Ga naar inhoud

[DM7025] warmte ontwikkeling in de 7025 !

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

ik heb nu de 7025 aan de praat met een sat en kabel tuner.

maar vind hem nogal erg warm worden.

nu las ik het een en het ander over het aanpassen van de voeding.

maar het is me nu niet duidelijk of dan het probleem opgelost is.

en las ook dat het mogelijk is om er een voeding in te zetten van een 7025+ maar een ander schrijft dan weer dat dat niet mogelijk is.

wat kan wel en niet en zou kunnen helpen om de warmte ontwikkeling tegen te gaan.

Geplaatst:

de warmte ontwikkeling intern de dreambox kun je niet veel aan doen.

de warmte afvoer daarentegen wel; hier een paar eenvoudige tips.

- Zet de DB niet in een afgesloten kast.

- Maak bovenop de DB bij de trafo een ventilator die naar boven blaast.

- Sluit de ventilator aan op 7 volt; dan draait ie niet luidruchtig; als ie maar draait = warmte afvoert.

(Zo'n fan haal je uit een oude PC-voeding)

gr. Erik

Geplaatst:
Origineel bericht van: seije017
dus het verhaal over inbouw voeding 7025+ dat dan minder warmte in de kast komt is niet waar.

Deze zin heb ik effe een paar keer moeten lezen!

Ik heb in de 7025 en in de 8000 koelingfans ingebouwd, in mijn ogen een absolute must, vooral als je boxen 24/7 aan laat staan.

De 7025 werd heet bij de voeding en bij de tuners, de 8000 bij de voeding.

Jammer dat er geen fan standaard inzit.

Lees de topics over koeling maar even door.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Geplaatst:

hier heb ik een 7025 zonder ventilatoren in een open kast (voor en achter open), en die wordt echt heet waarbij je nog net je hand op kan leggen. Maar als de harddisk enkele uurtjes gedraaid heeft, dan wordt ie BLOEDheet en kan je echt niet langer dan enkele seconden op de 7025 leggen.

Zodoende dat ik 'm regelmatig bij het slapengaan gewoon afzet om 'm eens af te laten koelen. Weet niet of dit ideaal is, maar het voelt toch iets zekerder...

dreambox 8000 2TB | 4x dvbS2 | image LT6 v5 | LG SL9000 LED47

visiosatG4 | 4x Spaun 411 4/1 | quadALPS | 13-19-23-28

TV Vlaanderen | Canal Digitaal | Sky UK | Telesat | CanalSat

Geplaatst:

Da's de volgende "eenvoudige" tip waardoor je voeding langer mee gaat.

Zet een timer (bv om 01:00) die na schakelen naar de zender de ontvanger UIT-zet.

Bespaart ook nog eens stroom.

gr. Erik

Geplaatst:

Mijn 7025 heeft geen fan, staat in een kast en hij gaat alleen uit om er een nieuw image in te zetten.

Heb wel de voeding gereviseerd. Als de voeding kapot aan het gaan is, wordt hij steeds warmer. Hij gaat niet stuk doordat hij warm wordt, maar hij wordt warm omdat hij stuk is.

Hij wordt wel warm maar niet heet. Geen probleem dus, tot een graadje of vijftig ondervindt je apparatuur nauwelijks hinder.

Geplaatst:

Mijn 7025 wordt al sinds ik hem heb (2jaar) erg warm. Tot nu toe geen probleem, maar sinds enige tijd een sissend geluid bij een "koude" start. Denk dat de voeding binnenkort kapot is.

Trouwens verbuikt mijn dreambox 0,22 ampere, zowel aan als standby. Is dus op jaarbasis zo'n 440 kWh !

DM7025, ET9000 + 1Tb HD, Multytenne

Geplaatst:

Al drie keer de voeding vervangen, dus die van jouw gaat al lang mee. Ook altijd erg warm, maar dat is al vanaf het begin. Misschien verbruikt hij wel veel Kwh, maar s'winters zet ik de kamerthermostaat een graad lager, de rest wordt wel door de dreambox verwarmt.:-)

Geplaatst:
Origineel bericht van: iemand
Da's de volgende "eenvoudige" tip waardoor je voeding langer mee gaat.
Zet een timer (bv om 01:00) die na schakelen naar de zender de ontvanger UIT-zet.
Bespaart ook nog eens stroom.

Hiervoor is een slimme plugin beschikbaar, zoek maar eens bij IHAD op "elektro"

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Geplaatst:
Origineel bericht van: Bertus007
...Trouwens verbuikt mijn dreambox 0,22 ampere...

Als je dat gemeten hebt met een multimeter, dan krijg je een vertekend beeld. De schakelende voeding zorgt voor een extra AC component, waardoor je meter vaak meer dan het dubbele aangeeft van wat het apparaat eigenlijk gebruikt.

Hij zou ongeveer 20-30W moeten gebruiken (rond 0.1A dus).
Geplaatst:
Origineel bericht van: kme4U
Al drie keer de voeding vervangen, dus die van jouw gaat al lang mee. Ook altijd erg warm, maar dat is al vanaf het begin. Misschien verbruikt hij wel veel Kwh, maar s'winters zet ik de kamerthermostaat een graad lager, de rest wordt wel door de dreambox verwarmt.:-)

mijn Dreambox is van 29.08.2006 word al van af het begin behoorlijk warm heb toen gelijk een ventilator ingebouwd
tot nu nog geen probleem mee gehad met de voeding maar ik zet de box wel bijvoorbeeld als ik naar bed ga uit in de diepe slaap stand gr. Gert

dreambox 7025 .Rebox 9000-HD

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen