Gast ilma Geplaatst: 23 augustus 2009 Geplaatst: 23 augustus 2009 Hallo, Ik heb een roterende schotel en sinds gisteren een nieuwe voet hiervoor gekocht. echter moest ik hem toen weer opnieuw uitrichten en toen kwam het probleem. ik heb hem eerste instantie uitgericht op de serius 4,8E. gevonden alleen toen ik naar de astra 19,2 wilde draaien draaide hij wel maar niet naar de juiste positie waardoor ik dus geen beeld op de astra had. als ik toen weer terug draaide had ik wel beeld op de serius. Toen ben ik weer volledig overnieuw begonnen alleen nu heb ik de astra opgezocht en gevonden 95%sng en agr 0% ber dus best goed zou je zo zeggen. alleen probeer ik nu tv oost of wat dan ook te kijken astra 23,5 dan draaid die weer niet naar de juiste positie. en heb dus geen beeld daarop. draai ik dan weer terug naar de astra 19,2 dan hoor ik hem heel kort draaien en heb weer beeld. Wat zie ik over het hoofd voorheen ging het allemaal zo makelijk maar nu ben ik er al een hele dag mee aan het klooien. Lijkt er haast op dat de rotor niet weet in welke positie hij zich bevind. de lat en long heb ik wel juist ingesteld bij gotoxx op de dreambox. alvast bedankt voor de hulp
Gast c.c. Geplaatst: 23 augustus 2009 Geplaatst: 23 augustus 2009 Je moet bij tuner instellingen de lenkte en breete graad ff invoeren.bij mij is dat 52.083 en 4,917. Bij jou moet dat ook ongeveer het zelfde zijn. http://members.chello.nl/~berry.walda/GorbTrack_NL.htm Douwnload even grobtrack je kan je woonplaats invoeren. Dan kan je dat precies zien wat bij jou de lenkte en breete graad is.
Gast ilma Geplaatst: 23 augustus 2009 Geplaatst: 23 augustus 2009 helaas dat is het niet die heb ik al goed staan. ik kom uit Loerbeek en is voor mij 6.217E en 51.933N Ik heb het toch nog maar eens opgeslagen maar helaas hij draaid nog steeds niet.
Gast c.c. Geplaatst: 23 augustus 2009 Geplaatst: 23 augustus 2009 Je motor staat ook waterpas rondom en je motor staat ook op ongeveer 51/52 graden. Dan moet alles werken. Meschien ff resetten van je motor. Met een tandenstoker onder je motor. Dan zoeken en slaat de motor de nieuwe gevonden satelieten weer op.
Gast ilma Geplaatst: 23 augustus 2009 Geplaatst: 23 augustus 2009 ja alles staat goed. heeft ook altijd gewerkt connectoren zijn goed staat ook op 51 graden. kan astra 19,2 ook goed zien alleen draaid de rotor niet goed. het lijkt erop dat die niet weet welke positie die staat. kan wel via menu service zoeken rotorinstellingen met stapjes naar oost en west draaien.
Gast c.c. Geplaatst: 23 augustus 2009 Geplaatst: 23 augustus 2009 Aan de onderkant met een tandenstoker er zit een lampje die is groen nu en er zit ook een drukknop en er zit nog een klein gaatje waar je een tandenstoker in kan daar onder dat gaatje zit het reset knopje. 1.Make sure the power from the receiver is turned on. The indicator LED light should be on. 2.Drive the motor to 0° using the manual buttons 3.Probe the RESET button on the bottom of the motor using a paper clip or other small tool for 2 seconds. The LED will blink Orange. The reset process is complete when the LED turns Green. The preset satellite table is now re-installed and the current position will be set as 0°. Power off the motor but unplugging the receiver.
Gast ilma Geplaatst: 23 augustus 2009 Geplaatst: 23 augustus 2009 ok dat zou ik nog kunnen proberen. ik heb nu wel via menu naar de astra 23,5 gedraaid nadat ik de limieten heb uitgeschakeld. doe nu eerst een transponder scan op de 23,5 want had eerst geen beeld op tv gelderland etc..
Gast ilma Geplaatst: 23 augustus 2009 Geplaatst: 23 augustus 2009 zijn er misschien nog leden die in omgeving arnhem wonen en die dit misschien voor mij de schotel willen uitrichten. zoja wat gaat mij dit kosten?
mebo870 Geplaatst: 23 augustus 2009 Geplaatst: 23 augustus 2009 Bij ingave van latitude en longtitude toevallig niet Oost met West gewisseld. The key to happiness. Stay away from idiots
Gast ilma Geplaatst: 23 augustus 2009 Geplaatst: 23 augustus 2009 lengtegraad op 6.217 oost breedtegraad op 51.933 noord dit gaf gotrack aan! Dit is volgens mij toch goed! op de 19,2 astra kan ik alles zien behalve DSF die ontvang ik niet goed?? dan gaat de BER waarde enorm oplopen. is ook vreemd.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen