Gast SatGestoord Geplaatst: 23 augustus 2009 Geplaatst: 23 augustus 2009 Van de LNB naar de Receiver, daarvoor werd vroeger altijd de KOKA799 kabel van Hirschmann aanbevolen. Is dat nu nog steeds zo?
Daveys Geplaatst: 23 augustus 2009 Geplaatst: 23 augustus 2009 Ik zou zeker ook eens naar de Belden H125 kijken. VU+ Solo2 - WaveFrontier T90 - Spaun 4/1 SAR 411 WSG - Inverto Quad Black Ultra - Belden H125 - LG 60PM6700 - 13E-19.2E-23.5E-28.2E
Gast dr7000 Geplaatst: 23 augustus 2009 Geplaatst: 23 augustus 2009 ik gebruik zelf 50 meter van lnb naar ontvanger (dreambox 7000) en vind het nog steeds een topkabel
vGnp Geplaatst: 23 augustus 2009 Geplaatst: 23 augustus 2009 Ik las onlangs hier dat Koka120 een betere spec heeft, en zelfs goedkoper is. vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
clemens2 Geplaatst: 25 augustus 2009 Geplaatst: 25 augustus 2009 Het beste dit het beste dat,als het maar doet wat het moet doen koka zal goed zijn en belden ook. En in een duits blad las ik een test met chess kabel die dubbel afgeschermd was en als zeer goed uit de test kwam en dit voor tegen de 30 cent per meter. Kortom een mooi onderwerp om lang over door te gaan. sab ultimate hd 88cm schotel (2 keer zelfde installatie) samsung dvbt
columbo Geplaatst: 26 augustus 2009 Geplaatst: 26 augustus 2009 De Coax gaat er op den duur uit,er zijn nu al LNB's van Invacom die met een Glasvezel kabel werken,dan hoef je niet op een paar [Kilo] meter meer of minder te letten .
Gast Drs. IJzerbout Geplaatst: 26 augustus 2009 Geplaatst: 26 augustus 2009 Ik moet altijd weer lachen hé. Triax schotel van pisbakkenstaal. Zo klein mogelijk. Mag niks kosten. LNC´s met sensationele waarden, liefst 0,001 dB Moet ook zo goedkoop mogelijk zijn. En de coaxkabel moet dan de prestatie´s leveren. Hier worden kosten nog moeite gespaard en de hele wereld afgespeurd naar de werkelijk allerbeste nonplusultra kabel. Amusant...!
jacksparrow Geplaatst: 26 augustus 2009 Geplaatst: 26 augustus 2009 Ik ben het met je eens, maar om de triax nu meteen tot "schrootschotel" te benoemen, daar ben ik het pertinent niet met je eens. Ik heb geweldige resultaten met mijn TD110 en goed er zullen vast wel betere zijn maar voor mij is ie prima. Laminas 120cm - Diseqc Motor - Inverto Black Ultra Twin LNB - TBS 6903 - Mutant HD60
Gast Drs. IJzerbout Geplaatst: 26 augustus 2009 Geplaatst: 26 augustus 2009 Ja, misschien overdrijf ik het wat, maar dat komt dat ik zo´n schotel ooit eens heb geinstalleerd voor iemand. 88 cm was het. Het ding was perfect uitgericht op Astra. En door het buigen van de vorm, kon ik er nog duidelijk meer of minder winst uit halen. Ik vond het ding absoluut niet vorm vast.
Gast 44piet Geplaatst: 26 augustus 2009 Geplaatst: 26 augustus 2009 Origineel bericht van: Drs. IJzerbout Ik moet altijd weer lachen hé. Triax schotel van pisbakkenstaal. Zo klein mogelijk. Mag niks kosten. LNC´s met sensationele waarden, liefst 0,001 dB Moet ook zo goedkoop mogelijk zijn. En de coaxkabel moet dan de prestatie´s leveren. Hier worden kosten nog moeite gespaard en de hele wereld afgespeurd naar de werkelijk allerbeste nonplusultra kabel. Amusant...! Met de coax komen of gaan de meeste problemen. die moet je zeker van de best verkrijgbare kwaliteit kopen ,zeker op wat langere afstanden , En meestal is dat ook het meeste werk om aan te leggen
Loui (K) Geplaatst: 6 september 2009 Geplaatst: 6 september 2009 Ik gebruik deze coax kabel van Bedea.Lijkt me ook een goede keus.
Moderator ceesv Geplaatst: 6 september 2009 Moderator Geplaatst: 6 september 2009 Loui, dat is volgens de fabrikant een kabel voor toepassing in huis verdeel systemen voor kabel tv. De fabrikant heeft voor sat toepassingen de Telass 110 in zijn programma. Als je naar de specificaties kijkt van deze twee kabels, heeft de Telass 101 een demping van ongeveer 30 dB op 2050 MHz. De Telass 110 heeft op 2050 MHz slechts 27,3 dB demping. Verder claimt de producent, dat deze kabel beter geschikt is voor het transport van de voedings- en stuurspanningen voor de LNB. Zie >>hier<< de specificaties. (Blz. 22) Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Gast Drs. IJzerbout Geplaatst: 7 september 2009 Geplaatst: 7 september 2009 Citaat: Verder claimt de producent, dat deze kabel beter geschikt is voor het transport van de voedings- en stuurspanningen voor de LNB. Ik heb nog nooit een coaxkabel gezien of gebruikt die dat niet kon. Als de kabel al niet in staat is om gelijkspanning, 22 kHz en disecq signalen te transporteren, hoe moet het dan met zeer hoge frequenties zoals het L-band transport. Ik vat dit even niet.
gerrit B Geplaatst: 7 september 2009 Geplaatst: 7 september 2009 inderdaad, de beste kabel met minste verzwakking, de beste LNB spaning doorlating en wat dan ook niet meer heb je alleen nodig in slechte en dus vaak buitengewone omstandigheden. Is het standaard een paar meter naar buiten dan werkt zelfs een RGU 59 of coax 12 op 10m en is er, ondanks dat deze kabels er helemaal niet geschikt voor zijn, geen speciale kabel nodig (kan natuurlijk wel) Moet de schotel helemaal voor of achterin de tuin gezet worden ivm. bomen oid. waarbij je 50m moet graven of moet je door een 230V goot zonder scheidingsschot, werk je vlak bij hoogspanningsmasten en dat soort grappen dan doe je er verstandig aan een goede kabel te gebruiken. Maar ook dat kan problemen geven, ik had zelf een schotel geplaatst op een plat dak met metalen dakplaten, HH125 kabel er tussen, plenty signaal maar toch slecht/dubbelgeslagen beeld. Bleek uiteindelijk dat ik te veel signaal had en een demper/verzwakker toe moest gaan passen om goed beeld te krijgen. suc6 Gerrit zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen
Moderator ceesv Geplaatst: 7 september 2009 Moderator Geplaatst: 7 september 2009 Origineel bericht van: Drs. IJzerbout Citaat: Verder claimt de producent, dat deze kabel beter geschikt is voor het transport van de voedings- en stuurspanningen voor de LNB. Ik heb nog nooit een coaxkabel gezien of gebruikt die dat niet kon. Als de kabel al niet in staat is om gelijkspanning, 22 kHz en disecq signalen te transporteren, hoe moet het dan met zeer hoge frequenties zoals het L-band transport. Ik vat dit even niet. De kabel heeft een iets lagere gelijkstroom weerstand, t.o.v. zijn broertje. Kan met een rotor net het verschil uitmaken. (volgens de claim van de fabrikant) Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen