Ga naar inhoud


[AZBOX HD] Firmware 0.9.3180


Gast Kimble

Aanbevolen berichten


  • Reacties 43
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Citaat:
Dus wat is nu het verschil tussen beide firmwares??


Dat weet ik niet, maar wat het sneller zappen betreft weet ik 100% zeker dat deze 0.9.3180 sneller zapt dan de 0.9.3177.

Ik ben niet de enige die verschil merkt, hier in deze topic:
http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads.php/topics/1713308/all/AZBOX_HD_Firmware_0_9_3177

over de 3177 heeft " Lithion" er over dat het geluid probleem is opgelost na nog een tv update:
Citaat:
Laatste moet ik deels terugnemen. Er is een fix voor de TV die dit probleem ook oplost. Even firmware-update van tv doen.


@ tomlissen, sorry ik had dat niet goed gezien en moet vervolgens ook meerdere keren klikken om de zaplijst doen te verdwijnen.

Citaat:
Helemaal mee eens, is niets in veranderd. Das nou nog eens blij maken met een dooie mus Satlook ;-)


@rtificial, wat bedoel je nou met dooie mus?
De firmware loopt zeker heel goed., maar ik betwijfel of jij hem er zelf al in hebt zitten?
Trouwens " Spikes" heeft het over 78 byt verschil dus helemaal hetzelfde is hij niet.

DM8000 HD - Newnigma

VU+ duo - PLI

Triple dragon - PICmod cronbear1 image

Echostar 7000 viaccess

Gregorian 120 & 90 cm

Visiosat bisat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Satlook


@rtificial, wat bedoel je nou met dooie mus?
De firmware loopt zeker heel goed., maar ik betwijfel of jij hem er zelf al in hebt zitten?
Trouwens " Spikes" heeft het over 78 byt verschil dus helemaal hetzelfde is hij niet.



Ik heb em er al in zitten Satlook, de oplettende lezer zag wellicht de knipoog achter mijn post. Het was plagerig bedoeld.

De firmware loopt prima maar kent voor zover ik geinformeerd ben geen verschil met de 3177. Het snellere schakelen tussen kanalen zou een mooie bijkomstigheid zijn, maar niet een specifieke wijziging tussen 3177 en 3180.



DB800HD ~ AZBox HD Premium ~ Archsat 3/1 ~ Apple TV2 XBMC

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ondertussen een update van de tv gedaan, maar het geluid valt nog altijd weg na het zappen. Bij de vorige versie had ik ook al dat probleem. Daarvoor geen probleem. Na contact met Philips wordt aangeraden een andere ontvanger te proberen en als deze zonder problemen werkt, dan is het niet het probleem van Philips.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Lithion
Ik heb ondertussen een update van de tv gedaan, maar het geluid valt nog altijd weg na het zappen. Bij de vorige versie had ik ook al dat probleem. Daarvoor geen probleem. Na contact met Philips wordt aangeraden een andere ontvanger te proberen en als deze zonder problemen werkt, dan is het niet het probleem van Philips.


Ik begrijp de reactie van Philips wel, maar is niet echt een analytische aanpak.

Andersom is het redeneren net zo makkelijk. Probeer de ontvanger aan een andere TV, werkt het daar wel, dan is het niet het probleem van je ontvanger.

DB800HD ~ AZBox HD Premium ~ Archsat 3/1 ~ Apple TV2 XBMC

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Satlook
Ik ben weer zeer tevreden over deze firmware, zappen gaat nog sneller dan met de 0.9.3177.
Wat ook wel lekker is als je zaplijst een kanaal selecteert hoef je daarna no maar 1 keer op oke te drukken en de zaplijst verdwijnt weer smile

Mooi werk van het AZbox hd team

ga zo door


Hoe kom je erbij dat het zappen verbeterd is?

Moet constateren dat de zap tijd tussen zenders met verschillende TP Frequenties of op verschillende satellieten alleen maar slechter is geworden, meer dan 10 sec..
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Update procedue hoort als volgt te gaan:

 

patch.bin op USB stick

USB stick in ontvanger

Reboot Azbox

In update menuutje optie 4

Daarna optie 1

Als die de software heeft geladen dan in menu nog even fabrieksinstellingen.

 

Dit voorkomt heel veel problemen.

 

Greetz

 

PS zaptijden van Cccam kun je niet over klagen hier kunnen de makers van de Azbox niks aan doen hiervoor moet je bij de makers van Cccam wezen. Als MultiCAS langzaam zapt dan mag je bij de makers van Azbox aankloppen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Willy-NL
Hallo,

Update procedue hoort als volgt te gaan:

patch.bin op USB stick
USB stick in ontvanger
Reboot Azbox
In update menuutje optie 4
Daarna optie 1
Als die de software heeft geladen dan in menu nog even fabrieksinstellingen.

Dit voorkomt heel veel problemen.

Greetz

PS zaptijden van Cccam kun je niet over klagen hier kunnen de makers van de Azbox niks aan doen hiervoor moet je bij de makers van Cccam wezen. Als MultiCAS langzaam zapt dan mag je bij de makers van Azbox aankloppen.


Bij mij maakt het niet uit hoe je de update doet. Het zappen tussen zenders (FTA, om alles uit te sluiten) met verschillende TP Frequenties of op verschillende satellieten blijft ontzetten traag.

Voor de duidelijkheid met zender op dezelfde TP frequentie gaat het wel goed.

Vindt het wel raar dat ik zo te zien de enige ben die hier last van heeft.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Even je resolutie van je LCD/plasma handmatig vastleggen ipv via automatisch HDMI EDID. Is een bekende bug, de Azbox onderhandelt met je tv welke resolutie verwerkt kan worden en welke aangeboden moet worden. Door het vast te zetten zapt 'ie een stuk sneller!

Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...