Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Ten eerste is het me nu gelukt om een HTPC op te bouwen met MediaPortal(1.1 Alpha) en HADU card client (de CD kaart zit in mijn DM7025). Met de handleiding van Zepman en een beetje rondneuzen hier is het gelukt.

Afgelopen dagen veel aan het prutsen geweest met de resolutie etc. om het beeld goed te krijgen, (veel strepen in snelle beelden, de balk bij RTL-Z is niet te lezen en krijg je koppijn van).

50Hz geprobeerd/verschillende decoders, niets hielp, nu heb ik Nvidia PureVideo geinstalleerd (30 dagen versie) en het beeld is perfect.

zijn er andere decoders die dit goed kunnen? Heb ik een setting over het hoofd gezien? of is de enige optie om toch maar PureVideo te kopen?

Mijn configuratie:

moederbord: MSI K9N SLI Platinum

Videokaart: MSI NX7300GS MD256EH

DVB-S kaart: Technisat skystar DVB (geleend puur om te testen).

GigaBlue QUAD plus 4XS2

Geplaatst:

Weet niet wat je precies geprobeerd hebt.

Het lijkt me dat je vrij oude videokaart hebt. Voor nog geen 40 euries koop je een 9400 kaartje. Daarnaast heb je wel een beetje redelijke processor nodig voor het geval je de hardware acceleratie (bij nVidia heet dat PureVideo) niet aan krijgt.

En dat lijkt mij bij jou het geval.

• Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

Geplaatst:

De Cyberlink decoders (PDVD7 of PDVD8) moeten ook prima resultaten geven. NVidia PureVideo zijn prima decoders, maar deze zijn een beetje outdated. Hoe staat de framerate ingesteld? Staat DXVA aan en gebruik je hardware deinterlacing (NV12)?

Geplaatst:

hoi

HDPack2.2 downloaden (is gratis) dan heb je alle nieuwe codecs,dan kun je proberen wat het beste werkt.

HTPC met DvbViewer en flycccam op windows vista ultimate 64bit

Visiosat Big BiSat - vantage 8/1 - 8 x Alps lnb

Geplaatst:

Ik ga eens stoeien met jullie tips, bedankt.

Ik heb me nooit zo bezig gehouden met beeld op de PC, te zien aan jullie opmerkingen moet ik me nog veel termen eigen maken (deinterlacing, DXVA, NV12)

Ik was al stilletjes aan het rondkijken voor eventueel een nieuwe video kaart.

GigaBlue QUAD plus 4XS2

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen