Ga naar inhoud

IHAD - forum roept massief voor boycot van ASTRA HDTV HD+ platform op

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
Origineel bericht van: Apple740
Alleen al het feit dat je een speciale receiver moet kopen om notabene commerciële omroepen te kunnen ontvangen maakt dit initiatief al bij voorbaat mislukt.
Misschien lukt zoiets nog net bij het Engelse volk (Freesat), maar bij Duitsers? (en bij Nederlanders zéker niet)

Freesat is hier absoluut niet mee te vergelijken: voor het ontvangen van de Freesat zenders volstaat elke FTA satellietontvanger, sterker nog, de ontvangers die speciaal voor Freesat bedoeld zijn hebben geen van allen een ingebouwde decoder en bijna allemaal hebben ze zelfs geen CI slot. Het enige speciale eraan is ondersteuning voor de speciale Freesat EPG, die functioneel gezien zeer vergelijkbaar is met wat er in een gecertificeerde Canal Digitaal ontvanger zit.

Ik denk overigens wel dat ook dit HD+ pakket het heel moeilijk gaat krijgen in Duitsland, zeker als het publiek goed op de hoogte wordt gebracht van wat het nu eigenlijk inhoudt. Als je kijkt hoe veel Duitsers er nog steeds enkel analoog kijken...

DM8000HD-SSCT & Kathrein UFS910, Triax 88 cm Astra1/Astra2/Astra3/Hotbird 4xtwin LNB

Geplaatst:

Misschien lukt zoiets nog net bij het Engelse volk (Freesat), maar bij Duitsers? (en bij Nederlanders zéker niet)

Sterker nog: bij de Nederlanders is het al gelukt!

Via DVB-T moet je er voor betalen;
via DVB-S moet je voor betalen, zowel voor gewoon als het nog beperkte HDTV-pakket bij CDS. De PO is FTV.

En bij de Britten is het niet gelukt daarentegen. BBC HD zit in het Freesat, en is dus Nederland vrij te ontvangen.
Geplaatst:
Origineel bericht van: jalu

Ik denk overigens wel dat ook dit HD+ pakket het heel moeilijk gaat krijgen in Duitsland, zeker als het publiek goed op de hoogte wordt gebracht van wat het nu eigenlijk inhoudt. Als je kijkt hoe veel Duitsers er nog steeds enkel analoog kijken...

Ik las toevallig een stukje hierover in een Duits blad (C't overigens)

Eerst waren er totaal geen ontvangers die dit konden ontvangen, en geen enkele bestaande ontvanger kon dit aan. Nu zijn enkele ontvangers met een nieuwe firmware wel in staat de smartcard te lezen. Deze ontvangers zijn dan ook gecertificeerd. De beperkingen zijn dan dus ook gelijk ingebouwd (en niet opnemen/doorspoelen/etc)

Een aantal ontvangers worden aangepast door een combinatie van CAM en firmware. Blijkbaar worden een aantal CAM's beschikbaar gesteld die alleen werken op de bijbehorende merk-ontvanger (dus een Humax-CAM werkt alleen op een Humax) met een aangepaste firmware. Het probleem hierbij is dat dan geen CI+ gebruikt wordt maar de CI standaard. Dit is ook de reden dat er slecht enkele beschikbaar gesteld worden.

De schrijver van het artikel zegt aan het einde dat men alles goed gedaan heeft om het een flop te laten worden.
Geplaatst:
Origineel bericht van: Amager95
Sterker nog: bij de Nederlanders is het al gelukt!
Via DVB-T moet je er voor betalen;
via DVB-S moet je voor betalen, zowel voor gewoon als het nog beperkte HDTV-pakket bij CDS. De PO is FTV.

Het gaat niet zozeer over het betalen uit, maar wel over het DRM systeem waardoor je de zeggenschap over je receiver kan gaan verliezen.
En ja, bij Ziggo zijn ze er al in getrapt met het CI+ systeem.
Geplaatst:

Freesat is hier absoluut niet mee te vergelijken: voor het ontvangen van de Freesat zenders volstaat elke FTA satellietontvanger

Vraag eens aan eigenaren van bijv. Pace en Philips HDTV ontvangers of men ITV-HD kan ontvangen. wink
Er moet een zenderlijst editor beschikbaar zijn voor de betreffende ontvanger en die zijn er lang niet voor ieder merk. Verder kan niet iedere Jan Lul in de straat met zo'n editor omgaan.

Waar het dus op neer komt is dat "de gewone man" in Engeland veelal een speciale Freesat decoder moet kopen.
Geplaatst:

Hahaha,

IHAD die zich druk maakt over "de consument" ?

Is dit dezelfde consument die ,met hun al dan niet bewust gekochte kloon, door hun mooie image geen gebruik meer kon maken van de box?

Nope, mijn steun krijgen ze niet, misschien als ze (IHAD) andere argumenten gebruikt hadden .......

----- Wavefrontier T90, 2 X Dreambox 8000 ( DVB-S & DVB-C ), Sky Italia, Tivusat, Ziggo -----

Geplaatst:

er is een probleem met de boardsoftware waardoor ik de correctie van het onderwerp niet kan uitvoeren.

Er wordt aan gewerkt

Geplaatst:

Het is alles bij elkaar ook maar afwachten. De commerciëlen willen wel héél graag dit erdoor drukken, en als ze maar hard genoeg willen lukt bijna alles. Dat heb je met grote jongens. frown

Maar het zou me ook niets verbazen als de Duitse consument geen zin heeft om de analoge box op te geven. Het zou me dan ook niets verbazen als dit plan een stille dood sterft maar weer nieuw lezen ingeblazen zou worden wanneer de Duitse analoge satelliet wordt afgeschakeld.

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Geplaatst:
Origineel bericht van: appie39

Nope, mijn steun krijgen ze niet, misschien als ze (IHAD) andere argumenten gebruikt hadden .......

Hoe dan ook, HD+ (en CI+) geven contentaanbieders en providers de mogelijkheid tot verderfelijke praktijken (bijv. het niet meer op mogen nemen van bepaalde programma's en het niet meer door kunnen spoelen van reclameblokken), alleen dit al is de steun waard.

Overal waar "plus" achter staat komt er bij mij nooit in. smile
Geplaatst:

Oooh betekent die + +reclame +niet meer reclame doorspoelen +binnen een bepaalde termijn een opname bekijken...

Laten we hopen dat iemand van dat IHAD forum dan maar een +kill all die +++ plugin of zo maakt...

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Geplaatst:

Freesat is hier absoluut niet mee te vergelijken: voor het ontvangen van de Freesat zenders volstaat elke FTA satellietontvanger

Vraag eens aan eigenaren van bijv. Pace en Philips HDTV ontvangers of men ITV-HD kan ontvangen. wink
Er moet een zenderlijst editor beschikbaar zijn voor de betreffende ontvanger en die zijn er lang niet voor ieder merk. Verder kan niet iedere Jan Lul in de straat met zo'n editor omgaan.

Waar het dus op neer komt is dat "de gewone man" in Engeland veelal een speciale Freesat decoder moet kopen.

ITV-HD is een speciaal geval. De enige reden dat ALLEEN deze zender op een afwijkende manier (maar nog steeds FTA!) wordt uitgezonden is het feit dat de zender noodgedwongen wordt uitgezonden op een pan-Europese beam i.p.v. de UK-specifieke Astra 2D beam. Alle andere zenders van Freesat doen het perfect met iedere standaard FTA satellietontvanger. En als je dan weer kijkt naar de hoeveelheid uitzendingen op ITV-HD (ongeveer net zo vaak als op de Nederlandse Publieke Omroepen...) dan is deze zender nog geen groot gemis. Vooral niet omdat het niet anders kan dat, wanneer ITV-HD wél serieus gaat uitzenden men dat niet zal kunnen volhouden op de huidige transponder en er bij een eventuele verhuizing naar Astra 2D geen enkel beletsel meer is om gewoon DVB compliant FTA te gaan uitzenden. Buiten dat spelen bij Freesat geen maandelijkse abonnemenstkosten en heeft het Freesat consortium de mogelijkheid tot het coderen van de uitzendingen bewust buiten de deur gehouden.

Niet te vergelijken dus met wat de Duitse commerciëlen nu willen; want die willen een systeem invoeren wat de consument volledig aan hun grillen overlevert: consumenten mogen maandelijkse abonnementskosten gaan betalen maar er voor kiezen om de commercials over te slaan wordt technisch onmogelijk gemaakt. Dat soort praktijken doet je toch twijfelen aan het bestaansrecht van commerciële tv?

DM8000HD-SSCT & Kathrein UFS910, Triax 88 cm Astra1/Astra2/Astra3/Hotbird 4xtwin LNB

Geplaatst:

Ja, wanneer staan de astra 2A en 2B eens op de nominatie om vervangen te worden door een 2E met een narrow beam net als 2D? Daar zou ik erg blij van worden ;-) Maar dat schijnt nog wel even te duren :-(

DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org

Geplaatst:
Origineel bericht van: Erik Slagter
Ja, wanneer staan de astra 2A en 2B eens op de nominatie om vervangen te worden door een 2E met een narrow beam net als 2D? Daar zou ik erg blij van worden ;-) Maar dat schijnt nog wel even te duren :-(

Misschien niet te blij worden? Het schijnt mogelijk te zijn een nog veel smallere beam te gebruiken zodat zelfs in Nederland de ontvangst van het Freesat pakket zeer lastig wordt. Alleen weet ik niet of dat ook op gaat voor het frequentiegegebied waarin de huidige TV satellieten opereren.

Overigens staan de satellieten die je noemt nog lang niet op de nominatie om vervangen te worden en is er schijnbaar zelfs geen backup-plan voor Freesat in het geval de Astra 2D vroegtijdig uit zou vallen...

Geplaatst:

Ze moeten het bij de EU aankaarten. Veel meer providers gebruiken of gaan CI+ gebruiken. Wie weet steken ze er een stokje voor.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen