Ga naar inhoud


Devolo homeplug vraag.


Gast Looking

Aanbevolen berichten

Ik heb al jaren de Devolo (via lichtnet) 14 mbs wat perfect werkt! Nu wil ik daarbij de 85 mbs uitvoering bij aanschaffen!

Zijn deze compatible met de 14 mbs eenheden.

 

Zou zo het er uit moeten gaan zien Huidige: 14mbs als aansturing vanaf de router/modem en 14 mbs op een andere pc

 

Dat moet worden 85 mbs aansturing 85 mbs op een mediaspeler en zoals boven beschreven 14 mbs op het andere pc.

 

Kan ik met één poort alle andere pc’s voorzien van signaal Of moet ik voor ieder pc een poort van de router gebruiken en een homeplug of zend één (Basis)homeplug signaal naar alle andere pc's?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


van hun site...

De dLAN Highspeed Ethernet II is volledig compatibel met de dLAN-adapters van de eerste generatie (14 resp. 85 Mbps);

 

Citaat:
Kan ik met één poort alle andere pc’s voorzien van signaal Of moet ik voor ieder pc een poort van de router gebruiken en een homeplug of zend één (Basis)homeplug signaal naar alle andere pc's?

begrijp die vraag niet helemaal... een pc een devolo plug?? of zo

wil je hem nog eens opnieuw formuleren...?

 

ciao

Tears Of Hope

Al Di Meola

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dacht ik wel dat het onduidelijk was!

 

Normaal gebruikt je voor iedere pc vanaf de router/modem een poort. Als je nu met de homeplug gaat werken moet er dan in iedere poort vanaf de router een homeplug of is één genoeg om allen te voorzien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien ligt het aan mij maar ik begrijp jouw vraag nog steeds niet.

Je gebruikt in de regel 2 Home pluggen om een netwerkverbinding van A naar B te realiseren omdat je deze verbinding niet via een UTP kabel wilt of kunt maken.

Verder heeft een Home plug totaal niets met routers / modem en de daarbij behorende UTP poorten te maken.

Misschien bedoel je het volgende:

Je hebt op plaats A een router staan (b.v. begane grond) en daar sluit je via één van de beschikbare UTP poorten d.m.v. een UTP kabel de Home plus aan.

Op plaats B (b.v. op zolder) sluit je weer een Home plug aan en kun je daarop direct één PC aansluiten.

Wil je nu meer dan één PC op de Home plug van plaats B aansluiten dan heb je tussen de Home plug B en de PC`s een switch nodig om een 2e of 3e PC aan te sluiten.

Maar misschien bedoel je wat anders.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik krijg de indruk dat de TS zich afvraagt of ie meerdere van die gevallen (parallel)aan zijn router moet hangen om zo de netwerksnelheid via de stroomkabel te waarborgen.

 

Antwoord: Nee

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...