naze1975 Geplaatst: 24 augustus 2009 Geplaatst: 24 augustus 2009 Ik heb een netwerkhardeschijf van pilips en wil daarvan de bestaande hardeschijf (500Gb) vervangen voor een grotere (1Tb) Ik heb geen extra schijf liggen waar ik de bestaande gegevens van 450Gb even kan parkeren, maar heb wel de beschikking over een adapter van sata naar usb. Nu dacht ik van even de oude schijf via de adapter naar de nieuwe schijf in de netwerkbehuizing te kopieeren, maar hier had ik het probleem dat XP mijn schijf wel herkende in de schijfbeheer, maar niet in de verkenner. Bij de schijfbeheer zie ik ook geen stationspaden en kan deze ook niet toekennen. Ik heb als volgende de nieuwe schijf aan de laptop gehangen en een gedeelte van de bestanden van de netwerkschijf hierop gekopieerd en daeze daarna in de netwerkbehuizing gezet. nu wil de netwerkschijf niet meer opstarten. Het eerste wat ik graag zou willen weten kan ik via een omweg de oude schijf een stationsletter geven, zodat ik de nieuwe schijf zou kunnen opstarten in de netwerkschijf en dan de bestanden kan kopieeren. en daarna ? geen idee een Sony 40W4500, 2x ipbox 9000, Triax 110, Moteck SG-2100 A ontvangst van 53,1 Oost t/m 24,5 West en een Logitech Harmony Remote 785 (ideaal)
winwiz Geplaatst: 24 augustus 2009 Geplaatst: 24 augustus 2009 De meeste nassen gebruiken ext2 of ext3 (linux) bestandssysteem. Dit kan windows niet zonder meer lezen. Start eens op met een knoppix of Ubuntu Cd (dat is linux). Waarschijnlijk heb je dan meer succes De nieuwe schijf kun je gewoonlijk ook niet in/aan je laptop formateren en in de nas zetten. Je moet hem in de nas zelf preppen, hij zet dan zijn eigen indeling/bestandsysteem erop. Via linux kun je dan je data overzetten. Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
naze1975 Geplaatst: 25 augustus 2009 Auteur Geplaatst: 25 augustus 2009 Dan ga ik eerst maar eens kijken of ik de schijf met linux kan bekijken en ondertussen een mailtje sturen naar philips om te vragenen of ze een soort van opstart cd hebben voor deze NAS, zodat deze herkent en ingedeelt word. een Sony 40W4500, 2x ipbox 9000, Triax 110, Moteck SG-2100 A ontvangst van 53,1 Oost t/m 24,5 West en een Logitech Harmony Remote 785 (ideaal)
naze1975 Geplaatst: 5 december 2009 Auteur Geplaatst: 5 december 2009 Ik heb het project weer opgepakt en eerst met norton ghost geprobeert, maar deze kwam met foutmeldingen. na wat te hebben gegoogle kwam ik met "Paragon Partition Manager" als de oplossing, deze kon zowel de verschillende partities kopieren als de grote partitie maken. Hier mee deed de netwerkschijf het weer. Nu wil ik gegevens van de oude linux schijf naar de nieuwe netwerkschijf zeten. Is er een programma die onder windows, linux partities en bestanden kan lezen en deze kan kopieren naar de netwerkschijf? wij zijn wel bezig geweest met knoppix, maar daar konden we niet vinden waar we de netwerkschijf konden benaderen. Iemand een oplossing? MvG Robert een Sony 40W4500, 2x ipbox 9000, Triax 110, Moteck SG-2100 A ontvangst van 53,1 Oost t/m 24,5 West en een Logitech Harmony Remote 785 (ideaal)
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen