23 augustus 2009 Geplaatst: 23 augustus 2009 Zal niet meevallen om die Vulva naar de garage te duwen.
boekkie Geplaatst: 23 augustus 2009 Geplaatst: 23 augustus 2009 Gelukkig zijn er nog genoeg volvo sloperijen,waar je de onderdelen,kunt kopen. Een beetje goede garage,werkt ook wel revisie en of gebruikte onderdelen,de volvodealer,tja die dus niet! groetjes boekkie Dreambox Sinds 01-07-2024 en schotels en dreamboxen alles verwijderd. Nu alleen nog NL-Ziet werkt goed
Johan45 Geplaatst: 24 augustus 2009 Geplaatst: 24 augustus 2009 Origineel bericht van: caddydriver Antwoord van mij slaat op uw opmerking van een te warme motor dat heeft er volgens mijn verhaal niets mee van doen daar vapour lock ook bij een normaal warme motor voorkomt . Even je eigen reactie goed lezen dan de mijne en het is je wel duidelijk wat ik bedoel Je verhaal klopt niet. Vapour lock komt alleen voor als de temperatuur te hoog is, dan verdampt de benzine in de leiding. Bij een normale bedrijfstemperatuur doet vapour lock zich niet voor. Alleen een te hoge temperatuur is daar dus verantwoordelijk voor. Vult u rustig aan !!!
pukje Geplaatst: 24 augustus 2009 Auteur Geplaatst: 24 augustus 2009 monteur is aan de deur geweest,zijn bevinding is dat het de ontsteking is ,hij gaat over 2 uurtjes repareren
Gast ozzo Geplaatst: 24 augustus 2009 Geplaatst: 24 augustus 2009 Na de hele thread gelezen te hebben houd ik op een vuil brandstoffilter. Hij verzamelt dan wel benzine, tot het filter leeg is (achter het filter, richting motor) en dan zit je dus zonder benzine. Of de benzinepomp heeft gewoon de geest gegeven en kan niet voldoende meer leveren. Ik weet niet of jouw pomp IN de tank zit of er vlak bij in de buurt. Andere pomp is zo gevonden en gemonteerd. Hopelijk wordt het geen kostbare operatie. Hoe handig ben je zelf als het op sleutelen aankomt ?
pukje Geplaatst: 24 augustus 2009 Auteur Geplaatst: 24 augustus 2009 Origineel bericht van: ozzo Hopelijk wordt het geen kostbare operatie. Hoe handig ben je zelf als het op sleutelen aankomt ? Status tot nu: benzine toevoer moet ook zijn ontsteking doet het niet goed ,ploffen in uitlaat. rotor en verdelerkap gecontroleerd en schoon gemaakt geen resultaat. Monteur denkt vliegwielsensor ,is besteld en wordt morgen vervangen ,pfff hopelijk wordt het geen (dure) lijdensweg
Johan45 Geplaatst: 24 augustus 2009 Geplaatst: 24 augustus 2009 Origineel bericht van: Johan45 Vapour lock zal hier het probleem niet veroorzaken omdat dit onstaat bij een (te)warme moter. Origineel bericht van: caddydriver Het probleem vapour lock heeft niets met een te warme motor te maken Origineel bericht van: caddydriver Bij een normaal op temperatuur zijnde motor kan dus ook vapourlock voorkomen(oude pomptype) en uiteraard natuurlijk bij een oververhitte ook maar dat is wel logisch toch. Ja zo komen we er wel. De moter van pukje's auto is niet op bedrijfs temperatuur, de moter loopt immers niet lang genoeg (1 sec.), dus van vapour lock kan geen sprake zijn. Ik heb dan ook meer vertrouwen in de diagnose van pukje's monteur. Defecte vliegwiel sensor.... Vult u rustig aan !!!
columbo Geplaatst: 25 augustus 2009 Geplaatst: 25 augustus 2009 Denken? de werking van deze sensor kun je gegoon meten met een scoop.is niks moeilijks aan.meten is weten,en denken moet je aan een paard overlaten die heeft een groter hoofd.Als deze sensor defekt is loopt de motor niet goed bij een hoger toerental.ivm.het niet werken van de vervoeging vd ontsteking.Dit geld allen voor een motor met een stroom verdeler. DP Monteurgeen resultaat. denkt vliegwielsensor ,is besteld en wordt morgen vervangen ,pfff hopelijk wordt het geen (dure) lijdensweg
pukje Geplaatst: 25 augustus 2009 Auteur Geplaatst: 25 augustus 2009 Origineel bericht van: columbo Denken? de werking van deze sensor kun je gegoon meten met een scoop.is niks moeilijks aan.meten is weten 1. welke garage heeft een scoop ? heel weinig 2. Als je de motor niet aan het draaien krijgt kan je ook geen pulsen meten. 3. Op de scoop kan je ook niet zien of de pulsen op het juiste moment komen. theorie OK praktijk
Xilence Geplaatst: 25 augustus 2009 Geplaatst: 25 augustus 2009 Origineel bericht van: columbo Denken? de werking van deze sensor kun je gegoon meten met een scoop.is niks moeilijks aan.meten is weten,en denken moet je aan een paard overlaten die heeft een groter hoofd.Als deze sensor defekt is loopt de motor niet goed bij een hoger toerental.ivm.het niet werken van de vervoeging vd ontsteking.Dit geld allen voor een motor met een stroom verdeler. Heb het idee dat je niet echt weet waar je het over hebt. Tegenwoordig hebben alle auto's een BDP sensor (vliegwielsensor). Ook diesels!! Eenvoudig gezegd doet deze eigenlijk niets anders dan kijken naar de stand van de zuigers\krukas. Aan de hand hiervan wordt de ontsteking\inspuiting aangestuurd. Met name had een Renault Megane hier veel last van, meestal was het sensor onvetten/schoonmaken. Even de computer laten uitlezen in de garage, waarschijnlijk staat er wel een foutcode op.
metropar Geplaatst: 25 augustus 2009 Geplaatst: 25 augustus 2009 ik mag aannemen dat de auto al is voor zien van obd2 aansluiting dan is deze ook uit te lezen zonder dat de motor loopt weet je tenminste welke richting je moet zoeken ploffen in de uitlaat duid zeker niet altijd op een ontstekings probleem gr metropar VU+ DUO met Blackhole 1.7.8 +hbbtv .dreambox7000,500plus,nokia 9500, nokia9600 ,dbox2
pukje Geplaatst: 25 augustus 2009 Auteur Geplaatst: 25 augustus 2009 vliegwielsensor ondertussen vernieuwd ,geen resultaat. vermoeden dat cat kapot/verstopt is. Morgen gaat die op de brug. Begin er langzaam ziek van te worden.
Moderator wiz Geplaatst: 25 augustus 2009 Moderator Geplaatst: 25 augustus 2009 zo dat kan ik me goed voorstellen. Ik hoop voor jou dat het niet al te erg in de papieren gaat lopen. groet, Wiz VU+ Duo4kSe met VTi VU+ duo2 met VTi Triax 78, astra 1,2,3, HB
alx Geplaatst: 25 augustus 2009 Geplaatst: 25 augustus 2009 Door (soortgelijke) ervaringen twijfel ik sterk aan de vakkenis- en kunde van garagisten. Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden. Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen